bladluis

Discussion in 'De lounge' started by Dani84, Jul 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hallo

Ik heb vreselijk last van blasluis in mijn plant. Nu vraag ik me af hoe komt het daar en heeft iemand tips om het weg te krijgen. Ik heb de plant nu zo`n 2 mnd in huis. De vorige plant heb ik van narigheid weggedaan omdat ik daar de luis ook al niet uit kreeg.

Nu heb ik een middeltje van m`n schoonmoeder: Water met groene zeep en een scheut spiritus.paar keer inspuiten... en weg is luis... Bij sommige planten helpt het echt! alleen bij mij en deze plant niet :( :(

Iemand tips?

groetjes Danielle

2. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Wij hebben een goedje van Bayer, tegen hardnekkige bladluis staat er op en het werkt als een tierelier.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

een mengsel van groene zeep spiritus en water dit met een plantenspuit over de plant verdelen dit doen ze hier in de kwekerij ook

4. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

ik doe het altijd met driehoek zeep (een driehoekige gele fles)
    is vloeibare zeep en de luizen zijn gelijk verdwenen!

5. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,028
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb in mijn tuin 2 wilgjes staan, hebben we nog geen maand en zit vol bladluis. De boompjes zitten ook onder de mieren, die schijnen iets op te eten wat de bladluis afscheid.
    Spiritus met groene zeep heeft bij ons ook niet geholpen.
    Dus misschien toch eens langs het tuincentrum voor een proffesioneel goedje.

Heb trouwens het idee dat er al luis in de boompjes zat toen ik ze kocht.

6. Dani84

Dani84 Niet meer actief

haha had ik al opgeschreven had ik al geprobeerd een aantal keer maar dit helpt echt niet.

Nee idd dan toch maar even een proffesioneel goedje halen. heb ook wel es zo`n bus van de aldi gehad met ongedierte bestrijder ook voor bladluis, maar nee hoor ook deze hielp niet..

groetjes Danielle

7. Niet meer actief

brandnetel helpt tegen bladluis:
    1 kg versgehakte planten op 10 ltr water. Dit laten staan een dag, de volgende dag het vocht op de planten spuiten, en dit gedurende een paar dagen iedere dag doen. Je ziet dat het steeds minder wordt...

Of je legt een paar uienringen in de potten van de planten waar het om gaat. Vervolgens gewoon met water begieten, en langzaam gaat het bladluis weg.

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

bedankt ik ga het zeker proberen!

groetjes Danielle

9. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Mijn moeder heeft geen groene duim maar is gewoon helemaal groen :)
    En die gebruikt dit idd ook bij haar planten (ze heeft al vanalles gehad van zelf opgekweekte kaktussen die ze telkens zelf weer in bloei kreeg...ook de moeilijke, tot orchideeen waar ze dus nu ook alles mee kan) en zodra dr een beestje oid te vinden is gebruikt ze dit mengsel geloof ik.
    Maar je moet t niet opspuiten als de desbetreffende plant in de felle zon staat. Dan kan je bruine plekjes krijgen op je bladeren.

Share This Page