Ik heb zojuist vernomen dat er ERG veel wespen zijn op ons vakantieadres waar wij volgende week naartoe gaan. Wie heeft er tips die ook echt goed werken? Ik had gelezen over koffie in een vuurvast bakje doen en dit aansteken. En ook een bakje azijn met kruidnagelen erin. Heeft iemand hier ervaring mee, zo ja, werkt dit echt? Alle tips zijn welkom!
Sportschoenen aan zodat je hard kunt rennen Ik zou er al niet eens meer heen durven ben zo'n schijterd. Echt tips heb ik niet voor je maar ben wel reuze benieuwd naar de antwoorden. Succes en veel plezier in ieder geval.
Da's een goeie!! Ik durf er nog wel heen, maar ben bang dat het veel binnen zitten word... Hopelijk worden er nog een paar gouden tips geplaatst Bedankt!
een plactis fles door de helft knippen, siroop in de onderkant gieten en dan zet je de bovenkant van de fles omgekeerd terug op de onder kant. dan heb je dus een wespenval. de wespen komen op de siroop af vliegen de fles in maar kunnen er niet meer uit omdat ze dan in de siroop zitten of aan de zijkant van de fles. (de fles wel een stukje verderop zetten waar jij niet hoeft te zijn want ze komen er natuurlijk wel op af hihi)
volgens mij bestaat er niet echt iets tegen wespen niks zoets drinken of eten maar tja, je hebt vakantie geen zoete parfums, misschien niet douchen, die beeste kome af op zoet dus als ge goed naar die vieze zure zweet stinkt blijve ze misschien heel ver weg haha bah wat je wel kan doen is ergens een wespenval maken een fles door 2 snijden, je weet wel hoe dat moet en daar cola, suiker en andere zoetigheid ingooien, de wespen kunnen de fles in maar niet eruit
Zo'n wespenval helpt dus voor geen meter hè. Hebben wij ook weleens geprobeerd. Zodra ergens veel wespen zijn kom ik er niet. Dus in september zulke mij niet meer in een pretpark of dierentuin zien.
kruidnagel werkt hier echt, zolang de geur goed verspreid wordt. Ik doe altijd een bakje(metaal) heet water en daarin kruidnagels of kruidnagelpoeder op tafel. Je kunt ook kruidnagel(poeder) bij het olie van een olielamp doen.