ok even snel in het kort. ik heb een zoon uit een korte relatie waarvan de vader zegt niet de vader zijn van mijn kind ( nee wattan ben ik maria geworden) ook aangezien hij getint is en mijn zoon oer hollands( lang leven mijn genen) Maar goed nu is het zo dat mijn zoon nooit zo weten wie zijn vader is aangezien meneer niks met hem te maken wil hebben.. ik wil duidelijkheid voor mijn zoon en bewijs dat het zijn vader is wel zo fijn voor die kleine man later.. dat ie op papier ziet wie zn vader is .. Nu doet hij mijn zoon zeer dus ik wil hem zeer doen wat echt pijnlijk voor hem is ZIjn portomonee.. Ik weet dag ik hem een dagvaarding kan sturen voor een DNA test en daarna eventueel voor alementatie .. alleen aan de andere kant vraag ik me af of ik het allemaal wel moet doen ... moet ik mezelf druk maken hierom . Mja als ik aan mn zoon denk vind ik dat hij het recht heeft om later te weten wie zijn bio vader is .. *zucht* what to do what to do.....?????
Ik zeg: Doen! Doe het in elk geval voor je zoon, want misschien wil hij het anders zelf later wel weten en is ie dan onvindbaar. En qua alimentatie, dat is een stap verder. Dat moet je zelf weten. Maar dat doe je voor jezelf en niet voor je zoon. Maar ja, als jij vindt dat je die man financieel wil pakken, go for it.... Houd er dan ook wel rekening mee, dat hij misschien rechten wil... of anders zijn ouders.
Dat van die dna test dat zou ik zeker doen. Maar dan alleen als reden dat je later je zoon kan laten zien wie zijn vader is. Om daarmee nou ook die man zijn geld af te troggelen vind ik weer triest. Dus daar zou ik het niet om doen.
Als je het doet, moet je er wel rekening mee houden dat de vader dan ook rechten heeft en niet alleen maar plichten. Ik zou goed overwegen of dat het allemaal wel waard is. Stel dat hij door de DNA test van gedachten verandert en dat hij wil gaan mengen in de opvoeding, of een omgangsregeling, erger..... de voogdij.
+1 dat was precies wat ik dacht, test voor de kleine man oke, maar om te zeggen dat je hem in zijn portomenee wil pakken krijg ik echt het gevoel dat het je daarom te doen is, en reken erop dat ie rechten wil misschien, van ik moet betalen dan wil ik hem ook zien, kan je daar mee leven om het weekend naar pa sturen??
Ik zeg: Doen! Je zoontje heeft het recht om te weten (en zwart op wit te kunnen zien!) wie zijn biologische vader is! Al doe je het ook om die man te laten zien dat hij het écht is! @Skye, allimentatie vragen vind ik geen geld aftroggelen! Hij is toch net zo goed verantwoordelijk? Wel de lusten, niet de lasten? Nee hoor! Ik vind dat hij best 'iets' kan betalen voor zijn zoon!
De voogdij, daar hoeft TS denk ik niet bang voor te zijn, tenzij haar situatie thuis niet ideaal is, ze aan drugs of zo zit, of haar kind mishandelt. Als er sprake is van een normale, gezonde omgeving, dan is het heel lastig om de voogdij bij de moeder weg te halen, helemaal als de vader initieel heeft laten weten niks met het kind te maken te willen hebben en pas onder drang een DNA test heeft gedaan.
Ja, hij is wel mede verantwoordelijk, want hij was erbij bij het verwekken, maar hij wil verder ook niet de 'lusten' van het ouderschap. Maar ik vind het ook geen geld aftroggelen, want het geld gaat niet in de zak van TS, maar komt ten goede aan het kindje. Toch?
Ik zou zeggen: laat die boosheid los. Daar doe je jezelf en je zoon geen plezier mee. Is niet goed voor je karma, of zoiets. DNA test: kun je doen. Schrijf in elk geval zoveel mogelijk op over de vader van je zoon, alles wat je over hem weet. Ook adresgegevens, namen van familieleden, dat soort dingen. Zodat je zoon iets in handen heeft om hem op te zoeken als hij dat later zou willen, zelfs al is er geen DNA-bewijs van het vaderschap. Ik bedoel: als jij zeker weet dat hij de vader is, voegt een DNA-test weinig toe, toch? Ik zou absoluut niet achter z'n geld aan gaan - behalve als je kinderalimentatie nodig hebt voor het levensonderhoud van je zoon. Maar als jij het in je eentje redt, zou ik hem lekker in z'n sop laten gaarkoken. Waarom zou je jullie afhankelijk maken van iemand die je zoon niet in zijn leven wil? Heb een beetje trots...
ik zou het niet doen, hij wil niets met je zoon te maken hebben, hoe lullig dat ook is... en ik begrijp dat je hem nu wil terug pakken door hem te laten betalen voor jullie kind, mijn zusje is alleenstaand moeder en heeft haar ex ook niet laten erkennen, ze is met het verhaal bij de notaris geweest en heeft haar laten vertellen dat als zij komt te overlijden dat het kind automatisch naar de vader gaat ookal is er geen contact, hij kan namelijk bewijzen dat hij erkend heeft, en dat hij maandelijks geld over maakt dus wel degelijk betrokken is bij de opvoeding van het kind hij betaald immers mee, daarom heeft mijn zusje vast laten leggen dat hij NIET naar deze jongen mag, en heeft ze haar ex ook NIET laten erkennen, en krijgt ze dus ook geen geld van hem,
Wil je hem nou gewoon pijn doen of gaat het hier echt om je zoontje (zodat hij weet wie zijn bio papa is)? Hier is ook sprake van een vader die zijn kind niet wil, ik heb er voor gekozen het te laten gaan... Mijn zoontje is niet erkend door zijn vader, er wordt geen alimentatie betaald, hij heeft hem nooit gezien. Ik vind persoonlijk erkenning/vaststelling vaderschap niet nodig, ook zonder dit kan ik mijn zoon vertellen wie zijn verwekker is. Ik ben bij een advocaat geweest, zij heeft mij inderdaad ook op het feit gewezen dat erkenning (indirect) ook betekend dat er rechten voor de vader zijn (vanuit een situatie dat het kind erkend is zal de stap naar omgang makkelijker zijn bijv) Het heeft twee kanten, natuurlijk begrijp ik de mensen die zeggen dat de vader zijn verantwoordelijkheid moet nemen, maar een stukje rust in jullie leven is ook heel belangrijk! Ik begrijp dat je boos bent en ik weet dat het heel veel pijn doet maar geloof me, als je die kwaadheid kwijt bent voel je je al stukken beter... Ik ben heel blij dat ik nooit in mijn woede dit soort besluiten heb genomen in ieder geval.
Als hij de vader is moet hij je financieëel ondersteunen .... Maar of jij hem zelf in ej leven wilt hebben, want dan is er toch een soort van contact, dat is iets waar je nu over moet nandenken. Dat hij een ontzettende lul is omdat hij zijn zoon niet wilt erkennen is heeeeel erg....maar dat kun jij niet veranderen helaas. En als je zoon niet beter weet dan dat hij zijn vader niet kent verandert er niks voor hem lijkt mij? Gewoon erg dat er zo`n klootzakken bestaan! Helaas was mijn "vader" ook zo iemand!
Ik zou het eerlijk gezegd ook niet doen. Zoals al eerder gezegd zou ik zo veel mogelijk dingen noteren over hem. Mocht je zoontje ooit vragen krijgen kun je hem over zijn vader vertellen.
o even over rechten die hij krijgt. die zou hij nooit krijgen aangezien hij zn zoon doodgewenst heeft meerdere malen via e mail .. toen ik zwanger was van mn zoon heb ik ook bedreigingen naar me kop gehad dus nee daar ben ik niet bang voor. Geld afroggelen? Triest ? Sorry maar ik kan het goed gebruiken voor me zoontje of eventueel wegleggen voor als die ouder is ( sporten en andere activiteiten ) maar triest Nee ik vind het niet . hij heeft er lang voor kunnen vluchten en ik liet het toe ... de enige die triest is is hij .. Maar als jij het in je eentje redt, zou ik hem lekker in z'n sop laten gaarkoken. Waarom zou je jullie afhankelijk maken van iemand die je zoon niet in zijn leven wil? Heb een beetje trots... heb een beetje trots? pardon? Ik ben en zou nooit afhankelijk van hem zijn maar ik zou zo mijn zoon wel iets extra's kunnen bieden als die ouder is .. boosheid? nee ik ben niet boos totaal niet .. enigste wat mijn pijn doet is dat hij zo over onze zoon denkt.
Hee geweldig, ik ben ook een maria whahaha. Ik heb het niet gedaan, zal het even onderbouwen. Met al deze testen en alimentatie krijgt hij ook rechten, wil jij dit? Dat hij om het weekeinde naar je ex moet? Als hij jullie met rust laat heb je ook geen gesleep met je mannetje, hoef je niet te overleggen over alles wat je doet.. Kortom je zit nergens aan vast. Dit was voor mij de afweging. Hij krijgt het hompesores maar, ik wil niet dat mijn kind om het weekeinde bij een vent zit die zijn vader niet wil zijn maar dit doet om mij een hak te zetten(je weet het nooit hoor, mannen zijn rare wezens). En als D er aan toe is zullen wij hem eens even de stuipen op het lijf jagen
mja het gaat mij het er meest om of ik een DNA test moet laten doen ja of nee.. Of moet ik het zo laten en mijn zoon zelf later alles uit moeten laten zoeken ?
Oh en zelfs doodsbedreigingen richting jou houden geen stand in de rechtzaal. Doet meneer een cursus anger management en kan hij daarna alles krijgen wat hij wil. Lang leve de opgeschroefde paparechten..
ok stel je voor ik vergeet de allementatie .. als ik een DNA test afdwingt krijgt hij toch geen rechten? alleen als hij het kind erkend en dat kan niet zonder mijn toestemming ( die hij overgens nooit zo krijgen)
Ik zou het dus niet doen. Wie weet krijgt je zoontje geen vragen en misschien wel. Als hij ze krijgt kun je alsnog vertellen over zijn vader krijgt hij de vragen niet hoef je ook niks te vertellen