Blaffende hoest en ineens koorts..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Luuz, 10 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dames,

Als Lenn ziek is, verander ik in een overbezorgde muts.. Gistermiddag begon hij ineens te hoesten.. Net een zeehondje..

Nu heeft hij deze hoest wel vaker gehad, maar de ha heeft nooit een oorzaak kunnen vinden.. Zijn longen zijn schoon, keel is niet geïrriteerd en behalve een snotneus en wat koorts ging het vanzelf weer over..
    We hebben overlegd dat ik direct zou bellen als hij wederom zou beginnen met hoesten om een afspraak te maken..

maar goed, gistermiddag begon het met één hoestje en besloten om maandag direct een afspraak te maken.. Afgelopen nacht werd het alleen maar erger, maar hij sliep er prima doorheen (wat een compleet wonder is, want zo best slaapt hij niet)..
    Vanmorgen wat pieperig en jammerig, maar goed, dat kan ook bij de leeftijd horen natuurlijk..

Vanmiddag voor zijn slaapje voor de zekerheid zijn temp gemeten: 37,2.. Netjes dus.. Na zijn slaapje was hij echter hartstikke warm.. Gemeten: 39,3.. Nogal een verschil dus..
    Hij hangt wat op de bank, slaapt wat, lacht wat, slaapt weer wat etc. Maar echt actie zit er niet in.. Zijn temp blijft nu gelijk (39,4 kwartier geleden), al voelt hij wel warmer aan dan vanmiddag..

Nu is alleen de twijfel toegeslagen.. Ik vind de combinatie koorts en zo hoesten niet prettig.. Heb net geprobeerd de hap te bellen, maar krijg ze niet aan de lijn..

Nu moet ik er bij zeggen dat Lenn geboren is met een longontsteking en daar is hij goed ziek van geweest, dus ergens vermoed ik dat ik gewoon overbezorgd ben.. tot nu toe is er nog nooit iets aan de hand geweest als hij hoestte, maar toch twijfel ik elke keer weer..

Sorry, lang verhaal.. Met een gewoon griepje weet ik me prima te redden en gaat alles op de automatische piloot, maar met zulke dingen lijkt het wel alsof ik wat aan loop te klungelen..

Wat zouden jullie doen? Hap blijven proberen te bellen of wachten tot morgen of maandag?

2. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik herken dat overbezorgde ook heel goed. (ook medisch verleden met kind)
    Wat ik doe als hij ziek is en merk dat ik me weer op ga vreten. Dan probeer ik heel objectief te kijken. Noem ik op wat hij heeft :

- koorts 39,3
    - hoesten

En dan ga ik redeneren of deze klachten erg genoeg zijn om te bellen.

Drinkt hij goed?
    Plast hij?
    Heeft hij het benauwd (buikje erg intrekken bij ademen)?
    Is hij goed te pas?
    Heb je al een paracetamol gegeven?

Sterkte hoor, het is niets als ze ziek zijn.

3. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Gewoon even bellen joh, dan ben je beter gerustgesteld.

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    heeft sinds 2 uur 1 slok drinken gehad terwijl hij normaal wel flink drinkt.. Paracetamol heb ik nog niet gegeven.. Maar als dit zo blijft krijgt hij er straks eentje..
    Benauwd is hij niet echt.. hij kan niet goed door zijn neus ademen omdat hij wat verkouden is (geweest) maar ademt wel snel..
    Hij lacht ook wel wat en probeert wat met de hond te spelen, maar actie zit er zeker niet in en dat is helemaal niks voor Lenn..

5. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Je maakt je duidelijk zorgen om je kindje, waarom bel je niet gewoon even?
    Als zij denken dat het niet nodig is om langs te komen zeggen ze je dat wel en ben jij gerust gesteld.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Als je dit verhaal zou lezen van iemand anders... Wat zou je dan zeggen?

En bovendien.. Hap is er voor jou hè :)

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Krijg ze gewoon niet aan de lijn:x

8. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Mijn zoontje heeft dezelfde klachten als jij omschrijft.
    Hij had woensdag en donderdag hoge koorts, ook een blaffende hoest en ademde snel.
    Gister was de koorts wel gezakt, maar nog niet weg. Hij schommelt vandaag alle kanten op.
    Ik ben bij de huisarts geweest om naar zijn longetjes te luisteren. Die waren schoon en het zijn zijn bovenste luchtwegen die ontstoken zijn.
    De ha zei dat hij de afgelopen week veel kindjes met deze klachten heeft gezien. Ik heb wat tips gekregen waar ik op kan letten.
    Ik denk dat je je niet heel erg ongerust hoeft te maken, maar voor je eigen rust kun je altijd even naar hem laten kijken.
    Dus als je de hap niet meteen aan de lijn krijgt. Gewoon blijven proberen, maar er zijn veel mensen ziek. Dus waarschijnlijk hebben ze het druk.
    Beterschap voor je zoontje.

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Tjah, mijn zoon had 2 jaar lang wel elke maand wat jij beschrijft. In het begin een paar keer naar de dokter geweest omdat hij het zo vaak had. Longen waren altijd schoon en verder kan een dokter barweinig doen, is mijn ervaring. Ik ga in ieder geval hiervoor niet naar de dokter. Inmiddels is hij eroverheen gegroeid gelukkig. Ik kan me echter wel goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Hopelijk kan de dokter je geruststellen. Hoest heerst trouwens nu.

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hij heeft nu een zetpil gehad en ligt bij ons op de bank.. in bed heeft hij het kort volgehouden.. dus nu lekker met een deken op de bank en vanavond zie. we wel verder..

ik loop normaal geproken nooit snel naar de ha.. eerst uitzieken en na 3 dagen bel ik even.. maar met zo'n hoest durf ik geen risico te nemen..

straks de hap nog een x proberen..

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    om 21.20 moeten we bij de hap zijn.. nadat ze de klachten had gehoord zei ze direct dat we langs moesten komen.. ze durfde het niet aan om hem zo de nacht in te laten gaan.. ze vond het verontrustend genoeg..

12. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Goed dat je gebeld hebt en dat hij even wordt gezien.

13. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    succes! hier een jongetje van 3 met precies dezelfde klachten..hopen dat het morgen weer beter gaat!
    het heerst dus blijkbaar wel!
    beterschap voor lenn!

14. Oreomama

Oreomama Actief lid

19 nov 2011
    146
    0
    0
    management assistent
    Almere
    hier ook een meisje met dezelfde klachten: heel erg hoesten met koorts die komt en gaat.
    Gisteren leek het even op z'n retour te gaan maar vanmiddag had ze weer verhoging van 38,9. Ze drinkt gelukkig wel goed, eten gaat minder goed. Maar op het kdv werd ook gezegd dat 'het' heerst (whatever 'het' ook precies mag zijn).
    Sterkte ermee dames en beterschap aan de kleintjes!

15. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    en wat heeft de hap gezegd?
    Beterschap voor je mannetje

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Snap er niks van.. Koorts is behoorlijk gezakt:( Terwijl hij 1.5 uur geleden nog ruim 39 had.. Is in elk geval een flink virus.. Kwestie van uitzieken.. Vind die arts sowieso niet prettig, geeft je vaak het gevoel alsof je voor niks komt.. Wat feitelijk ook zo was in dit geval.. Maar goed, hij ligt nu lekker op bed, hoest nog wel flink en zweet behoorlijk.. We zullen zien wat de nacht gaat doen..

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Beter een keer tevaak naar de hap dan een keer te weinig

Je schrijft dat de koorts is gezakt, maar je hebt hem toch een zetpil gegeven?
    Morgen anders iets van thijmsiroop halen, verzacht het keeltje goed en de meeste kinderen vinden het lekker.

Mijn zoontje hoest ook altijd veel, (peuter/kleuter astma) zeker in deze maanden. HIer is het al weken raak, en deze dag merkte we ook weer dat het erger werd. Op school hoor ik helaas niet anders. Het ene na het andere kindje is ziek of onderweg, en ze zijn allemaal aan het blaffen

Beterschap met je mannetje

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja had hem idd een zetpil gegeven rond kw over 6 vanavond.. Vlak voor hij naar bed ging.. Alleen toen ik belde had hij nog steeds flinke koorts.. En de assistente van de hap zei dat hij nu wel minder warm aan moest voelen, juist i.v.m. de zetpil..

Maar idd, liever te vaak dan te weinig.. Lekker uitzieken en kijken hoe het morgen gaat..

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    en als je het niet vertrouwd gewoon weer bellen.
    Wat ook nog wel eens kan helpen, of wat klachten kan vermideren is simpele zout oplossing, kan geen kwaad, maar zorgt dat het slijm soepelblijft en losraakt

20. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Waarschijnlijk is de koorts gezakt door de zetpil, logisch dus.
    Hoe is de nacht gegaan?
    Je kan ook het hoofdeind van het bedje iets omhoog doen (boeken, dik kussen) zodat hij niet plat ligt, om de hoestprikkel te dempen en het is minder benauwd.

Deel Deze Pagina