Je hebt voor katten cattitude van sire. Dit is er als verdamper of verstuiver tegen probleem gedrag. bv sproeien, bank krabben e.d. Ik weet dat er ook een soort voor honden bestaat . Het spul geeft een veilig gevoel, misschien dat dit iets is. Het heet D.A.P. Hier staat wat info: www.dieren-ehbo.nl. heel veel succes
Iloona, heb de site een beetje doorgelezen maar word er niet echt veel wijzer van... Andere ruimte word lastig, ze zitten nu in de kamer waar het minste geluid van buiten komt en ze zien niets voorbij komen. Net even bij de buurvrouw geweest en het ging weer non-stop door. Zucht....
Heb dit probleem ook eens gehad bij een van mijn eigen honden, begon te blaffen en te janken als ik smorgens naar mijn werk ging. Heb ze toen ter afleiding een kauwstaafje gegeven en het probleem was toen gelukkig opgelost! Liet mijn buren altijd controleren of ze blafte of niet want dan weet je het zeker.
Als ze na een paar minuutjes gaat blaffen, dan kan je eens proberen om weg te gaan en na 2 minuten weer terug te komen. En dat steeds verder uitbreiden (dus echt weer van voren af aan leren om alleen thuis te blijven) Misschien dat dat helpt als ze weet dat je echt weer thuis komt? Je kan ook altijd even de dierenarts bellen en het verhaal uitleggen. Misschien weet hij/zij meteen wat er aan de hand kan zijn of heeft hij/zij tips.
Ik weet niet of je honden samen kunnen zijn met eten als jij er niet bent? Zo ja, geef ze dan een gevulde kong. Daar zijn ze lekker lang mee bezig (meestal) en kijk of ze die wel wilt als je weg bent, en wat ze doet als ie leeg is..
Dat spul voor in het stopcontact hebben wij ook geprobeerd, toen we onze hond net hadden. De eerste 3 nachten heeft ze toen heel erg lopen janken. Het heeft alleen niks geholpen, Het spul is heel duur en ligt hier nu dus te verstoffen.
-------------------------------------------------------------------------------- Ik weet niet of je honden samen kunnen zijn met eten als jij er niet bent? Zo ja, geef ze dan een gevulde kong. Daar zijn ze lekker lang mee bezig (meestal) en kijk of ze die wel wilt als je weg bent, en wat ze doet als ie leeg is.. _________________ Die kong heeft bij ons ook heel erg goed geholpen, ik had hem ook super vol gestouwd met brokken, smeerkaas, stukjes brood. Daar was ie echt wel even zoet mee en nu blaft ie echt nooit meer. Je kan er ook bouillon indoen en dan in de vriezer zetten, hebben ze een ijsje
Dit is dus HET advies wat wij ook geven in de praktijk! Precies zoals dreamer83 zegt ga weer van voor af aan beginnen en bouw het langzaam op. Desnoods ga je de eerste keer een halve minuut weg op het moment dat je de deur dicht doet luister je wanneer de hond niet blaft ga je naar binnen en beloon de hond dan direct voor het goede gedrag, dit doe je alsmaar door de periodes te verlengen. Het belangrijkste is beloon de hond altijd als het stil is maar nooit als het blaft en besteed bij het blaffen ook totaal geen aandacht aan de hond.In het begin zal het best moeilijk zijn maar als je doorzet gaat het lukken omdat de hond weet het baasje komt altijd terug en als ik niet blaf wordt ik beloond!
onze hod heeft ook een periode gehad dat ze blafte als we weg waren. wij hebben toen zo'n bal gekocht daar zit een gat in en daar kun je snoepjes in doen. de hond moet dan de bal laten rollen en dan valt er af en toe een snoepje uit. als ze het door hebben krijgen ze er geen genoeg van en het houd ze bezig. je kan het gat kleiner en groter maken dus er valt niet iedere keer een snoepje uit. wij gaven het altijd voordat we weggingen en ze vond het zo leuk dat ze niet eens merkte dat wij de deur uitgingen. misschien een ideetje?
Wij hebben ook zo'n blafband ideaal! En vind het zelf echt niet zielig want als de hond niet blaft is er toch niks aan de hand. Hij krijgt bij ons trouwens wel eerst een waarschuwing dmv een hoog toontje daarna pas een schokje. De banf uit en om is nu ook genoeg bij onze hond
Zoals hier boven al genoemd, van voor af aan beginnen en alleen weer de deur opendoen als hij stil is. Speel het toneelstukje lekker mee door je jas aan te trekken en je sleutels te pakken, allemaal tekenen voor je hond dat jij weg gaat. Dan een gevulde kong of iets geven waar hij even lekker op kan knabbelen, geen 'dag' ofzo zeggen, maar gewoon weggaan. Duurt misschien even, maar het werkt vaak wel het beste. Maar zit hij dan ook echt de hele dag alleen met die andere hond of worden ze tussen de middag nog uitgelaten? Mijn hond kan best een halve dag alleen zijn, maar dat vind ik ook wel genoeg, anders gaat ze zelf wel afleiding verzinnen. De ene hond reageert daarop door veel te blaffen, de ander gaat slopen, in huis pissen etc. Daarom gaat ze als ik hele dagen werk naar de hondencrèche, misschien heb je ook wel zoiets in de buurt, ze vindt het geweldig, lekker spelen met andere hondjes.
klinkt echt schattig: hondencreche! gelukkig hebben wij dat niet nodig, mijn vriend werkt in ploegen die dus die is of vroeg thuis, of gaat pas in de middag weg. toen ik nog werkte was dat dus erg handig, de hond zat zelden langer dan een paar uur alleen. bij haar moeten we trouwens ook weer een beetje opnieuw beginnen. Ze gaat tegenwoordig in een andere ruimte als we weg zijn, want als ze in de woonkamer blijft gaat ze stiekem op de bank en ze heeft een blaasprobleempje...dus je snapt wel waarom... de eerste keer heeft ze vanalles gesloopt, al zat ze nog geen 10 minuten! en nu gaat het steeds beter. ik geef haar ook een kong en snoepjes. ow nog een tip...kan ze naar buiten kijken? je zegt dat ze naar de achterdeur blaft, mijn hond blaft als ze katten/mensen/honden/vogels/bladeren...enz. ziet als wij er niet zijn. dus hier gaan de gordijnen dicht als wij weg zijn!
Bedankt voor alle tips, ik ga in ieder geval een kong aanschaffen (of 2 ) en dat proberen. Ze begint inderdaad een paar minuten nadat ik weg ga.
ai hier bekend met 1 hond dan welliswaar.... maar sinds hij een jaar naar de creche is geweest was het over want ik krijg nu geen klachten meer van de buurvrouw... onze 3 honden zaten vaak een half dagje alleen en dan sloopte der 1 van de drie de hele huiskamer en blafte en huilde hele buurt bij elkaar dus is ie een jaar lang als we weg gingen naar de creche geweest