world wide candle light voor alle vlinderkindjes

Discussie in 'De lounge' gestart door mamaatjevan5, 2 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

ik doe dit expres in de lounge en hoop ook dat het hier mag blijven staan omdat het niet alleen voor de mama's en papa's van vlinderkindjes is maar voor iedereen die graag mee zou willen doen en ik hoop natuurlijk dat dat er vele zijn hieronder uitleg

Ter herdenking van alle kinderen die de wereld verloren heeft, wordt er ieder jaar op de tweede zondag van december een nationale herdenkingsdag voor overleden kinderen gehouden.
    Dit jaar is dat op 14 december.

Op deze dag wordt om 19.00 uur een kaarsje aangestoken door diegene dat dat willen of door diegene die een kind hebben verloren. Dit kaarsje brandt ter ere van alle kinderen die gestorven zijn.
    Door dit te doen in de verschillende tijdzone's, gaat er in 24 uur een golf van licht door de wereld.

In Nederland is WWCL nog vrij onbekend, maar wordt toch steeds bekender.

De gedachte achter World Wide Candle Lighting (Werledwijd Kaarsen Branden ) is om in de donkere dagen voor Kerstmis, waarin zoveel kaarsen ontstoken worden voor gezelligheid en sfeer, ook een kaars te ontsteken voor een overleden kind.
    Juist in december wordt vaak het verdriet vanwege het verlies van een kind het pijnlijkst ervaren.
    Vandaar dat nabestaanden in saamhorigheid een groot licht willen maken om daarmee kracht en troost te geven.
    Het is de bedoeling dat er over de gehele aarde een cirkel van licht wordt gemaakt.
    Dat gebeurt als mensen in iedere tijdzone om klokslag 19.00 uur kaarsen branden.
    Dat kan in de huiselijke sfeer zijn, waarbij mensen een kaars voor hun raam plaatsen, of in groepsverband.

WWCL ontstond elf jaar geleden in Amerika. Compassionate Friends, een organisatie van ouders van overleden kinderen, nam in 1997 het initiatief voor deze herdenking.
    Voortaan zou iedere tweede zondag in december 'Kinder Kaarsendag' zijn.
    President Bill Clinton erkende een jaar later deze Children's Memorial Day als officiële herdenkingsdag.

Ik hoop dat steeds meer mensen zich bij het Wereldwijd Kaarsenbranden aansluiten omdat mensen er echt kracht uit kunt putten.
    En wetende dat je niet alleen bent met jouw verdriet

veel liefs nathalie ;)

ik doe mee jij toch ook

2. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    JA! tuurlijk doe ik mee!
    ik heb het zelf niet meegemaakt, maar wil toch voor alle vlinderkindjes een kaarsje branden!

liefs springmuis

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik doe ook mee
    doe het voor mijn mannetje tygo*
    maar ook voor alle andere vlinderkindjes!

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.821
    4.057
    113
    Ik ga zeker een kaarsje branden voor alle vlindertjes!

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik brand elke avond een kaarsje voor alle vlinderkindjes! Maar zeer zeker op 19 December!

6. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Mooie gedachte, ik steek zeker een kaarsje aan.

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik ga proberen het te onthouden, wil ook graag een kaarsje aansteken!

Misschien een goed idee om het tegen dan nog even te uppen, weet niet zeker of ik de datum anders onthou. :oops:

8. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Count me in!

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat een mooi idee, ik steek zeker een kaarsje op!

10. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Ook ik zal zeker een kaarsje branden :D

11. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik doe mee !
    krijg er kippenvel van...weet niet hoe het is om een kind te verliezen maar kan het me wel voorstellen ....

12. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik steek een kaarsje aan voor ons manneke Thijs* en voor alle andere vlinderkindjes.

13. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    heropend

14. ProudMum

Dankjewel Prinses!

15. ProudMum

Heb gevraagd of het topic open mocht, dit mag niet ongemerkt voorbij gaan toch?

16. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Voor alle vlinderkindjes, hun papa's en mama's en alle andere die hun moeten missen in hun leven, brand ik zekers een kaarsje!

Iedere dag als ik ons prinsesje zie, ben ik dankbaar dat ze bij ons mag zijn.
    En besef ik dat dit helemaal niet zo vanzelf sprekend is.

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik sluit me aan... ik heb zelf wel geen kindje verloren, maar een collega van mij wel (begin dit jaar) en een andere collega heeft haar kleinkind verloren bij de geboorte.. (in oktober) Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik weet hoe het voelt, maar ik vind het gewoon zo ontzettend erg...

18. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.940
    5.251
    113
    Home
    vind het een mooi idee en ik zal ook zeker een kaarsje branden

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    nog een paar dagen en dan is het zover ;)

20. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik heb godzijdank mijn dochter bij me en heb dit vreselijke verlies nog nooit hoeven dragen en ik hoop het nooit mee te maken ook!

Ook ik brand een kaarsje voor alle lieve vlinderkindjes!

Deel Deze Pagina