Oordoppen prima uitvinding, maar niet als een miepje met haar luid blaffend hondje voor 8 uur op zondagochtend door de wijk gaat lopen "spelen". Ik begrijp werkelijk niet dat volwassen mensen zelf niet kunnen bedenken om even een stukje verderop te gaan lopen. Dit heet rekening houden met je medemens
Onze kleine hond heeft een keer de hele godganse 4 uur lang dat ze alleen was lopen blaffen, werd gebeld door mn buren tevens vrienden. Heb het meteen afgeleerd en het is nooit meer gebeurd. Nu blaffen ze alleen als ze iets horen. Ik wil echt niet dat mensen last hebben van mijn dieren en vind het juist fijn dat mn buren mij belden zodat ik er vanaf wist. Als ik er niet ben weet ik namelijk niet wat mijn honden doen en zou ik alleen maar blij zijn als mensen me aanspreken.
wij hebben ook een buurvrouw met 2 honden, zodra ze het huis uit stormen (zonder riem uiteraard) blaffen ze honderd uit en gaan ze achter alles aan wat beweegd (Inc mensen dus!!). Er wonen best veel kinderen in de buurt en het is dus erg vervelend! Sommige buren hebben er wat van gezegd en dan is het meteen hommeles Maar die honden blijven het doen. Zelf heb ik 4 grote honden in huis. Na 2 jaar was iemand in onze straat verbaast dat al die honden van ons waren want ze had nooit wat gehoord. Of ik wel zeker wist dat ze alle vier van mij waren en dat het geen opvanghondjes waren haha.
Ja inderdaad, je kunt toch rekening houden met andere mensen? Ik laat mijn kinderen inderdaad ook nooit buiten spelen voor een uur of 10 in het weekend. Eerder moeten ze gewoon stil zijn. Ik leer ze dat ze rekening moeten houden met anderen. Andere buren hebben geen kleine kinderen en ik kan me voorstellen dat ze dan ook niet zo vroeg wakker willen worden als het niet hoeft. Ik ben zelfs zo erg, omdat meerdere buren gepensioneerd zijn, dat we op schooldagen, als we de fietsen uit de schuur halen, ook zachtjes praten. Toen we onze hond net hadden en we gingen voor het eerst even de deur uit heb ik ook de buurvrouw gevraagd of ze wilde bellen als hij blafte. Gelukkig heeft hij dat nooit gedaan. Deze mevrouw lokte het blaffen gewoon echt uit door langer die stok in haar hand te houden, ze vindt het echt gewoon leuk als hij blaft. Ik vind eerlijk gezegd nog dat ik het netjes heb gebracht, omdat ik me er al zo lang aan stoor, en niet alleen ik.
Blaffende honden is hier ook een punt van ergernis. Onze buren hebben er een die blaft en jankt minstens 20 minuten als ze weg gaan. Nou is onze buur er een die gaat in een middag rustig 3 x weg, met als gevolg 3 x 20 minuten een blaffende en jankende hond. Als je er iets van zegt krijg je te horen dat de hond verlatingsangst heeft en dat ze al vandalen hebben geprobeerd. Ik zou ook niet blij zijn als er iemand in het park om 8 uur gaat spelen met een hond die blaft. Onze hond blaft smorend ook als er iemand onder komt, eerste wat ik doe is uitlaten dan is ze stil.
hahahaha oeh knap van je zeg, dat je er wat hebt gezegd! Lijkt mij ook heel erg irritant als je er continue wakker van wordt. Onze hond is nog een pup en blaft ook veel, nieuw huis nieuwe geluiden, maar ik ben er continue bij om haar te corrigeren en dat werkt heel goed. Zo blafte ze eerst nog als mijn buurman op klompen de tuin in liep (zijn eigen tuin). Ze kon hem niet zien vanwege de hoge schutting, dus meteen aanslaan. Nu weet ze dat het de buurman is, ze kent het geluid van zijn schoenen en weet da ze niet hoeft te blaffen. Je moet zo´n beestje idd wel een beetje opvoeden met dat soort dingen. Een blaffende hond kan, zoals je nu zelf ondervindt, echt voor heel veel irritatie zorgen, terwijl dat helemaal niet hoeft. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Goed dat je er op een nette manier wat van hebt gezegd. Zo had ik trouwens een akkefietje met de hond van de schuin overburen die hier standaard in de tuin kakt, zodat onze kids erdoorheen kunnen lopen.... Toen heb ik de hond (los) een keertje betrapt bij onze voordeur. Ik heb de voordeur open gedaan en in eerste instantie niks gezegd... de eigenaresse kwam met rood hoofd aangehaast en begon te prutsen met de riem... (dat op zich was al om te lachen). eerst een beetje keuvelen tegen haar en toen richtte ik me tot de hond en zei... zeg, jij bent toch niet toevallig dat hondje wat hier om de haverklap poepjes achterlaat? Met een grote glimlach.... Probleem is nu opgelost...
Dat is normaal, zulke kleine hondjes willen geen eens uit gelaten worden 's winters. Die hebben het enorm koud en willen geen eens naar buiten als het regent! Jammer dat je zomaar zo negatief praat over je buurvrouw
Mijn buren hebben ook een chihuahua en vrienden van ons ook, die wordt toch echt door weer en wind gewoon 3 tot 4 keren uitgelaten dus dat maakt echt niks uit. Onze mopshond vond regen eerst ook niks maar je moet gewoon doorzetten en nu maakt het hem echt niks meer uit, heeft puur met opvoeding te maken.