Blaffende hond van de buren...

Discussie in 'De lounge' gestart door Snoopy1979, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hizi

hizi Niet meer actief

WIj hebben ook zo een fijne blaffende hond van onze huren :x
    Gek worden we van dat beest en de kinderen worden geregeld wakker.
    Ik heb die vrouw er al een aantal malen op aan gesproken maar steeds heeft ze een excuus , als het is een waakhond die moet blaffen :$ hij houdt niet van kinderen ( alsof dat mijn zorg is ) altijd wel een excuus.
    AL veel mensen hebben geklaagd en ze is ook een aantal keren politie aan de deur geweest en ze heeft dus een boete gehad van 80 euro.
    Ze kwam toen hoogst verontwaardigd aan me deur of ik soms die anonieme beller was geweest en had geklaagd :D nee dat was ik deze keer niet maar keren daarvoor wel en ik bel nu nog steeds.
    Zodra ik die hond hoor blaffen en langer dan 10 min bel ik de politie, als praten geen zin heeft met mevrouw dan moet het maar op deze manier want we worden helemaal gestoord van dat beest.
    Het is ook een onopgevoed beest want hij springt altijd tegen ons tuinhek aan en dat vindt de mevrouw ook normaal want ja hij hoort en ziet onze kinderen en wilt dus weten wat er is :$ ze zei zelfs een x toen wij voorbij liepen dat haar hond dacht dat ik mijn kind sloeg en dat hij daarom over het hek wilde springen :$ nou ja hoe bedoel je je kan geen hond opvoeden.

Ik zou zeggen helpt praten niet, bel de politie hier zijn ze niet mild en de boete wordt alleen maar hoger als ze er niets aan doen.

Zouden wij soms dezelfde hond naast ons hebben :p want jouw verhaal lijkt wel erg op die hond van naast ons haha!!

2. zohra

zohra Niet meer actief

hoi,

nodig je buren uit voor een bakje koffie, dan kunnen ze zelf eens meegenieten hoe hun honden blaffen als ze weg zijn.

sucses

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    mijn honden hebben dit ook heel erg gedaan als er mensen langs liepen die ze niet vertrouwde en dat waren er best veel.
    nu deden mijn honden het niet omdat ze zich verveelde of zielig waren maar alleen uit waaksheid.
    en daarbij kwam ook nog bij dat er niet zulke fijne buren verderop wonen, die liepen hier langs met hun honden en lieten ze uitvallen tegen die van mij, ja tuurlijk gaan die van mij dan door het lint.
    nu heb ik tot heel hoog plakplastic en het gaat super.
    ze blaffen nog wel als er achter iets is en dat vind ik echt niet erg omdat hier nog wel eens word ingebroken.

nu heb ik ook zulke leuke buren maar hun hond jankt omdat hij zo 36uur alleen word gelaten en ja als ze nu 5 min weg is jankt hij al.
    ik ben al bij de wijk agent geweest en die heeft een gesprek met haar gehad waarna ze mij bijna aanviel ik was blij dat ik mijn honden bij me had, ze heeft me al een keer voor mijn kop geslagen.
    maar ze heeft gewoon niet door dat ik het zielig vind voor de hond en daarom naar de politie ga en niet om haar dwars tezitten.
    ze doet er dus ook niets aan en ik ben nu een lijstje aan het bij houden en ga over een maand weer naar de politie mocht en nu weer niets gebeuren dan ga ik het anders regelen ik ken nog al wat mensen bij de politie en dierenbescherming.

succes en heel veel sterkte

4. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik heb al bijna 4 jaar een blaffende hond naast ons wonen, die blaft en jankt en hoor ik echt supergoed(tekkel). Maar gek genoeg ben ik eraan gewend, kan zelfs in slaap vallen als de hond tekeer gaat. Zolang mn dochtertje er niet wakker van word vind ik het prima de hond zelf is nl al 13 jaar oud en om hem nou een blafband om te doen. Hij is nu ook flink aan het blaffen.

Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je er gek van word, zou ik ook doen als mn dochtertje om de haverklap er wakker van word.

1 keer had ik er genoeg van, dat was om 2 uur snachts. Maar later hoorde ik dat ze in het ziekenhuis waren omdat ze opa/oma waren geworden.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zo te lezen ben ik dus niet de enige met dit probleem... ik voelde me een beetje een zeikerd, maar dat is zo te lezen dus niet nodig. Ik dacht dat ik een beetje gek werd door mijn hormonen namelijk ;). Maar goed, dan nog hoef ik er natuurlijk geen last van te hebben. Ik heb wel het idee dat ze het wel vervelend vinden, want van de week lag ik in bed (overdag) en hij sloeg weer aan en ik hoorde iemand keihard naar beneden rennen de trap af en toen was het weer stil. Daarna nog een keer. Dus ze vinden het blijkbaar wel belangrijk dat we er geen last van hebben. Maar het moet nog even tot ze doordringen dat het echt heel vervelend is als ze weg zijn. Ik zal het zeker ook even hebben over dat ik zwanger ben, niet veel kan hebben en deze tijd niet daardoor wil laten verpesten. Het is toch de bedoeling dat je thuis lekker bij kan komen, zonder helemaal gestrest te raken door de dieren van anderen.

Ik ga jullie tips onthouden en het er binnenkort met ze over hebben. Ze zijn inderdaad veel weg, ik heb wel het idee dat ze nu vaker de honden meenemen. Maar goed, iedere dag 2 of meer uur geblaf wordt je wel gek van.... (voorheen was het vaak ook een hele avond, dat is alweer een tijdje geleden)
    En ze uitnodigen voor de koffie... nou nee, heb ik niet zo'n zin in ;). Het zijn niet echt onze types. Maar misschien wel eens handig voor hun om te horen wat wij telkens horen.

En ik ben het er op zich nog wel mee eens dat een waakhond waaks moet zijn, maar zo'n hond moet dan ook z'n grenzen kennen. Het lijkt mij prima dat hij erg waaks is als een vreemde het huis in komt, of erg dichtbij (postbode bijvoorbeeld). Maar niet als iemand over straat loopt of fietst. Ze hebben ook een voortuin van zo'n 5 meter diep, dus dat zou geen aanleiding moeten zijn om te gaan blaffen.

Oordopjes heb ik ook al aan gedacht trouwens, maar ik wil Eva en straks de kleine wel kunnen horen. Sowieso vind ik het prettig om geluiden in huis te kunnen horen.

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik vind het een beetje dubbel!

Iksnap heel goed dat je er last van zou kunnen hebben! Absoluut!
    Maar aan de andere kant...zo'n beestje doet dat niet voor niets...er is een reden en die moet weggenomen worden!
    Bij mijn hond helpt ook heel goed dat ie niets kan zien als we weg zijn! Dus de gordijnen dicht!
    De buren hebben ons er in het verleden op een hele nette manier van op de hoogte gebracht en dat waardeerde ik alleen maar!
    Een antiblafband was het enige wat we nog niet hadden geprobeerd! Iets wat ik trouwens totaal NIET zielig vind! En moederhond corigeert ook met een beetje in de oor of hals! En die schokken zou je er mee moeten vergelijken! als je een goede band hebt die goed ingesteld staat...niet wat iemand zei dat ie ook bij hoesten of alleen licht geluid maken af gaat! Die zijn wat duurder en je hebt er wat begeleiding bij nodig...maar het kan zo goed werken!
    Overleg desnoods of je idd een sleutel kan krijgen! Wat iemand al zei! Ook al ga je niet goed met ze om!

En dan nog een puntje voor de andere kant...tuurlijk is het kut dat je nu last hebt van de hond...maar voor hetzelfde geld krijgt jouw dochter een hele schelle stem en worden zij daar gek van!
    Ons buurmeisje praat zo hard en schel...vreselijk! Kan ze niets aan doen maar ik hoor het door de muren heen! Moet ik dan ook maar vragen of ze daar wat aan doen?
    De buurman heeft een motor die in de tuin staat gestald...die maakt ook herrie...moet hij die dan maar weg doen?
    en zo kan ik nog wel even doorgaan!

Ik snap je frustraties absoluut hoor! Maar misschien moet je het ook eens van de andere kant bekijken!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat is er dubbel aan dan? Ik geef ook al een paar keer aan dat ik het sneu vind voor het beestje, dat vind ik ook echt, ik vind het jammer dat ze er zo weinig aan lijken te doen, want het is dus niet alleen dat ik er last van heb, het beestje heeft het blijkbaar ook niet naar zijn zin... Sleutel vragen ga ik echt niet aan beginnen. Waarom moet ik hun probleem oplossen? Ik heb wel wat beters te doen dan een hond van een ander opvoeden. Klinkt misschien wel hard, maar het is mijn hond niet en ik wil ook helemaal geen hond!

En mijn dochter die een schelle stem krijgt... zou kunnen natuurlijk. Maar zolang je hier in huis niet keihard loopt te schreeuwen horen de buren elkaar echt niet. Eva heeft ook behoorlijk wat gehuild de eerste maanden, maar onze buren (aan de andere kant) hebben haar nooit gehoord en vroegen regelmatig of ze nooit huilde ;). En Eva huilde in onze slaapkamer of haar eigen slaapkamer en die grenzen aan hun slaapkamers. Maar een herder blaft wel heel wat harder.

En geluidsoverlast over het algemeen kan misschien vervelend zijn, maar ik ben echt de moeilijkste niet, er mag ook best wel geleefd worden. Maar als ik blij ben dat ik eindelijk even rustig kan zitten, of even lekker in bed lig om even te slapen is het echt flink vervelend. Daarbij is het iets wat opgelost zou kunnen worden. Iemand die een keer met z'n motor bezig is en lawaai maakt, ik neem aan dat dat niet elke dag minstens 2 uur per dag gebeurt, dan zou je er ook wat van zeggen als het je telkens stoort.

8. Skye

Skye Niet meer actief

Ikzelf heb een herder, maar die is goed getraind in thuis blijven en die blaft dus ook nooit. Alleen als er vreemden aan de deur staan. En ik vraag het ook wel eens aan de buren, of ze haar horen, want dat is de enige manier voor mij om erachter te komen of mijn hond blaft als ik wegga. Ik zou het dus gewoon altijd zeggen als de hond van de buren zo blaft, want voor het zelfde geld weten ze dat helemaal niet, ze zijn immers weg!!! Ik zou het tenminste op prijs stellen als mensen bij mij aan de deur zouden komen om te zeggen dat mijn hond blaft, dan kan ik er wat aan doen.

En een teletac (wat jullie bedoelen met blafband met afstandsbediening) werkt toch alleen maar als de baasjes thuis zijn, en dan zullen ze waarschijnlijk niet blaffen. En een blafband ben ik fel tegen, omdat je er niet bij bent. Kan namelijk ook heel goed averechts werken. Je kan het niet in de gaten houden, misschien is dat beest wel doodsbang en gaat dat ding constant af.

Mijn idee van een hond leren alleen thuis te blijven, is gewoon weer terug naar de basis. Dus weer gaan beginnen met eerst uit de kamer lopen, dan 1 minuut uit huis en dan 2 minuten enz! Maarja, daar heb jij geen boodschap aan, want het is jouw hond natuurlijk niet. Maar ik zou toch eens rustig met ze rond de tafel zitten, want om jezelf nou helemaal op te vreten elke keer, daar bereik je natuurlijk niks mee! Succes en hoop dat ze naar je willen luisteren.

9. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    #29 Alies05, 16 feb 2010
    Laatst bewerkt: 16 feb 2010
    Volgens mij is een teletac een stroomband met afstandsbediening. Deze wordt veelal in de IPO of jachthonden sport gebruikt. Stroomstoten geven lijkt me wel heel extreem. Maar ja schijnbaar is het in die sport gewoon nodig.

Je hebt ook nog anti blafbanden met pieptonen en/of trillingen (dus geen stroomstootjes) en een citronella anti blafband met afstandsbediening. Dit zijn 'hondvriendelijkere' anti blafbanden.
    Wij hebben die met pieptonen/trillingen gehad, maar jammer genoeg hielp deze niet bij onze hond. Vacht is te dik, waardoor ze de trillingen amper opmerkte.

Maar ja als de buren geen tijd hebben om vanaf de basis weer te beginnen om op wat voor manier dan ook het blaffen af te leren, dan houdt het ook op. ;) Ze moeten er aardig wat tijd in kunnen steken om het gedrag van die hond enigszins een beetje te kunnen bijstellen.
    En wat er in zit krijg je er moeilijk weer uit.

10. Loe

Loe Niet meer actief

volgens mij moet je inderdaad de politie of de dierenbescherming bellen in zulke gevallen. Met name de dierenbescherming kijkt wat de oorzaak is en kunnen de hond, als het nodig blijkt, weghalen. Dat is natuurlijk heel sneu, maar dat doen ze niet voor niets. Blijkbaar heeft zo'n hond dan echt geen goed leven daar.

11. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Het hoeft niet met een slecht leven te maken hebben. ;) Het is maar net hoe het gedrag ontstaan is. Als de hond verlatingsangst of geconditioneerd gedrag vertoond dan krijg je dat er heel moeilijk meer uit. Hoe zo'n goed leven de hond ook heeft. Want de andere hond die hoor je niet zegt TS.

Ons hondje die dus ook veel blaft heeft een prima leven bij ons, maar is dus bij de vorige eigenaar zo vrij gelaten in haar doen en laten dat ze zich dat blaffen aangeleerd heeft.
    Ik probeer dat blaffen ook zo veel mogelijk te trainen dat het minder wordt, maar als je een hond pas met 7 maanden hebt gekregen en zij vertoonde altijd dat gedrag daarvoor al dan is het gewoon heel moeilijk om dat patroon te kunnen doorbreken.

Wat meerdere al zeiden, je moet vanaf stap 1 weer beginnen, maar dat is dan heel moeilijk, want je moet er tijd in kunnen steken. En schijnbaar hebben die buren dat niet.

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik vind het dubbel om de redenen die ik al zei.

Dat jij overdag wil slapen is natuurlijk niet het "probleem" van een ander. Logisch dat je dat nu wil hoor.. begrijp me niet verkeerd!
    En het zou ook niet mogen dat je zoveel last van die hond hebt.
    Maar waarschijnlijk let je er nu ook op...omdat je zo moe bent e.d.

voorbeeld: Mijn man werkt vaak nachtdiensten...dan ligt hij dus overdag te slapen. Overal in de buurt zijn dan kinderen/volwassenen/honden/katten/vogels buiten...en die maken lawaai. Moet heel de wereld dan rekening met hemhouden omdat hij wil slapen? We wonen in een maatschappij...niet op een onbewoond eiland natuurlijk!

Dit is heel extreem natuurlijk.

En wat ik ook al zei...ik zou het weer aankaarten.
    Desnoods gaan ze weer in de garage...dat is echt niet te koud hoor! Er zijn zat honden die gewoon in een kennel liggen.

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dat jij het niet op hoeft te lossen is naturlijk ook wel zo hoor!

Ik probeerde alleen met een oplossing te komen.
    Sorry...zal het niet meer doen!

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Houdt hij na 20 minuten op? Of blijft hij blaffen tot ze weer terug zijn. Als het maar 2 minuten is dan valt het naar mijn idee wel mee. Maar echt 4 tot 7 uur blaffen lijkt mij niet fijn en ook niet voor die hond.

15. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    windbuks aanschaffen :p

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is hier gelukkig rustig! Ik heb 'm na gistermiddag niet meer gehoord. Ik denk dat ze er even tussenuit zijn inclusief de honden :). Maar zodra ik 'm weer hoor en ze thuis zijn zal ik het wel weer aankaarten. Op momenten als nu heb ik zoiets van ach, het valt wel mee. Maar zodra hij weer begint voelt het weer heel anders.... Er moet wel wat aan gedaan worden.

Sarah84, dat ik er meer op let omdat ik moe ben (wat nu gelukkig meevalt), dat zal het niet zijn, want horen doe je 'm toch wel. Mijn vriend kan ook pisnijdig worden, terwijl hij meestal heel relaxed is. Hij had het al over rattengif ;), wel als grapje want dat zouden we dus echt nooit doen, maar dat soort extreme dingen zegt hij alleen maar als iets hem erg hoog zit. Maar goed, als je moe bent en zwanger kan je gewoon minder hebben, dat klopt zeker wel. Maar het 'gewone' lawaai van buiten heb ik geen problemen mee, dat is er altijd wel en klinkt ook niet zo doordringend. Ik vind het gewoon heel anders, de geluiden die er altijd wel zijn, of het blaffen van een hond omdat die teveel alleen is. Of er in ieder geval niet goed tegen kan. Kinderen die buiten spelen hoor je wel, maar allemaal heel erg gedempt. Dat kan ik van het blaffen van die hond niet zeggen. Ik hoor nu trouwens ook een hond blaffen, maar dat is waarschijnlijk ergens buiten of heel wat huizen verderop. Dat vind ik ook niet storend.
    En in de garage is dus niet te koud? Ik vond het zo sneu! Maar als ze daar zitten hoor ik 'm dus ook als ik in bed lig. Maar dan zou ik ook wel op de bank kunnen gaan liggen, daar hoor ik 'm dan haast niet, dan stoort het me in ieder geval niet. Maar een oplossing op de lange termijn is het niet. In de zomer is het in de garage warmer dan buiten en dan zitten wij sowieso ook veel buiten en dan hoor je 'm ook goed als hij in de garage zou zitten. Wat ik trouwens wel frappant vind: afgelopen zomer blafte hij nog helemaal niet zo erg, als wij dan in de tuin waren en hun honden ook, ging het ook gewoon prima, hij sloeg dan ook helemaal niet aan, snuffelde wat door de schutting en kon ons ook zien en heeft ook wel eens aan mijn handen gesnuffeld. Maar toen was hij ook wat jonger, ik denk dat ie nu zo'n 1,5 jaar is. Het is iets wat het afgelopen half jaar gekomen is.

Skye, ik vind het dus echt super dat jij het aan je buren vraagt! Wij zitten alleen maar te klagen, maar ze komen het dus nooit aan ons vragen.... terwijl ze het inmiddels wel weten. En vanaf de basis beginnen is dus het beste, dat dacht ik ook wel.

En of die hond een goed leven heeft.... ik weet het niet... Ze zijn ook best vaak weg met de honden (volgens mij omdat wij iets over het geblaf hebben gezegd), maar als ze hier de deur uitlopen om de honden uit te laten zijn ze vaak 5 minuten later weer terug. Maar goed, ik weet dus niet wat ze doen als ze overdag met de honden weg zijn, misschien rennen ze dan wel uren buiten.
    En daarbij is die hond nooit echt alleen, want er is nog een hond. Maar die is volgens mij al best oud en heel rustig. Zijn niet echt elkaars type zeg maar ;).

Bosi, hij blijft blaffen. Is tussendoor ook wel stil, soms wel een uur, maar hij begint ook altijd weer en kan dan gerust 20 minuten achter elkaar blaffen, dan een pauze van 10 minuten en dan weer 20 minuten blaffen. En toen ze regelmatig avonden weg waren blafte hij nog langer achter elkaar.

Female, bedankt voor de tip :D. Laatst toen ik het zo zat was had ik echt de neiging om een steen bij hun naar binnen te gooien :). Nou zou ik zoiets nooit doen, maar die gedachten krijg ik dan wel... Maar ik zag de koppen al in de krant: 'gefrustreerde zwangere vrouw gooit ruit van buren in vanwege blaffende hond'. Toen ik dat zo tegen mijn vriend vertelde kon ik er wel een beetje om lachen :). Maar het is vooral heel erg irritant!

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja dat is wel heel erg hoor.

Dat zou ik ook echt niet leuk vinden. Ik heb thuis ook een blaffer maar die blaft 5 minuten ( ongeveer hebben we nagevraagd) als we weg gaan en dan gaat hij slapen of is hij rustig.

Voor die hond lijkt het me ook erg.

Voor die buren ook lastig want die houden van het beestje maar willen ook gewoon weg kunnen. Misschien moeten ze proberen om oppas te regelen.
    Moeilijk hoor.

18. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Ik kan me voorstellen dat je het heel vervelend vind! Wij hebben het ook een tijdje gehad met de hond van de buren, die hoorde je ook dwars door de muren heen janken als de buren weg waren. Hebben we op een gegeven moment ook heel subtiel wat van gezegd en sindsdien is het eigenlijk wel een stuk minder, dus die hebben er vast ook wat aan gedaan.

Het kan trouwens ook een fase van de hond zijn, omdat je ook zegt dat hij het eigenlijk pas sinds kort doet, tenminste als ik het even vergelijk met ons eigen. Die heeft ongeveer dezelfde leeftijd en die heeft ook echt een tijdje gehad dat hij naar alles en iedereen blafte die voorbij kwam lopen. Ook als wij thuis waren. In die tijd hebben wij em gewoon consequent in zijn mand gestuurd, en nu een maand of twee later is het zo goed als over.
    Dit deed hij eerst dus nooit!
    Ik heb ook nog geen klachten van de buren gehad dus ik ga er vanuit dat wanneer wij niet thuis zijn hij ook rustig is ;)

19. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Ik weet precies hoe je je voelt.
    Wij hadden ook een hond en als ik aan de buren vroeg hebben jullie last van haar dan zeiden ze eigenlijk nooit.
    Toen de buren een hond kochten blafte die de hele tijd als ze er niet waren en zijn benche stond tegen de muur van onze woonkamer, gek werden we ervan.
    Ben toen naar de buurman gegaan en heb het tegen hem gezegd, nu gaat de hond naar de berging als ze er niet zijn.
    Dat scheelt gelukkig al een hele boel

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    wij hebben ook twee honden en één ervan blaft alleen als het echt nodig is (waaks dus) en de andere blaft als hij alleen gelaten word.. Naar cursussen geweest, gedragstherapeute erbij, niks hielp.. ja, een maand en het begon weer opnieuw.. Uiteindelijk een anti blafband gehaald (met alleen geluid) maar daar blafte hij na een week doorheen.. ook geen succes dus.. Nu één gekocht met stroom, wel zo ingesteld dat het een klein schokje is, staat op minimaal. eerst krijgt hij geluid, dan een schokje.. Na twee dagen was het over.. nu draagt hij 'm alleen 's nachts als we naar bed gaan en als we langer dan een kwartier van huis zijn.. Klinkt zielig, maar wel de enige oplossing.. Beestje heeft het hartstikke goed hier..

zou ze er nog een keer op wijzen.. bij ons heeft het ruim 4mnd geduurd voor we zover waren, voor het zelfde geldt zijn ze er druk mee bezig, maar zoiets kan heel lang duren.. succes elk geval!

Deel Deze Pagina