Blafhoest baby (5 maanden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Emm27, 16 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.908
    387
    83
    Mijn zoontje heeft een blafhoest sinds vandaag. Het klinkt zo sneu!
    Mijn dochter heeft nooit zo gehoest als baby, moet ik me zorgen maken of is dit iets wat gewoon 'mag'? En hebben jullie tips? Luuf mag pas vanaf 6 maanden..
    Ik heb tussikind in huis, maar dat vind ik eigenlijk nooit zo effectief.

Alvast bedankt!

Oh ja, hij is niet benauwd, maar hij heeft wel erg last van het hoesten. Alsof hij zich verslikt/stikt (slijm?)

2. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.908
    387
    83
    Niemand ervaring?

Inmiddels is zoon wel regelmatig benauwd, afgelopen nacht was het zo sneu! Ik ben naar de huisarts gegaan maar die nam het niet zo serieus, ik heb een neusspray gehad. Hij zei dat alle baby's benauwd kunnen zijn met een verkoudheid, ondanks dat ik zei dat ik en mijn man ons echt zorgen maakte vannacht.

Maargoed, wat moet ik doen als hij nu weer benauwd wordt?! Naar de hap? Of alleen troosten?

3. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Mijn zoontje is even oud en ook verkouden. Hij word snachts ook regelmatig wat benauwd wakker.
    Ik heb het hoofdeind van zijn bedje iets omhoog gezet en dat helpt al wel iets. Verder haal ik hem even uit bed als hij benauwd is en hou ik hem rechtop. Ik denk dat het vooral een beetje uitzitten is.

Succes. Hopelijk knapt hij snel op

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.644
    5.670
    113
    Dochter hoest helaas al 3mnd. Hoest in de nacht vaak in haar slaap. Ze is ook om de 2 wk verkouden dus het word niet beter. Zolang het hoog zit is er niet veel aan te doen, uitzieken. Tussi kind gebruiken wij ook maar helpt niet. Mischien luuf opsmeren als hij verkouden is?

5. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Bij benauwdheid de douche aanzetten, deur dicht en dan lekker stomen in de badkamer.
    Bij verkoudheid schijnt en halve ui onder bed te helpen.

6. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Inderdaad een gesmeden ui onder het bedje zetten helpt hier ook goed bij flinke verkoudheid. Stomen in de badkamer met de hete douche aan is ook handig!
    Maar als je het niet vertrouwt zou ik gewoon nog eens teruggaan naar je huisarts en je gevoel uitspreken.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.245
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier ook vaak hoesten, vaak verkouden, al 6-7 pseudokroepaanvallen gehad. Stomen is alweer achterhaald lees ik veel en helpt hier inderdaad niks. Naar buiten juist wel.
    Verder is het meestal gewoon uitzitten helaas, wel erg sneu! Je kan nog ui onder bed doen en bedje schuin. Maar hier gaat dat niet, omdat ze het hele bed doorgaat, dat was vanaf 3 maanden al.

8. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Heeft hij ook geluisterd naar de longetjes. En hoe is het nu met je baby?

Zou zeker wel even de hap bellen als hij weer zo benauwd is, dat jullie je zorgen maken. Mijn oudste had dat ook, en dat bleek toen kinkhoest te zijn. Hij is er inmiddels bijna overheen gegroeid, maar vreselijk omdat te ervaren bij je kindje. Dat geblaf gaat door merg en been!

9. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    En een toevoeging, bij kinkhoest hoesten ze als een zeehondje, zo klinkt dat geluid en hebben ze het reuze benauwd, dat het kindje erg zwaar ademt met een zwaar hees geluid. Dat is het verschil, en daar helpt wat frisse lucht of een neusspray weinig tegen helaas. (Althans, hier niet).

10. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.908
    387
    83
    Benauwdheid word erger, hoesten is inmiddels Ook heel pijnlijk voor hem, hij klinkt erg vol. Hij is tussen de regels door nog wel vrolijk. Morgen gaan we weer naar de huisarts(enpost) als het zo blijft.
    Hij reutelt flink.

Bedankt voor alle reacties!

11. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Succes en erg veel sterkte en beterschap voor de kleine.

12. kuzzie1986

kuzzie1986 Actief lid

7 feb 2014
    159
    8
    18
    Wat naar dat gehoest, onze dochter was met 7maanden ook gigantisch verkouden en kwam er maar niet vanaf. Ze piepte gewoon van benauwdheid. Ik heb destijds van de HA een pufje voor haar gekregen (salbutamol) en dat werkte heel erg goed! Het verwijd de luchtwegen zodat ze weer meer lucht binnen kreeg. Het gaf haar zoveel verlichting.

Daarnaast smeerden wij ook luuf en legden elke avond en gesneden ui onder haar bedje.

Sterkte bij de HA

13. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.908
    387
    83
    Net naar de hap geweest en hij heeft inderdaad ventolin gehad. Hopelijk helpt het!

Deel Deze Pagina