rare gewaarwording dat doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amfy, 1 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

mischien een rare titel maar sinds een 2 weken slaapt fynn door! voorheen werd hij wel 2 of 3 keer per nacht wakker.
    na even wat drinken sliep hij dan verder. nu sinds 2 weken slaap hij door en dan ook echt door hij gaat om 7 uur op bed en hij word om 8 uur ongeveer wakker.

het gevolg mama slaapt niet goed!! ik ga 30keer per nacht kijken. omdat ik het zo eng vind!!

is dit herkenbaar?

2. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    haha, ja dat is normaal! Dat had ik ook in het begin... Maar zodra je gewent bent aan het idee krijg je zelf ook wel weer wat rust!

3. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid slaapt al een hele tijd door, maar de eerste keer dat ik om half 7 ineens wakker schoot, en haar de hele nacht nog niet had gehoord.. Ik durfde bijna niet te gaan kijken. Maar mevrouw lag nog heerlijk te slapen. Inmiddels vertrouw ik het wel meestal, alhoewel ze soms echt heel lang slaapt (half 10-10 uur) en dan vind ik het wel nog een beetje vreemd..
    Maar wat fijn dat hij doorslaapt. Is het ineens gekomen, of werd hij steeds minder vaak wakker..??

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee het ging echt in eens. heel raar

5. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Amfy, ff off topic. Hoe heb je het voorelkaar gekregen dat hij doorslaapt. Ik zie dat je zoontje iets jonger is dan mijn zoontje en die slaapt ook nog steeds niet door...

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb helemaal niets gedaan.
    ik heb gewoon als hij wakker werd drinken gegeven.
    wel hadden we de afspraak hem eerst even te laten huilen (nooit langer al 2/3 minuten) en soms viel hij weer in slaap

7. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Als eerste wat heerlijk voor je dat je kindje ineens door slaapt!
    Maar ik kan me voorstellen dat je schrikt!
    Ik heb dat ook vaak gehad, als ze dan bijv., altijd rond 5 uur wakker werd, en toen was het een keer 6 uur dat IK wakker werd... Ik schrok me wezenloos, ik er snel heen.
    Ik heb dat vaak gehad.

Maar nou is de kleine muis altijd rond half 6 6 uur...Maar zou ik bijv. om 8 uur wakker worden en ik hoor haar niet, nou dan vlieg ik er ook weer als een sneltrein heen.

8. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    hier ook hoor, hij slaapt sinds kort overdag vrij lang achter elkaar en helemaal als ie voorbij zn etenstijd slaapt bijv. dan ga ik er toch heen omdat ik het niet vertrouw, heb toch nog steeds rare ideeen in mn achterhoofd van stel nou dit of dat... maar meneertje heeft gewoon ontdekt dat ie langer achter elkaar kan slapen :p

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier ook (FLINK afkloppen!!). Ons zoontje sliep eigenlijk al heel snel goed door. Vanaf een week of 8 doorslapen tot ca 6/7 uur en daarna maanden van ca 19-7!!
    Maar vanaf 10/11 maanden werd hij steeds vroeger wakker, vlgs CB door honger/ groeispurt/ gaan kruipen enz., Dus we gaven hem dan wat melk en dan sliep hij weer door. Maar vervolgens werd t 6 uur, half 6, 5 uur, op een gegeven moment kwam hij al om 3 uur voor melk! En dan soms om 6 uur weer!
    Toen de papfles voor de nacht geintroduceerd, maar op het slechtste moment kreeg hij EBN een papfles om 23 uur en om 3 uur en 6 uur een flesje drinken...pffff. dit alles heeft zo'n 3 maanden geduurd en toen waren we het zo zat dat we hem heel rigoureus hebben laten huilen. De eerste keer was om 23 uur en heeft ie ca 40 min vol gehouden en toen viel hij weer in slaap. Vervolgens steeds even wakker en laten huilen, maar is niet langer nodig geweest dan 10 / 15 minuten. (is lang hoor!!! De nacht erop weer om 23 uur laten huilen, dit keer 25 minuten, nacht daarop 10 minuten en daarna was het klaar!
    Nu slaapt hij vaak door, heel soms horen we hem eventjes huilen, maar niet meer dan 1 minuut.
    De eerste paar nachten werd ik ook om 3 uur, 4, 5, en 6 uur wakker en steeds kijken op de wekker en verbazen dat ik nog niks heb gehoord.
    Nog steeds zit het er ingebakken, maar meestal een keer in de vroege ochtend dat ik opschrik en denk: hee! Hij slaapt nog! En dan tuk ik zelf ook lekker verder. Ik geniet er nu zo'n 2 weken al van en het zit er dus nog steeds in...
    En hoorde laatst van een bekende dat haar zoontje ook altijd wakker werd snachts en dat dat ook "ineens" voorbij was, dat was bij haar rond 18 maanden.
    Sorry van het lange verhaal trouwens! Maar kan het er niet vaak genoeg over hebben ;)

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wat heerlijk meid! kan me heel goed indeken dat je het eerst niet goed vertrouwt. Je zult zien dat dat straks beter gaat.

Hier slaapt Emma gelukkig door. ze heeft nog weleens een nachtje dat ze wakker word (dan zit ze niet lekker in haar vel) maar eerst ben ik ook vaker gaan kijken. Ook als ze tussen de middag langer slaapt dan ga ik nog weleens kijken of alles goed is, maar dan is e gewoon lekker aan het slapen.

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ohh herken het wel hoor!
    Ik moest ook altijd toch kijken of alles wel ok was, was vaak bang dat er iets mis was, omdat ik gewend was dat ze zicht wel melde.

Gewoon lekker genieten van je nachtrust!

Deel Deze Pagina