blank kindje en surinaamse vader

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lauraatje, 23 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier overigens ook geen beruchte blauwe plek! Wel zeiden de verpleegkundigen dat hij donkerdere balletjes heeft

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het kan echt alle kanten op, dat zie ik veel in mijn omgeving. Ik ben zelf half Spaans, mijn man is Nederlands (wel heel donker haar, lichte ogen en een huid dat heel snel bruin wordt). Ons zoontje heeft een blanke huid, maar wel donker haar en donkere ogen van mijn vaders kant. Hij is wel met blonde haartjes geboren, maar werd heel snel al donker. Ik hoor echt iedereen zeggen dat hij echt een mixje is van mijn en zijn vaders kant.
    Een vriendin van mij is half antiliaans en haar man is heel licht. Hun zoontje is nu 5 en heeft blond haar en blauwe ogen. Iedereen denkt dat zijn moeder zijn oppas is.
    De vrouw van een vriend van mij is half caferdiaans en hun zoon heeft niets van haar en alles van zijn nederlandse vader en hun dochter heeft alles van haar en neits van haar vader. Zo grappig.
    Tenslotte ken ik nog iemand die half surinaams is (wel redelijk donker nog) en haar man is Nederlands, maar wel een donker variaant. En hun kindje heeft blond, kroes haar, knal blauwe ogen en een getinte huid. Een onwijze mooi combi.
    Er is een tweeling in amerika waarvan 1 meisje zo blank is als het maar kan zijn en haar zusje weer zo afrikaans als het maar kan zijn.
    Het kan zo verschillen, het is maar net wiens geen in welke hoeveelheid ze oppikken.

3. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik vind die opmerkingen zo raar he!
    Als vader vind je het denk ik al gek dat je kindje zo licht is.
    En dan gaan ze ook nog argwanende dingen zeggen.

Maar ik denk zelf dat het komt omdat jij zo licht bent!
    Ik ben zelf ook echt heeeel wit! En ik roep altijd : wil ik een BEETJE een getint kindje hebben dan moet je op mij een roetzwarte zetten haha!

Want ik zie het echt veel om mij heen, dat als de moeder heeeeel blank en wit is dat de kinderen dat vaak ook overnemen, ook al is je man een donker type.

Mijn vader heeft een hele donkere huid , pikzwart haar , mijn moeder is heeeel wit en blond haar,
    Wij zijn met 6 kinderen, en 5 zijn spierwit zoals mijn moeder en maar 1tje iets donkerder, dus mijn vaders kant op.

Mijn vriend zijn vader ook echt een heel donker huidje en pikzwart haar. Zijn moeder heel blank en rodig.
    4 kinderen, de 2 meiden zijn zo wit als het maar kan, De 2 jongens worden in de zomer wel makkelijk bruin, en hebben een mooi huidje maar ook niks niet te bruin.

4. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    he allemaal, bedankt voor de reacties. wel leuk om te horen dat vweel meiden dit hebben bij hun kindjes en dat een donkere huid en kroeshaar dus helemaal niet zo dominant is. hij heeft wel zijn dikke platte neus ja, dus dat is echt van zijn vader. de donkere vlek op de billen heeft ie nooit gehad. ach ja, was benieuwd en die opnerkingen leer ik wel mee leven hor.

groetjes

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    En los van al het gespeculeer hier of je kindje toch nog wat donkerder wordt of niet... ik liep er nog over na te denken vandaag...

... wat een lef hebben sommige mensen he!?
    Je mag van mij best je mond open doen hoor, maar als er opmerkingen uitkomen over wie de echte vader dan wel is, of dat er een dna testje tegenaan gegooid moet worden... WAT!?
    Een opmerking over je kindje mag best, een grapje ook, maar dit is verre van grappig. Het getuigt van enorm disrespect tegenover zowel de vader als de moeder, en een absolute domheid, op dit gebied begeef je je niet als domme toeschouwer.
    Zo.

(zo kan ik me nog kwaad maken om de opmerking van een vage bekende tegen mn man, toen ze ons samen zeg, en mijn 8mnd dikke buik: ze bekijkt van van top tot teen, en wist er toen het volgende uit te brengen, met een knikje richting mij zei ze "heb jij dit bij dr gedaan!?")

6. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    :$:$

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    naja....wat een rare opmerkingen zeg! Mengbloed kindjes komen gewoon allemaal anders eruit te zien....het is maar net welke kenmerken er dominant genoeg zijn om naar boven te komen.

Zo heeft een vriending van mij een zigeuner uiterlijk....dus donkere huid, zwart haar, en bijna zwarte ogen.....haar moeder kei blond, kei lichte huid...haar vader...donkerblond en ook lichte huid....tsjah die kreeg wel eens de vraag ben je geadopteerd of verwisseld in het ziekenhuis....nu ja hoe durven sommige!!! Wat blijkt, ze heeft zigeuner bloed in de familie van vaders kant echt wel 3 generaties terug....grootouders en overgrootouders allemaal blond en echt blank.....dus dat kan ook!!!

En trouwens, kennisje van ons, getrouwd met een halfbloed moeder.....1e kindje...donker haar donkere ogen donkere huid...donkerder als mama! En maar zo een hollandse vader als je kan vinden......en 2de kindje rode haren en blauwe ogen...en witte huid!!! tsjah........maar je kan echt zien dat ze allebei op papa lijken en op mama hoor......dus alles kan!!

Geniet van je kindje zoals het is!

8. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ikzelf ben donkerblond en bruine ogen, partner is 25% indisch, licht getint, erg donker kroeshaar en donkere ogen.
    onze oudste is bleek, licht blond haar en blauwe ogen:(, ook heeft hij krullend haar, hoef het echt nooit te kammen, want juist dan ziet het er niet uit8).
    onze jongste heeft een licht kleurtje, lichter dan een halfbloedje hoor dat wel, hoewel hij nu na 1 dagje zon wel voor een halfbloedje doorkan, verder heeft hij donkerbruin haar en onderhand zwarte ogen.

kortom , hier hebben wel ook een grappige combi, zeker als de jongens bijelkaar ziet, echt een kaaskopje en een kleine pinda. ( niet beledigend bedoeld overigens ).
    je ziet bij ons ook vaak de mensen kijken en denken, ik laat ze maar lekker, ik ben trots op mijn duo penotti!!!!

joyce

9. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Het is trouwens heel apart dat je dat idd vaak ziet.
    Dat 1 kindje heel licht is en andere kindje weer donker...

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Bij mij toevallig niet ze zijn bijde even donker/ligt haha.

Over die blauwe plek op de achterkant van de billen bijde kinderen hebben hem gehad of heb hem nog, bij me zoon is die al weg bij dochter lief echt heel goed te zien.

Ze hebben bijde niks van mij qua kleur. wel lijken ze bijde in het gezicht op me, en nog het leukste is me dochtertje lijkt sprekend op haar broer toen hij baby. Was ech zo grappig

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Dit is overigens mijn halfbloedje!

Beetje vage foto, ze kijkt een beetje vreemd... ;)

Bekijk bijlage 67639

12. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
  13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
  14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik kwam overigens laatst een antilliaanse vrouw tegen en die zei meteen: die heeft geen hollandse vader!

15. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    ik heb ook 2 nichtjes die beide echt verschillend zijn. mijn nicht, hun moeder, is half javaans half creools, en haar man is een hollandse. oudste dochter is blond, blank en blauwe ogen. en hun 2de dochter is brunette, licht getint en donkere ogen.
    echt grappig als we in de stad zijn vragen ze vaak of ze vriendinnetjes zijn, dan zeggen ze ook nog, nee hoor wij zijn zusjes, zie je ze echt kijken ;)

ook hoorde ik van m'n vriendin (hollandse meid, die een zoontje heeft die half creools is) trouwens dat ze werd aangesproken of ze tegenwoordig jeugdzorg deed:$ (ze zag een vroegere klasgenoot)

16. Opening

Opening Niet meer actief

Heey TS

ik snap je precies. Ben nederands blond haar en blauwe ogen en mijn vriend is vol surinaams. Ons zoontje was bij de geboorte donker,werd toen iets lichter en wordt nu weer donkerder. Krijgt ook kroeshaar nu.

Heb ook veel opmerkingen gehad hoor. Met wie ik was vreemdgegaan bijvoorbeeld. Probeer me er niks van aan te trekken ook al is het niet leuk.

die vlek hier nooit gehad m aar je kan wel aan de nagelriempjes zien hoe donker ze ongeveer worden.

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier een half ugandees meisje. Vader ook vrij donker. Rebecca is opzich niet echt donker als, maar je kan het toch wel redelijk zien. Ze hoeft deze dagen ook maar even buiten te zijn of ze wordt bruiner. Hier een foto van vorige maand.

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Kan je aan de nagelriempjes zien hoe donker ze worden?
    Wist ik niet eens.. dat zal hier dan flink donker zijn, maar ze heeft ook haar bovenbeentjes en knieholtes enzo erg donker.

19. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hier een nederlandse blanke mama en een half servische papa.
    Ik had het niet verwacht, maar Zoë heeeft echt een teintje! Als sinds de geboorte vragen mensen regelmatig (voor dse grap) of ze weer onder de zonnebank heeft gelegen! :D
    En nu met dat mooie weer wordt ze supersnel bruin! Ik hou haar natuurlijk zoveel mogelijk uit de zon en smeer haar goed in, maar ik heb nu al door wie de bleekscheet van het gezin is deze zomer! ;)

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik weet van een gezin met een donkere papa (Surinaams/Hindoestaans) en een lichte mama:

- 1x lciht huid, donker haar en ogen, gelaatstrekken wel Surinaams
    - 1x spierwit en witblond
    - 1x hindoestaans

en allemaal dezelfde ouders :D

(en ze leken nog op elkaar ook ;))

Deel Deze Pagina