Ja ik hoorde ook heel vaak dat hij vast geen kleurtje zou krijgen omdat hij zo wit was en omdat hij die vlek niet had. Ik hoorde dat ze vaak uiteindelijk de kleur zouden krijgen van die vlek, maar hier was die dus helemaal niet aanwezig bij de geboorte en toch kreeg hij een kleurtje. Zelfs mijn collega waarmee ik discussies heb gehad, heeft toegegeven dat ze fout zat en dat kinderen blijkbaar toch ook later nog kunnen kleuren . Een vriendin van mij kent zelfs iemand die het hele eerste jaar wit is geweest, daarna begon hij opeens te verkleuren en nu hij 4 is, is hij echt heel donker. Jij hebt trouwens ook een prachtig mannetje!
Oh geweldig om te horen haha iedereen heeft er zo'n mening over maar het kan echt alle kanten op! Zijn nichtje was ook heel blank het eerste jaar en is inmiddels 9 en heeft een mooie caramel tint. Ik ben benieuwd wat het resultaat hier gaat worden.
gemixte kids worden vaak licht geboren hoor. hoe donker ze uiteindelijk worden is niet te zeggen. mijn neefjes zijn ook blank geboren maar daar zie je nu niks meer van
Mijn zoontje is een mix (NL + Midden-Oosten), hij heeft een licht tintje (door de zon nu wat meer) en donkerblond haar. Zijn ogen schijnen bruin maar als je goed kijkt zie je dat ze eigenlijk grijs zijn met wat bruine vlekjes erin Ik haal de foto zo weer weg ivm privacy, maar ff snel Ik ben erg wit dus naast mij valt zijn tintje meer op dan normaal.
Thanks Hij had het al iets bij de geboorte, en hij had ook de bekende vlek.. Ik vind het zo gek, hij ziet er soms heel anders uit afhankelijk van het licht. Kijk deze foto.. okay de zon scheen fel maar hierop vind ik hem dus weer heel erg blank
Ja ik merk ook dat het afhankelijk is van het licht wanneer ik de foto neem maar het kleurtje van mijn zoontje is meer roodblank dan bruin, foto van gister lijkt hij bijv wel wat donkerder dan een blank kindje (denk ik) maar het is naast z'n vader niet bruin te noemen. Bekijk bijlage 456982
Mooie foto van jullie tweetjes!! Ik vind het toch echt wel duidelijk te zien dat hij een tintje heeft hoor!
Hoi, mijn dochter is half nederlands en half afrikaans, ze zeiden tegen mij dat ze pas na een jaar de kleur hebben die ze houden. Al is het zo dat ze in de winter een stuk lichter is dan in de zomer, maar in de zomer ben ik zelf ook een beetje bruiner natuurlijk Dat ze de kleur krijgt als haar mongolenvlek dat geloof ik niet dat is toch echt een ander kleurtje. En gekke opmerkingen tsja die horen er bij, heb al de vraag gehad of het een pleegkind of adoptie kindje was... uh nee!
Ik mag hopen van niet. Die van mijn zoon is wat blauwig. Wel vertelde ze mij hier van de Zweedse cb dat als de balzak donkerder is dat huidskleur ook wat gekleurder word. Weet niet of dat echt zo is, baby is wat wit en balzak vrij donker.
Dat van die balzak had ik nog niet gehoord! Die van mijn zoontje is redelijk donker, maar ik weet als ik heel eerlijk moet zijn ook niet welke kleur die van een blank persoon zijn? Roze? Of ook gewoon bruin? * Shame on me*
Hier juist een donker kindje terwijl man en ik allebei Nederlands zijn. Wel bruin haar, maar onze oudste was en is net een halfbloedjes. Ook heel lang een mongolenvlek gehad. De jongste is weer harstikke blond met blauwe ogen 😆
Haha Brinta ik wilde hetzelfde zeggen inderdaad, hier is die ook echt donker maar geen idee welke kleur dit bij een blank kindje is idd. En grappig aszz dat jullie juist een donkerder kindje hebben. Mooie combi dus van de jongste en de oudste!
Ik ben half Indo en vriend Nederlands, mijn kinderen zijn zooooooo wit!! Mijn zoon nog erger dan andere volbloed Nederlandse kinderen, heeft extreme zonneallergie en verbrand mega snel. Het is dat ik thuis ben bevallen want ik zou bijna gaan twijfelen 😂 Mijn dochter heeft wel iets donkerder haar maar dezelfde lichtblauwe ogen als haar broer. Mijn moeder voelt zich nog wel eens Tippi Wan als ze met haar witte klein kindjes op straat loopt.
Oh mijn vriend is ook Surinaams maar ons zoontje was ook zo blank als jullie kindje. Maar hij is nu 2 en je ziet nu steeds meer dat hij op papa gaat lijken en meer gaat kleuren. Helemaal met het zonnige weer nu. Indanks insmeren wordt hij heel snel donkerder, heeft al een poepiebruine nek haha