Mijn dochter van 16 maanden is half surinaams en half nederlands. Haar vader is best donker, en ik heb zelf donkerbruine krullen en blauwe ogen en heb zelf ook een tintje. Mensen denken vaak dat im zelf halfbloedje ben. Mijn dochtertje was in haar eerste jaar echt blank! Witter dan ik Nu begint ze een tint te krijgen, heel mooi gloedje... Ze heeft hele lichtbruine ogen en donkerblonde krulletjes.
Oh echt waar! Heb je ook een foto toevallig? Hoe 'wit' ze was ? Of plaats je liever geen foto's. En had ze wel een blauwe vlek? Leuk dat ze nu een kleurtje krijgt, het klinkt als een hele mooie combi
Mijn oudste is gewoon een blanke baby geweest (zijn vader en ik beiden Nederlands) maar ook hij had een mongolenvlek op zijn bil. Destijds (hij is nu 18) vertelden ze dat dat komt omdat er dan ergens in de familie een donkere voorvader/moeder moet zijn geweest, maar wij hebben serieus géén idee wie dat moet zijn geweest en hoeveel generaties dat dan wel niet geleden moet zijn.
Mijn middelste manneke heeft ook zo'n mongolenvlekje! Net boven zijn kontje. Het is nu al een stukje lichter geworden dan vlak na de geboorte. De pappa is van de zuidelijke kaukasus. Mijn oudste ziet er 100% NL uit en is blond met groenige ogen, maar heeft wel bepaalde trekken van mijn man (wenkbrauwvorm, een soort diepe blik in de ogen). De andere twee zijn totaal anders. Zo leuk om te zien dat mixkindjes zo verschillend kunnen zijn.
Mijn dochter is half Spaans/ half Nl. Donor is net als ik donker met bruine ogen en mijn man is hoogblond met blauwe ogen. De verwachting was dat ze donker zou zijn, maar ze is dus blond met grijs/groene ogen. Enige 'Spaanse' is haar temperamentje en ze kleurt heel gemakkelijk in het zonnetje. Bekijk bijlage 458504
Leuk om te zien al die prachtige mix kindjes. Mijn dochters zijn half Marokkaans half Nederlands. De oudste 2 hebben donkere ogen en donkere haren. De jongste lijkt wat lichter qua wenkbrauwen en wimpers en oogjes zijn nu nog blauwig, maar ze is dan ook pas bijna 1 maand.
Ook hier een knul van 4 maanden met vader uit Su en NL moeder. Werd al vrij gauw donker! Heeft wel een blauwe vlek boven zn billen gehad maar is inmiddels weggetrokken al.
Mijn dochter had/heeft die vlek wel. Mijn zoontje niet. Wel werd hij later als zijn zus donkerder. Donkere kindjes moeten ook op kleur komen, is normaal. Maak je er maar niet te druk over. Hier kregen we ook commentaar dat ze eerst zo licht waren. Maar ze lijken beide heel erg op de papa. En dochterlief zit nu precies qua tint tussen ons in. Ik ben echt wit en hij is donker.
Leuk om te zien en te lezen Hier ook een Surinaamse moeder en Nederlandse vader. Dochter is nu 8 weken. Werd 2 dagen na haar geboorte al iets bruiner (maar werd verward met geel zien haha), vooral in haar gezicht. Armen en benen zijn nog vrij licht, maar haar vingertoppen en teentjes wel iets donkerder Ik verwacht dat ze de komende tijd nog wel een beetje bijkleurt. Die vlek heeft ze trouwens niet, wel blauwe billen maar dat kwam door de stuitligging
Mijn vriend is ook donker, ik ben blond. Zoontje was blank bij de geboorte, de volgende dag was hij al een stuk donkerder. Je ziet aan hem dat hij een donkere papa heeft, maar echt donker is hij idd ook niet! Vooral in de zomer kleurt hij snel. Hij heeft trouwens wel nog steeds de mongolen vlek. (3 jaar is hij). Ik ben benieuwd naar onze dochter, die nu ergens geboren gaat worden. Mijn vriend heeft een zusje en een broertje, blonde moeder, donkere vader. Vriend is de oudste en donkerste, middelste is zijn broertje die is het lichtste, en zijn zusje zit er middenin.
Hoi hoi Mijn vriend is donker van somalie en ik ben blank nederlands. Me zoon 2qs bij geboorte best donker en nu gewoon een tintje.
Ooo ik had 'm heropend want vond het wel leuk om te laten zien hoe hij er nu uitziet maar was het alweer vergeten ben niet zo vaak 'online' haha. Maar hij is inmiddels 4,5 maand en is eigenlijk niet echt donkerder geworden. Ik denk wel dat als je ons zo alle drie ziet dat je ziet dat hij een beetje een tintje heeft . Super leuk jullie mooie kindjes te zien!