BMR vaccin wel of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yasmijnkai, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Pfft ik zit zo te twijfelen want mijn meisje moet binnenkort voor haar 14 maanden prik en tja je hoort nu zo veel over deze prik en dan begint het twijfelen want wij willen allemaal het beste voor onze wondertjes maar wat is nou het beste?. Als ze de prik krijg en wat aan overhoud vergeef ik het mij never nooit maar als ze het niet krijgt en dan ziek word tja zelfde verhaal. Mijn man wil met mij vanavond erover praten want tja hij twijfelt ook, wil gewoon het beste voor mijn schatje.
    Dus eigenlijk mijn vraag, wie heeft het wel of niet gedaan en ooit spijt van gehad?

Bedankt voor het lezen. :)

PS: Ze heeft trouwens alle prikjes netjes gehad maar deze prik komt vaak op facebook en kranten voorbij.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik kan je verzekeren dat bewezen negatieve effecten van deze inentingen minder vaak zijn voorgekomen in de media dan de bewegen mazelen epidemie die we vorig jaar in ons land hebben mee gemaakt.

Wij hebben beide kinderen laten vaccineren volgens het RVP maar de BMR verlaat laten geven (18 maanden). Dit was in eerste instantie toevallig (ivm vaccinatie Mexicaanse griep) maar bij dochter hebben we expres verlaat, dat voelde beter. Ook onze derde zal de BMR gewoon krijgen maar ook met 18 maanden (behalve als ik naar een risico land toe ga eerder dan dat)

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op de website wwww.vaccinews.net vind je de correcte wetenschappelijke informatie over vaccins, 'vertaald' voor het publiek.

Er wordt bv ook aangehaald dat die hele 'vaccins veroorzaken autisme' een hoax is die nooit wetenschappelijk aangetoond is.

4. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Inderdaad, dit was een van de weinige artikelen in de geschiedenis van het toonaangevende tijdschrijft 'the lancet' die ze hebben teruggenomen en gerectificeerd omdat het onderzoek ondeugdelijk was opgezet.

Ik kan je uit mijn jaren als CB arts nog meegeven dat het inspuitenvan de BMR pijnlijker is dan de andere prikken en dat sommige kindjes ongeveer een week na de prik grieperig worden en evt mazelen-achtige vlekjes kunnen krijgen op het lijfje en gezicht. Dit komt omdat het een verzwakt levend vaccin is (in tegenstelling tot de andere vaccins uit het RVP die bestaan uit kleine stukjes nagemaakt viruskapsel die het afweersysteem voor de gek houden) en je dus als er afweer gemaakt wordt ook lichte ziekteverschijnselen kunnen optreden. Ernstige lange termijn nadelen zijn er in groot onderzoek nooit aangetoond.. wel dat er minder kindjes overleden aan ernstige complicaties van mazelen, minder miskramen door rode hond en minder mannen onvruchtbaar zijn door bof.
    Maar het blijft gelukkig.een vrijwillig programma dus je moet je vooral voldoende informeren en op basis daarvan je gevoel volgen.
    De epidemie is zo goed als uitgedoofd, dus als je nog wat meer bedenktijd nodig hebt kun je daar gewoon om vragen op je CB.. misschien kun je je twijfels ook bespreken met je CB arts en je vragen daar neerleggen?

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik snap je gevoel ik heb dat ook maar, toch ga ik ze gewoon het prikje laten zetten op 6 maart. Wij achten het beide toch noodzakelijk dat ze deze prik krijgt. Wij gaan bijvoorbeeld in juni naar Zeeland op vakantie waar vorig jaar ook mazelen was en dan wil ik gewoon dat ze in elk geval ingeënt is anders zou ik me enorm druk maken.
    Ik geloof verder ook niet dat ze er autisme of wat ook van kunnen krijgen, ik heb een cursus gevolgd (via werk) en uit geen enkel onderzoek is gebleken dat het daarvan komt.
    Het enige wat ik aan die prik eng vind is dat ze pas zolang daarna ziek kunnen worden. Bij die andere prikken had ze binnen 24uur wat verhoging en was het ook binnen 24uur weer over. Bij deze prik zit je dan echt wachten of ze nou ziek worden of niet.....
    Maar ja, nogmaals wij vinden het beide erg belangrijk dat ze de prik krijgt en dat gaat dan ook gewoon gebeuren op 6 maart voor haar.

Ik denk trouwens niet dat mijn moeder zich daar vroeger ooit druk over heeft gemaakt, is volgens mij echt is van onze generatie. Enne ik ben er ook gewoon 29 mee geworden zonder autisme of zo ;)

6. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Hier hebben ze de prik alledrie met 14 maanden gekregen en er allemaal geen last van gehad. Wel was de prikplek een dagje wat pijnlijk, maar geen vlekjes, koorts o.i.d. ook niet na een week of 2 weken.

7. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

De kans dat ze van het vaccin iets krijgt is klein maar de kans dat.ze van een van die drie ziektes iets krijgt is óók klein. Het is altijd een klein risico. Bedenk met welk risico je het best zou kunnen leven. Een bijwerking van het vaccin of een ziekte? Wij hebben over de bof, mazelen en rode hond alles gelezen over symptomen, risico's en wat je moet doen bij die ziekte. En toen beslist dat we het aandurfden om niet te vaccineren.

8. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    + 1

9. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Hier ook die twijfel. Ik ben niet bang voor autisme oid want ik weet dta dit niet veroorzaakt kan worden door een vaccinatie. Maar ik vraag mezelf steeds af of het echt nodig is. Ik heb de bof en rode hond gehad, mijn partner de mazelen en we zijn beiden gezond. Maar ik denk niet dat ik het aan durf om niet te vaccineren en hebben voor uitstel gekozen. Mijn dl krijg de BMR in maart. Ze is dan 18 mnd. Ik vond haar met 14 mnd ook nog wel wat jong.
    Succes met je keuze.

10. Yasmijnkai

Bedankt meiden, ik ben niet echt bang dat ze autisme krijgt maar idd dat het een zware vaccinatie is waar ze goed van ziek kan worden, en zoals Partijs zei is het wel nodig? Kansen zijn klein dat je door de prik ziek word of door de ziekte.. maar ja ik zit dan ook aan te denken misschien als ze 18 maanden is? En tja dan zie je weer in de krant jongen van 9 overleden na bmr prik dan schrik je toch even. Maar goed mijn man wil het wel doen alleen tja als moeder zijnde ben je toch meer bang.. :(

Moeilijk hoor.

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Is echt aangetoond dat hij van de prik is overleden dan??
    Kan ook toeval zijn dat hij na de inenting is overleden bijvoorbeeld, of is hij echt puur door de prik overleden en had hij Andes nog geleefd?

12. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Wij doen het wel, zelfs al iets eerder omdat we tijdelijk in Marokko wonen en het wordt aangeraden de BMR dan eerder te geven. Mazelen oid doormaken is geen pretje, als deze prik dl daartegen beschermt, graag!

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.217
    16.579
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Waarom zou je twijfelen?
    Mijn 3 kinderen doorlopen het RVP.De oudste heeft zelfs al 2x de BMR prik gehad en de middelste krijgt over 2 weken de tweede (9 jaars prik).
    De jongste heeft pasgeleden de BMR prik gekregen.Ik twijfelde wel een beetje omdat ze al aan het kwakkelen was maar heb hem toch laten zetten temeer omdat er hier in 's Westland een geval van mazelen was en ik geen risico wil lopen.De dag na de vaccinatie heeft ze flinke koorts gekregen maar dat kwam door de Meningococcen en daarna weer opgeknapt.Na 1 weekje een mazelen achtige uitslag en dat was het.
    Je moet je niet zo bang laten maken door al die rare verhalen.Ik heb in mijn nabije omgeving nog nooit iets gehoord over blijvend letsel.Mensen draven soms veel te veel door en willen anderen alleen maar bang maken.Blijf zelf nadenken en laat je niet lijden door angst want daar is nog nooit iemand wijzer van geworden.

14. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ik zou de prik in ieder geval uitstellen tot je het zeker weet. Uitstellen kan altijd. Als je met twijfel prikt en het achteraf toch liever niet had gedaan kun je niet meer terug. Dus als je het met 14 maanden nog niet zeker weet dan zou ik nog wat langer de tijd nemen om te denken.

15. Yasmijnkai

Heb net iemand van het NVKP gebeld kreeg nr van mijn CB en de mevrouw zei de prikken zijn niet eens 100% getest voordat ze op de markt kwamen, en ze is bij kinderen geweest die wel geprikt waren voor mazelen en toch mazelen kregen. Kinderen met hersenvliesontsteking net zo alleen zelfs in erger vormen. En ja ik twijfel dan wel heel erg omdat het sowieso niet 100% beschermd voor Bof, Mazelen en Rode hond en de ziektes zijn niet dodelijk. Ik wil hiermee geen discussie starten alleen ik twijfel gewoon heel erg. Ze stoppen tegenwoordig zo veel in de vaccinaties zelfs metal en dan is de vraag wil ik dat in mijn kinds lichaam..

@juffie26, Overleden na BMR vaccinatie.

het schijnt een gezonde jongen te zijn geweest tot de prik dus.

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113

Dit is echt hartstikke vreselijk en de nachtmerrie van iedere ouder maar, daar staat dus niet zwart op wit dat het dus puur en alleen van de prik komt.....hij kan bijvoorbeeld al ziek zijn geweest (wat ze niet wisten) en is hij daaraan overleden maar percee door de prik.
    Maar goed doet er niet toe is hartsikke erg dit!

Ik kan me verder erg vinden in het verhaal van Anouk2005 laat je niet te bang maken en volg gewoon je moeder gevoel.
    Zulke topics draaien altijd op eindeloze discussies uit en je wordt er niet veel wijzer van. Iedereen gelooft toch wat je graag wil horen en lezen. Dat ze daar metal instoppen en weet ik veel allemaal wat dat is een fabel zegt rivm en kritisch prikken zal beslist het tegenovergestelde zeggen dus dat is wat ik bedoel is maar net wat je wilt geloven en waar jullie je prettig bij voelen. Bespreek dit samen met je man en maak een beslissing waar jullie beide het over eens zijn dat is het beste. Hier ga je, je antwoordt niet vinden.
    En als je kritisch prikken belt moet je ook rivm bellen en daaruit jullie conclusie trekken dan kun je eerlijk oordelen.

17. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Je moet zelf de keuze maken. Hier is er ook twijfel, niet alleen de BMR, maar alle vaccinaties.

Bof
    Infectie die een pijnlijke zwelling aan de oorspeekselklieren geeft. Gaat gepaard met ziekteverschijnselen als koorts, hoofdpijn, mindere eetlust en vermoeidheid. Doormaken van de ziekte geeft levenslange immuniteit. 30-40% van de besmette personen wordt niet ziek van de bof maar bouwt wel levenslange immuniteit op.
    Op kinderleeftijd is de ziekte onschuldig, op latere leeftijd kan het meer complicaties geven. Omdat de vaccins geen levenslange bescherming bieden zie je vaak epidemieën onder jongvolwassenen.

Rode Hond
    is een lichte virale kinderziekte met voornaamste kenmerken huiduitslagen en gezwollen lymfeklieren. De meeste besmette personen ontwikkelen blijvende immuniteit zonder symptomen te hebben gehad. Voor de invoering van vaccinatie was 85% van de volwassen mensen op natuurlijke wijze immuun voor rodehond. Dat percentage word door vaccinatie niet behaald.
    Complicatie als je geen immuniteit hebt is dat het gevaarlijk kan zijn tijdens de eerste 3 maanden van de zwangerschap.

Mazelen
    Van de kinderziektes verloopt mazelen over het algemeen pittig. Het is een virale infectie, behoorlijk besmettelijk en gaat meestal gepaard met hoge koorts en huiduitslag. Er kan bewustzijnsdaling optreden. Bij gezonde kinderen en de juiste behandeling doen complicaties zich niet vaak voor. Na het 10e levensjaar is de kans hier op groter. Het doormaken van de mazelen zorgt voor levenslange immuniteit.
    Voor de invoering van de vaccins werd de mazelen als een goedaardige ziekte gezien.
    Het mazelen vaccin gooit wat betreft opbouw van immuniteit roet in het eten. Doordat immuniteit door vaccin slechts tijdelijk is en uitbraken van mazelen minder frequent voorkomen geven gevaccineerde moeders hun pasgeboren kinderen geen antistoffen meer mee. Zowel bij volwassenen als bij baby's bestaat een grotere kans op complicaties bij mazelen.

18. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op vaccinews.net (een onafhankelijke wetenschappelijke bron voor dit soort zaken):

In some cases, natural immunity is longer-lasting than the immunity gained from vaccination. The risks of natural infection, however, outweigh the risks of immunization for every recommended vaccine. For example, wild measles infection causes encephalitis (inflammation of the brain) for one in 1,000 infected individuals. Overall, measles infection kills two of every 1,000 infected individuals. The combination MMR (measles, mumps and rubella) vaccine, however, results in encephalitis or a severe allergic reaction only once in every million vaccinated individuals, while preventing measles infection. The benefits of vaccine-acquired immunity extraordinarily outweigh the serious risks of natural infection.

19. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Het is dus kiezen uit 2 kwaden eigenlijk. Het heeft beide voor en nadelen. En je weet van te voren gewoon nooit hoe het gaat lopen. Dat is het moeilijke.
    Maar het is goed als mensen zich er in verdiepen, of je nu uiteindelijk wel of niet vaccineert. We willen uiteindelijk allemaal het beste voor ons kindje.

20. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Maar waarom dan wachten tot 18 maanden? (Als ik zo onbeleefd mag zijn om me in de discussie te mengen) Wat is er zo anders aan een kind van 18 maanden?

Deel Deze Pagina