vraagje over de was?!

Discussion in 'De lounge' started by matje, Aug 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. matje

matje Niet meer actief

Hey hey

ik heb een vraagje over de was
    beetje raar maar toch:D
    ik scheid hier de was altijd netjes alvorens het uitwassen
    wit bij wit kleur bij kleur bla bla bla
    maar hoe of wat ik ook doe ik hou mijn was nooit mooi wit!!:x
    na verloop van tijd wordt het grauw e.d.

iemad tips over hoe ik mij was prachtig wit kan houden??
    die gauwe handdoeken aan de lijn, ik schaam me dood!!!

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb dat ook, ik doe af en toe een was met (helemaal) witte spullen met vanish crystal white, werkt als een tiet :D .

alleen ik heb wel het idee dat het dan weer sneller grauw is dan daarvoor maar goed, het werkt wel even.

3. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    Heb ik ook last van hoor, ik gebruik wel eens spul van hg voor witte was en daar wordt het wel behoorlijk wit van en daarnaast doe ik er ook weleens vanish door.

Iemand nog goede tips om de was echt wit te houden?

4. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    2,021
    287
    83
    Ik hoorde van mijn schoon moeder dat je dan de was van tevoren even in de soda moet weken .Toevallig gisteren over gehad maar nog niet uitgeprobeert.Meestal werken die huis tuin en keuken middeltjes wel

5. Ariel

Ariel VIP lid

Mar 8, 2006
    16,482
    0
    0
    Zoetermeer
    Gewoon een eetlepel soda bij het wasmiddel in de machine doen werkt ook ;)

6. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Een collega van mij, die bij een kledingzaak werkte, die deed altijd een scheutje chloor in het laatje bij de witte was. Ik heb het toen eens geprobeerd en in combi met mijn wasmiddel, rook het echt super schoon! En de was was stralend wit!

7. Boulevard

Boulevard Niet meer actief

Chloor deed mijn oma ook altijd, met als gevolg regelmatig een defecte machine.

Ik gooi er altijd een eetlepel soda bij, werkt hier super.

8. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    Is dat ook niet slecht voor je wasmachine?

9. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    ik heb de ideale wastabletten uit spanje hehehe, mijn ouders nemen die elk jaar mee en al mijn witte was blijft wit ( of ik moet keer fout maken en iets wit per ongeluk met verkeerde was meewassen)

vroeger gebruikte ik ook wat chloor en idd, was werd stralend wit.. maar het ging ook veel minder lang mee. ( waarschijnlijk te scheutig met de chloorfles?)

soda.. dat werkt echt?? en dan gewoon 1 eetlepel of wat? en dan ook speciaal witwaspoeder of kan gewoon wasmiddel ook dan?

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Mijn moeder doet ook altijd Soda erbij, dus ik denk dat dat echt werkt ja. Ik gebruik altijd Vanish.

11. Boulevard

Boulevard Niet meer actief

Ik doe het al 7 jaar en mijn machine draait nog super zonder problemen.

12. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Een goed wasmiddel en goed opletten of je niet overdoseerd. Ik gebruik altijd minder dan dat aangegeven staat op de verpakking. Zonder allerlei toevoegingen heb ik eigenlijk altijd wel een stralend witte was. Ik gebruik Ariël...

Alleen voor witte kleding en dan met name die van de kinderen (vlekkenmonsters;)), gebruik ik tijdens het wassen een 1/2 schepje Vanish, just in case...

13. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

inderdaad soda
    of van hg speciaale voor witte kleding...
    ik heb het eigenlijk nooit nodig want hier blijft mijn was wit
    en gebruik niks extras eigenlijk..

14. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    hmm toch ook maar eens soda gaan gebruiken.

Ik draai ook met regelmaat een lege wasmachine op 90 graden en dan een scheut azijn in het bakje. Hiermee gaat al het aangekoekte wasmiddel weg en wordt de machine weer goed schoon. Scheelt ook als je je was wit wilt houden, want vooral vloeibaar wasmiddel blijft veel achter in de wm vooral als je teveel gebruikt.

Share This Page