blaren!

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 22 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik heb echt een gigantische blaar op mijn hiel zitten... Ik lees overal dat je hem niet moet doorprikken, maar het ding is echt gigantisch en ik kan mijn schoen niet meer aan.

iemand een goede tip?

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    of het de juiste aanpak is weet ik niet maar ik deed altijd een speld tussen een wasknijper en dan in het vuur ontsmetten. Daarna prikte ik de blaar open. Voorzichtig het vocht eruit laten lopen, zachtjes knijpen. Droogdeppen met een papiertje even laten drogen. Pleister erover heen met eventueel een gaasje.

3. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Ik heb hier een EHBO boekje liggen en daar staat in dat je (brand)blaren moet doorprikken en het losse vel wegknippen zodat het mooi kan uitdrogen. Dan zou het sneller genezen. en als je schoenen ofzo aanmoet inderdaad even pleister(met eventueel gaasje) erover zodat het proper blijft en als je thuis bent de wonde vrij laten om te laten drogen

4. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Bloedblaar toch liever niet doorprikken, gewone vochtblaar kun je met steriele naald open prikken.

5. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik loop op nieuwe schoenen altijd blaren. Ik prik ze met een steriele naald altijd gewoon door. Als het vocht eruit is droog deppen, of het velletje er even afknippen. Pleister erop en schoenen dragen die te strak zitten op die plek.

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    thanx ladies.. ga hem straks toch maar even doorprikken, moet morgen de hele dag lopen!

(denise k, mooi onderschrift.. I hope you learn to trust and have faith in both of us :) )

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik maak altijd iedere blaar open met een steriele naald/speld/scherp voorwerp. Knip inderdaad de velletjes weg en plak er verder een pleister op als dat moet - maar laat hem het liefst aan de lucht 'drogen'.

Deel Deze Pagina