Tweedehands elektrische of gewone bakfiets?

Discussie in 'De lounge' gestart door mizz, 22 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil heel graag een bakfiets hebben, deels voor mijzelf, deels voor mijn werk als gastouder. Echter is ons budget beperkt. Daarom kijk ik dus naar tweedehands bakfietsen.

Nu is mijn oog gevallen op een babboe big elektrische bakfiets. Lijkt mij ideaal, grote bak, stabiel door 3 wielen, veel ruimte en trapt ook nog eens licht!

Echter wel bijna 300 euro duurder dan een tweewieler 'gewone' bakfiets van bakfiets.nl. (ook tweedehands) Wat mijn andere optie is.

Mijn vraag is, zal ik de elektrische ondersteuning echt gaan missen? Ik fiets dan wel elke dag met een bak vol (3 of 4 kinderen en soms ook nog een achterop) en moet een behoorlijke heuvel over fietsen..

Wat zouden jullie mij aanraden?

2. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ik rij zelf een elektrische bakfiets en ik kan echt niet zonder.
    Ik rij dagelijks met 2 kinderen en vaak ook met 3, en dit gaat heel soepel.
    Dus ik raad je een elektrische aan.

3. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Ik fiets zelf met een gewone babboe big en ik zou zo graag een elektrische willen hebben. Misschien ben ik gewoon lui of heb ik een slechte conditie, maar het trapt soms echt ontzettend zwaar. In het begin ging het nog wel, maar de kids worden groter en ik ga het echt merken. Pak nu minder snel de bakfiets en dat is eigenlijk hartstikke zonde. Dus als je de mogelijkheid hebt zou ik echt voor een elektrische gaan.

4. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een bakfiets van bakfiets.nl met trapondersteuning. (tweewieler). Maar ik fiets 9 van de 10 keer zonder de trapondersteuning. De accu heb ik nog 1 keer aan de lader gehad.

Deze fiets fietst echt super met kinderen in de bak.

5. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

En budget-technisch... is een fietskar niets voor je dan? Heb via MP een Kidcar Comfort voor 100 euro, was als nieuw. En dan op je bagagedrager of voorop een fietsstoeltje? Kan je er ook drie meenemen. En je gaat niet als de wind maar het trapt lichter dan een bakfiets... Bovendien kan je de fietskar met een wieltje erbij gebruiken als wandelwagen :)

Edit: maar ik kijk ook al tijden naar een leuke bakfiets... gewoon, omdat ze zo leuk zijn! Ik blijf meelezen :)

6. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fietskar heb ik gehad, vond ik echt een drama.. Maar ik moet voor mijn werk op donderdag 5 kinderen vervoeren.. Dan is een fietskar dus ook geen optie. En zelfs een auto is dan te klein ;) Dus is de bakfiets een ideale oplossing, want met 2 baby's en 2 peuters wandelend een 5 jarige naar school brengen zie ik echt niet zitten.. (20 minuten lopen)

Deel Deze Pagina