Hallo beste ouders, Mijn dochtertje van bijna 13 maanden braakt al sinds haar geboorte. Ze hebben zonder enige onderzoek vastgesteld dat ze reflux heeft. We hebben haar nu al van alles gegeven: Friso comfort, Nutrilon AR, Zantax, Motilium....Niks helpt... Nu heb ik wat anders geprobeert. Ik ben haar heel erg gaan afleiden tijdens haar voedingen. Dus tv kijken, zingen, met speelgoed spelen etc. Het bleek te helpen. 2 maanden heeft ze nergens last van gehad. Nu sinds een maand is ze weer begonnen met overgeven. Als het haar niet zint dus als ze slaap heeft of het hapje niet lust of ik voed haar op automatische piloot dan geeft ze over (lees: In bogen, dus alles). Ik snap het niet meer. Ze zeiden dat het met een jaar over zou gaan maar niet dus. Of probeert ze op deze manier aandacht te krijgen?? Ik weet het niet. ik ben ten einde raad. HEEFT IEMAND HIER ERVARING MEE PLEASE???????????????
Ik kan me niet voorstellen dat ze het zelf doelbewust op kan wekken. Ons ukkie gaf toen ze klein was ook veel over. Was een tijdje minder, toen weer steeds meer. Toen het echt te gek werd zijn we naar de ha gegaan. Het bleek dat haar longetjes vol zaten en ze daardoor slijm in haar maag kreeg waardoor ze ging overgeven. Dat bedenk je zelf niet, ik dacht dat haar maagje te klein was oid. Ze heeft nu "pufjes" die ze in moet ademen en sindsdien gaat het goed. Zoals je de omstandigheden omschrijft waarin het gebeurd, daarin kan ook mee spelen: te grote happen, te grote stukken, te snel, lucht inslikken, ik weet het niet. Maar misschien zit er wel een lichamelijke reden achter. Ons ukkie gaf vooral 's avonds in bed over, dus ook als ze moe was / na het avondeten. Maar daar bleek het niet om te gaan.