Beschuldigd van diefstal op werk

Discussie in 'De lounge' gestart door Strandbal, 17 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dag dames.

Ik voel me zo rot dus ik wil even m'n ei kwijt.
    Gister is op werk een tas gestolen van een collega. Later is die tas teruggelegd/gevonden in het washok hoorde ik van een collega (daar kun je schone werkschort pakken en vieze in de was doen). Op het moment dat die collega haar tas weg was, was ik ook beneden in de kantine maar het was voor mij werktijd dus ik ben gaan plassen en toen naar boven gegaan.
    Later word ik gebeld of ik naar kantoor kon komen. Daar vroegen ze wat ik had gezien en of ik iemand gezien had. Dus ik had gezegd ik ben daar nog geweest (in dat washok) maar ik heb geen tas gezien. En ik vroeg of ik nu beschuldigd word. Nou al goed ik mocht weer naar boven.
    Word ik later weer gebeld of ik weer naar kantoor wil komen.

Ze vinden dat mijn verhaal rammelt omdat ik had gezegd ik ben daar nog geweest (in dat washok). Maar ik ben voordat wij wisten dat die tas gestolen was in dat hok geweest voor een schoon schort, pas daarna kwam die collega dat haar tas weg was. Maar omdat ik dus zei ik ben daar NOG geweest denken ze dat ik nadat ze dr tas kwijt was dat ik daar geweest ben en wellicht die tas heb teruggelegd. Maar omdat ik in de verdediging en aanval ging vinden ze dat ook verdacht gedrag en nu gaan ze dus onderzoeken en bij de politie neerleggen of ik er wat mee te maken heb! :$

Ik begrijp best wel dat ze willen onderzoeken over hoe en wat maar ik voel me gewoon zo rot, ik werk daar nu 2,5jaar en iedereen was stomverbaasd dat ze onderzoek naar mij gaan doen. Nu is het wel zo dat we net 3 weken een nieuwe manager hebben dus hij kent mij niet goed, maar ik vind het zo rot dat ik beschuldigd word van diefstal dat ik dit met tranen in m'n ogen typ.
    Ik moet wel gewoon blijven werken en word niet geschorst, maar normaal ga ik met plezier maar dat is nu helemaal weg.

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Kan mij voorstellen dat je je rot voelt. Als je het niet gedaan hebt heb je het niet gedaan. Wat je kan zeggen is dat je mee werkt verder aan het onderzoek om zo je onschuld te willen bewijzen.

Ga helemaal na wat je die dag gedaan hebt en schrijft deze verklaring denk ik op?

Zijn er geen camera.s? zou daar na vragen!

Kan mij voorstellen dat je hier erg rot onder voelt zou ik namelijk ook hebben en zeker als ik iets echt niet gedaan hebt de eerste verdediging is namelijk de verdediging. En denk als je het wel gedaan zou hebben het hier niet neer had gezet.

Sterkte en hopelijk komt de echte dader snel boven tafel.

3. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Wat achterlijk zeg. Hoop dat ze de dader snel pakken , kunnen ze mooi excuus aan jou maken.

4. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Jeetje wat vervelend zeg!

Ik heb dit ook ooit een keer gehad ik werkte toen bij de zeeman en had een aantal enveloppen afgeroomd en aan de leidinggevende gegeven. Ik schreef het altijd op hoeveel enveloppen het waren.
    Toen e mn kassa gingen tellen miste er 150 en hadden ze 3 afgeroomde enveloppen ipv 4.

Ik werd toen wel geschorst en er is aangifte gedaan.
    Heel gedoe heb me mega ellendig gevoeld met een burn out tot gevolg.

Vier weken later werd ik gebeld door mn leidinggevende dat ze de aangifte ingetrokken had want ze hadden de 4e enveloppe gevonden die was achter een kast gevallen;) En meteen de vraag wanneer ik weer kon beginnen.
    Geen excuus helemaal niks:x:x

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Jeetje meid wat naar, geen tips maar ik zou me ook vreselijk gepasseerd voelen :(

6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Direct je verklaring opschrijven en wat je die dag hebt gedaan, met de tijden erbij als je dat (ongeveer) nog weet. Nu weet je nog wel wat je gisteren hebt gedaan, volgende week zal dat alweer weggezakt zijn.
    Mocht je weer verhaal moeten doen, blijf dan rustig en luister dan ook goed naar wat ze zeggen. Dus niet gelijk in de verdediging schieten. Denk desnoods even na voordat je antwoord geeft. Zij moeten tenslotte wel een diefstal oplossen en dat zal ze ook niet lekker zitten. Als ze de feiten wat beter op een rijtje hebben zullen ze vast inzien dat jij gewoon aan het werk bent geweest en niks fout hebt gedaan.

Sterkte ermee, het is niet leuk om vals beschuldigd te worden.

7. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Sow, dat is lullig! Ik zou als je gaat werken gewoon eens aankloppen bij de manager en even zeggen dat je je ontzettend rot erdoor voelt dat je min of meer beschuldigd werd of iniedergeval als " verdachte" word gezien.. En dat je nogmaals even wilde zeggen dat je er niets mee te maken hebt. Kan me voorstellen dat je dan niet meer met plezier naar je werl gaat!

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Als jij het gedaan had dan had je toch ook niet gezegd dat jij er nog bent geweest.
    En ineens was die tas terug, zou de eigenaar die tas niet per ongeluk ergens anders hebben gelegd, toen teruggevonden en niet durven te zeggen dat het haar fout was? Of is er ook iets uit gepikt?

9. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Lijkt mij wel dat er iets uit gestolen is want anders hoef je de politie er niet bij te betrekken toch? Ik zou eerder de nieuwe manager verdenken, die werkt er pas 3 weken.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nou inderdaad...ook mijn eerste gedachte.

Misschien moeten ze de nieuwe manager eens ondervragen waar hij/zij was.

Ik denk dat je de leidinggevende van je manager hier ook bij moet betrekken.

Er is in heel veel jaar niks gebeurd...er is een nieuwe collega en er wordt gestolen...

Hmmm :(

11. lia89

lia89 Actief lid

22 jan 2013
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Belachelijk!!
    Als ik een keuze had was ik echt niet terug gegaan!

12. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Wauw, dat is nogal een beschuldiging!
    Ik zou heel boos zijn op die manager en direct naar de directie stappen met zo'n loze beschuldiging.

13. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Lijkt me erg moeilijk om van zoiets beschuldigd te worden, want zo hebben ze dus ook geen vertrouwen in je.

Hopelijk vinden ze de echte 'dader'. Sterkte.

14. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Dit heb ik ook een keer gehad toen ik bij een nieuwe praktijk ging werken (wel een zusterpraktijk van waar ik al een tijd werkte)

Toen was er dus vanalles uit de jassen gestolen en werd ik METEEN aangewezen omdat ik nieuw was.. ik had nergens aangezeten dus ik was echt kwaad omdat ze echt "zeker" wisten dat ik het gedaan had omdat het precies gebeurde toen ik er kwam werken..

Bleek het een patiënt geweest te zijn die het hele gebouw rond geweest is.. (stond op een beveiligingscamera)

Toen heb ik toch wel even mn spreekwoordelijke middelvingers opgestoken naar mn vriendelijke collega's hoor ;)

Maar ts, als je het niet gedaan hebt, heb je niks om je zorgen over te maken!!

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dat dacht ik ook gelijk..
    Knuffel TS, wat zal jij je ontzettend rot voelen :(

16. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Bedankt dames voor de support! Het is niet de 1e x hoor dat er gestolen word van collega's dat gebeurd vaker.
    Ze zullen er vast wel achterkomen dat ik het niet was maar tot die tijd moet ik wel gewoon naar m'n werk terwijl ze wel gaan onderzoeken of ik de dader ben.

17. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Maar hoe zit dat dan hier in NL. Ben je niet onschuldig totdat bewezen is dat jij het wel was? Ik bedoel, als er toch geen harde bewijzen zijn, hebben ze toch ook geen poot om op te staan? Zo kan je naar iedereen wel een vingertje toewijzen. En verder is het natuurlijk hartstikke rot voor jou TS, ik hoop dat ze de "echte" dief in de kraag vatten en dat jij 3dubbel excuus aangeboden krijgt.

Als iedereen nou eens lekker z'n handjes van andermans spullen af zou houden, hoeft niemand elkaar scheef aan te kijken ook.

18. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Had het niet gepikt!
    Laat ze de leidinggevende maar even na laten kijken..
    En misschien een idee om bij hogere hand aan te geven lockers te gaan gebruiken?
    Omdat er zo vaak wat gestolen word lijkt me dit een goed idee!

19. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Weet je ook wat er uit gestolen is? Heel wat dat ze hier de politie bij betrekken. Aangifte doen oke, maar een onderzoek instellen?! Dan moet er aardig wat gestolen zijn..

Ontzettend vervelend TS! Belangrijkste is wel dat je zelf weet dat je onschuldig bent.. ze kunnen je echt niets maken, want ze zullen nooit bewijs hebben! Wel vervelend dat je totdat je onschuld bewezen is een werkplek hebt waar je verdacht wordt.. hoe was je relatie met de collega in kwestie? (Hoef niet te vragen hoe die relatie nu is ;))

20. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Ik had ook zon collega die bij dementerende cliënten thuis stal.
    Of door het gewoon te pakken of door een "zielig" verhaal op te hangen

En als er dan gemerkt werd dat er geld weg was dan werd het altijd op de dementie gegooid

Later is het nog n x gebeurt toen die collega niet in de gaten had dat er een buurman het had gezien dat i het had gedaan.
    Toen is het balletje gaan rollen en na wat onderzoek van de gegevens
    Is die collega op staande voet ontslagen

Ik vind het wel erg crue dat jij beschuldigd bent door je manager terwijl hij je niet kent
    Zelfs je collega's vinden het raar
    Is je niets raars opgevallen die dag ? Iemand die er in eens niet meer was of zich anders dan anders gedroeg ?

Deel Deze Pagina