blauw maskertje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bumpie, 12 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi,

Gisteravond kreeg mijn dochtertje ineens een blauwe waas om haar mondje.Ik snel vk op gebeld volgens haar is het een blauw maskertje en onschuldig. Zolang haar lippen en tong maar roze blijven is er niets aan de hand.

Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Nog nooit van gehoord eigenlijk.

Heeft de VK wel even gekeken of wist ze dat over de telefoon? Wanneer heeft ze dit?? Lijkt me doodeng!!

Als ze het weer heeft en je vertrouwd het niet zou ik gewoon even naar 1e hulp rijden hoor. Beter te vaak dan te laat!!

3. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Wil je niet bang maken maar denk dat je wel alert moet zijn..

Vind dit op Wikipedia. Zou toch even naar de HA gaan en als het vanavond nog gebeurt naar de HAP/ 1e hulp hoor.. Straks is het zuurstoftekort of slaapapneu?? Moeten ze toch eerst uitsluiten voor ze aannemen dat het "niks" is.:(:(

Blauwe baby

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ga naar: navigatie, zoeken
    Een blauwe baby (ook wel bekend als het blauwebabysyndroom) is in de volksmond een term gebruikt voor pasgeboren baby’s met cyanotische verschijnselen zoals hartkwalen, methemoglobinemie en het respiratory distress syndrome. De blauwe kleur van de huid wijst erop dat het kind niet genoeg zuurstof krijgt. De blauwe kleur is vooral te zien in het gezicht en de ledematen.

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik had bij de augmama's al gezegd dat Ties het ook had en het niet erg was, als je erop googled lees je er meer van. Maar kan me voorstellen dat je ervan schrok, deden wij ook!

5. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Heb jij ook niet eerst onderzoeken gehad dan?? Voor dat aangenomen werd??

6. bumpie

bumpie Niet meer actief

verloskundige is niet wezen kijken. Ik heb er inderdaad meer overgelezen op internet.

7. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    vind je het eng of vertrouw je het niet??

8. Marieke1983

Nee, ik was bij de ha voor iets anders en die keek even. Het is na ongveer 10 maanden vanzelf weggegaan. Ik ging ervan uit dat als Ties zuurstof gebrek zou hebben, ik dat wel had gemerkt. Hij is echter vanaf geboorte af aan enorn druk en heeft nooit ergens last van gehad, dus ik vertrouwde het wel.

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zou het ook eng vinden hoor!

Hier heeft Yara last gehad van verslikken (door de reflux) en kreeg blauwe lippen! Toen ik dit meldde bij de KA werdt ze meteen opgenomen!

Liever het zekere voor het onzekere lijkt mij, ookal is het maar een waas...

10. Marieke1983

Maar dat zijn blauwe lippen, dat is idd ernstig! Het mag rondom het mondje blauwig zijn, maar de lippen nooit!

Toen Sam geboren werd was hij bijv ook blauw, maar zijn lippen waren rose dus dat was goed.

11. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ik zou het toch echt na laten kijken, liever het zekere voor het onzekere nemen dan in een situatie terecht komen waar wij in zitten. ons zoontje heeft ook het 'blauwe baby syndroom' oftewel een ernstige hartafwijking. is altijd zeer druk, vanaf de geboorte en we hadden het niet eens door tot hij 16 maanden was en toch wel heel erg blauw begon te worden. nu zijn we een jaar verder en staan aan de vooravond van zn 2e hartoperatie. ik hoop dat het inderdaad niks ernstigs is en ga daar ook van uit in jullie geval, maar sinds onze ervaringen hiermee, ben ik er wel veel meer op gefocust.
    ons zoontje begon pas met 15 maanden echt achteruit te gaan, daarvoor hadden we niet eens door dat hij ook maar iets anders was dan andere babies en dat hij wat blauwig rond het mondje was, was voor ons heel normaal. dus nogmaals, ik zou het zeker even na laten kijken!

12. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Google nooit, want dan kun je altijd wat engs vinden!

Hier heeft S.iem het ook heel lang gehad, maar er was echt niks aan de hand...dat blauwje waasje kwam wel vaker voor. En het is vanzelf weggetrokken!

Als je het niet vertrouwd, altijd even na laten kijken, maar ga aub niet zelf zoeken!

13. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Als je het niet vertrouwd, altijd even laten checken. Better safe than sorry!
    Maar het hoef niks ernstigs te zijn. Ienieminie zag ook wat blauw rondom haar mond (in de kraamweek). Volgens de kraamhulp kon het geen kwaad zolang de lippen inderdaad maar roze bleven.

14. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Mart heeft vaak blauwe voetjes, ziet er zo zielig uit...maar kan ook geen kwaad

15. Marieke1983

Snap ik Marije, maar Ties is al bijna anderhalf jaar niet meer blauw geweest.

Deel Deze Pagina