Mijn zoontje is nog geen vijf weken, maar met zijn 58 cm al bijna uit de wieg gegroeid. Gelukkig hebben we hem niet gekocht, het is een familiestuk. Ik vraag me nu af: is deze wieg zo klein, mijn zoontje zo groot of is het normaal dat ze er zo snel uitgroeien?
Dat is wel klein ja.. Ligt hij dan echt (bijna) klem?? Hier tot 5,5 maand het kon nog wel maar ze begon hem te vernielen De lengte weet ik zo niet. De wieg was ovaal, best groot.
Onze wieg was 40x80 cm en zoonlief heeft er tot 6,5 mnd ingelegen. Het paste toen niet meer zo lekker en zoonlief werd te gevaarlijk, hij begon naar zijn buik te draaien in bed. In het ledikant is hij ook meteen op z`n buik gaan slapen.
Wij hebben een grote familiewieg (70 jaar oud) en mijn kindjes hebben daar beide tot 6 maanden in gelegen. Lengte maakte niet uit maar met 6 maanden gingen ze zich optrekken en de randen van de wieg zijn niet zo erg hoog...
Tot een maand of 4. Hij was toen zo'n 65 cm en qua lengte kon het nog wel, maar hij sloeg telkens met zijn armpjes tegen de rand en legde z'n voeten op de rand.
Mijn zoontje was 56 cm bij zijn geboorte en ik vond de wieg meteen al best krap. Met 5 weken is hij naar zijn ledikant gegaan.
daniel heeft er ook niet lang in gelegen. Paste nog wel maar ik vond het te gevaarlijk worden omdat er telkens kop en kont boven uit kwamen
Mara ligt nog in haar co-sleeper (totaal 86 cm lang). Zij is nu ruim 7,5 maand en met 7 maanden was zij 67 cm. lang.
onze meiden waren beiden rond de 6 weken 57 cm. Maar wij hadden een wieg van 40 bij 80 dus de oudste heeft er tot 6 maanden in gelegen en de jongste tot 7,5 maand. En toen werden ze te zwaar en/of te bewegelijk om er nog in te blijven, qua lengte had het nog even gekunt. Het hangt dus ook erg van het wiegje af denk ik.
tot 8 maanden en 3 weken. hij was toen 68 cm lang. hij was wat klein voor zijn leeftijd en de wieg is erg groot, dus hij heeft lekker lang bij ons op de kamer geslapen
Stijn wou met 6 weken niet meer in zijn wiegje liggen. Hij begon opeens heel onrustig 's nachts te slapen en hebben toen geprobeert hoe hij in het ledikantje zou slapen. Daar sliep hij een stuk rustiger. Hij is toen in het ledikantje gebleven. Stijn sliep in de familie-wieg van mijn vriend.
Lars slaapt sinds vorig weekend (bijna 5 mnd dus) in het ledikantje. Hij zal nu zo'n 63 cm zijn (gok ik even). Hij kon er dus best lang in en op zich paste hij er nog wel in, maar hij zette zich elke keer af tegen het voeteneind, en ja dan lag ie gelijk tegen het hoofdeind en dan was het brullen, want dat vond meneertje niet lekker liggen (hij werkt zichzelf wel omhoog, maar niet omlaag). Nu in het ledikantje kan hij alle kanten op en het is elke keer een verrassing hoe we hem aantreffen als we hem uit bed gaan halen