blauw om mond 8 mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dani27, 23 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    #1 Dani27, 23 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2016
    hoi,
    jaja, ik open weer eens een topic.

Afgelopen maandag met mijn meid naar dr huisarts geweest, maar toch nog zorgen over het volgende:

Ze is met regelmaat blauw om haar mond.
    Dit sinds een week ongeveer. Ik dacht eerst dat ik het alleen zag, maar de gastouder attendeerde me er vd week ook op.
    De huisarts heeft hart en longen beluisterd en hoort niks geks.
    Hij gaf aan het bij de controle kinderarts over 3mnd even te melden.

Iemand ervaring? Ze is verder druk en slaapt niet meer dan anders ( 3 a 4 keer een uur overdag). Eet goed, alleen verliest haar interesse in de fles.

2. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Ik ben benieuwd... mijn dochter heeft het sinds kort ook met 15 maand. Heel raar...

3. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    hoi

Heb jij.nagevraagd wat het kan zijn?

na de geboorte de eerste weken had ze het ook wel maar dat was kou.

4. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Nee t viel ons pas laatst op... heb er eigenlijk nog niks mee gedaan.

5. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    okee

6. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn dochter heeft dit als ze moe is

7. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    @maliro..blijft hwt dan of met vlagen?

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.511
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heb je weleens naar haar tong gekeken wanneer ze blauw om de mond is?
    Wanneer deze ook blauw kleurt is het wel een alarm symptoom waar je verder mee moet.

9. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    @anouk. de tong lijkt niet echt blauw.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.511
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is positief maar zeker aankaarten bij de kinderarts en misschien een foto maken op het moment dat ze de blauwe verkleuring heeft.
    Het luisteren van het hart is vaak niet genoeg om een onderliggend probleem uit te sluiten.
    Hier heeft de jongste het ook weleens gehad maar dan onder invloed van koude en gewoon een roze tong.
    Een aantal jaren geleden iets heel naars in mijn omgeving zien gebeuren waardoor ik extra allert ben.

11. maliro

maliro Niet meer actief

Het blijft blauw. Echt een maskertje. Maar wat hierboven ook wordt gezegd: is haar tong blauw, binnenkant van de mond, de nageltjes? Want dat zijn alarmsymptomen

12. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn dochter is trouwens hartpatiënt maar (in haar geval) is dat blauwe maskertje onschuldig

13. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    @anouk

Wat is het dat je hebt zien gebeuren?

Ik heb inmiddels contact gehad met de poli en wordt morgen teruggebeld door de kinderarts.
    wat duurt zo n dag dan lang..

Het is hier niet onder invloed van kou.
    Gebeurt op allerlei momenten.

14. mommy2016

mommy2016 Lid

18 mrt 2016
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft dit gehad met 11 weken hij was toen ook. Ziek en spuugde en is toen ook met ademen gestopt snachts ik was beneden het was ramadan dus wij waren aan het eten en ik hoorde ineens zo raar gerochel ik snel na boven hij moest spugen maar kon niet want liep terug toen ik heb pakte spoot alles eruit beneden ook nogmaals en toen ineens werd die blauw en stopte met ademen meteen 112 gebeld voordat ze er waren was die alweer bij

Voor zekerheid naar ziekenhuis en blijven 2 dagen maar dag erna kreeg die ook een blauwe masker om ze mond ze wisten niet wat het was hebben ook hart filmpje gemaakt dat was allemaal goed

Na weekje was het ineens weg

Zou ook niet weten wat het was geweest

Ziet er best eng uit sterkte

15. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    @mommy, dat.lijkt me verschrikkelijk!

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.511
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    3 jaar geleden is een 8 jarig meisje die bij onze kinderen op school zat onverwacht overleden.
    Ze is onwel geworden tijdens de zwemlessen en de daarop volgende dag overleden aan een onderliggend hartprobleem waarvan de ouders geen weet hadden.
    Dit is er bij iedereen nogal ingehakt en daarom ben ik nu extra allert bij blauwe verkleuringen rondom mond etc.

17. mommy2016

mommy2016 Lid

18 mrt 2016
    76
    0
    0
    NULL
    NULL

De kinderarts zei dat een masker wel vaker voorkomt bij kleintjes maar ze weten niet precies hoe of wat maar i.c.m blauwe tong zijn het zeker alarm signalen

Mischien is het fijn als ze een hart filmpje maken daaruit kan iig bepaalde dingen worden uitgesloten

Zat het ook helemaal om de kin?

18. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    @anouk vreselijk!

@mommy nee.het is voornamelijk tussen.neus en bovenlip en beetje onder de onderlip.

Ik probeer steeds naar haar tong te kijken maar dat laat ze niet echt toe.

19. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Hoi,

Mijn dochter is inmiddels 1,5 jaar en heeft ook regelmatig zo'n blauwe waas. Al vanaf haar geboorte heeft ze dit en daarbij ook vaak blauwe handjes en voetjes. Ze is toen ze 7 weken oud was al onderzocht, ook omdat ze een ruisje had maar er was niets geks te vinden. Ze lijkt er ook geen last van te hebben. Volgens de cardioloog hebben veel kinderen dit en is het vaak onschuldig. Alarmsignaal is inderdaad een blauwe tong. Kan me voorstellen dat je schrikt van het blauwe, deed ik in het begin ook hoor!

20. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    nou heb inmiddels contact gehad met kinderarts.
    het is een nieuwe zorgvraag dus moet eerst nogmaals naar de huisarts om het voor te leggen.
    daar kan ik dinsdag terecht, omdat het niet veranderd is ten.opzichte van maandag.

wat moet ik in vredesnaam daar doen? zucht...er is al geluisterd en op het moment zelf was ze niet blauw...

gaat puur om.geld zeker.
    nou...gezellig.pasen

Deel Deze Pagina