Blauw om mondje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fairytale, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hoi hoi

Ik had even een vraagje...
    Mijn zoontje was gister na het wandelen, wat blauw om zijn mond. Direct temp. gemeten was 37.1..
    Nu had hij het vandaag weer, en nu wat erger. Toen heb ik het cb gebeld, en nu komen ze (pas) morgenvroeg langs.

Toevallig was k vanmorgen naar de K.A geweest, omdat hij een hartruis had. Maar die deed zo vreselijk makkelijk. Nu maak ik me alsnog zorgen over zijn hartje.. Bah die dokter van tegenwoordig..

In ieder geval, heeft jullie kindje ook wel eens een blauw maskertje?
    Verder ziet hij er trouwens goed uit..

2. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    neee, gelukkig nooit meegemaakt.
    Maar ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt!! bah. Hopelijk heeft iemand een goede tip.
    Sterkte.

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Geen ervaring mee, sorry. Ook niet met hartruisjes.

Wat apart dat het cb langskomt? Wel fijn voor jou nu denk ik, maar je zou verwachten dat je met medische dingen naar de ha/ka zou moeten. Ik dacht dat het cb alleen voor de ontwikkeling was, zeg maar.

Ieg, ik hoop natuurlijk dat er niets met hem is, sterkte hoor!

4. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Voor je allerlei adviezen krijgt....vindt ik dat wanneer jij het niet vertrouwd je ten aller tijde naar de huisarts/SEH/kinderarts moet gaan.
    Wij kunnen niet zien hoe het met jouw allerbelangrijkste kindje is en wij kunnen je dus ook niet adviseren aangezien hier voor zo ver ik weet geen doktoren zijn.
    Ik vind dit wel een heel belangrijk iets en je zult ook wel ongerust zijn.

Dit is mijn mening over dit soort topics.

Meid volg vooral jouw oh zo goede moedergevoel!!!!!!

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn Mini heeft dat ook best vaak eigenlijk, ik wist niet dat dat erg was?

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva en Lisa hebben dit allebei wel gehad. Lisa kreeg een paar maanden terug vaak erg blauwe lippen na het drinken van koude melk. Volgens mij kan dat geen kwaad, behalve als ze er ook kortademig bij zijn, dan kan het duiden op zuurstoftekort. Maar goed, ik ben geen arts, maar ik ga ervan uit dat je je kinderarts wel kan vertrouwen.

7. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Sander heeft het ook wel eens gehad, heel naar.

maar bij twijfel, kind in de auto en naar de eerste hulp of zo hoor!

8. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje heeft dat ook (gehad). Dat heeft ze alleen als ze in een diepe slaap is. Dan zijn de lippen gewoon roze maar rondom de mond is het dan donkerder, beetje blauwig. Hoe dat kan, geen idee? Mijn schoonzusje die zei dat dit normaal was ( werkt op een kdv)

Maar inderdaad zoals het hier al gezegd werd, vertrouw je het niet? Dan gewoon naar de HAP!
    Let verder goed op, of hij helder en alert is.

9. Fairytale

Oke.. via google lees ik ook verschillende dingen..
    Maar hij ziet verder wel lekker rose, en heeft rode wangetjes..
    Ja de wijkverpleegkundige komt zeg maar, van cb. Ik had gebeld naar zon info lijn, omdat vanmiddag ik de ha niet konbereiken.

10. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    als hij verder gewoon goed eet en drinkt, het niet bij bepaalde (hogere) inspanningen is en hij verder fit oogt, zal het wel meevallen. Mijn zoontje had een AVSD (een groot gat in het hart) waaraan hij geopereerd is met 5,5 maand, en tot aan die operatie moesten we goed opletten of het niet snel erger werd, dan moesten we aan de bel trekken. De week voor de operatie ging hij al bergafwaarts, hij dronk heeellll slecht/langzaam, zweette daarbij, sliep heel erg veel, zag bleek, met vaak blauwige handjes/voetjes/lipjes en was nergens in geinteresseerd..
    Als je als moeder iets niet vertrouwd, gewoon je zin doorduwen en een onderzoek door HA/KA/etc vragen!!!!!! Mijn ervaring is dat de KA toch echt meer ziet en hoort dan de HA..

11. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier komt het ook weleens voor. Bijvoorbeeld tijdens het aankleden na een badje. Ben er ook voor naar de ha gegaan. Was niets aan de hand. Volgens hem hebben sommige kindjes dat sneller dan andere. Vergelijkbaar met dat de 1 veel sneller blauwe plekken krijgt dan de ander. Maar t ene kindje is t andere niet dus zou zeker even na laten kijken!

12. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    als je het niet vertrouwd direct bellen natuurlijk!!!!!
    hendrik is redelijk vaak blauw op zijn lippen mij werd verteld door k.a en h.a en cb dat zolang dfe tong niet blauw word er niks aan de hand is

13. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Lisa heeft ook vaak een blauw maskertje.. ook vaak zijn haar handjes dan blauwig/grauw.. ik heb er eigenlijk nooit wat achter gezocht..

Weet je al meer onder tussen?

14. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Hoi Fairytale
    Weet je al iets meer? Het cb zou vandaag toch langskomen?
    Ik heb geen ervaringen met dat blauw zien. Wel is bij mijn zoontje een hartruisje gehoord, waarva de ka denkt dat het onschuldig is......
    Ben benieuwd wat het cb vond, hopelijk konden ze je geruststellen!

15. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.996
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    mijn zoontje had ook een hartruis en ons was door de KA verteld meteen naar het ziekenhuis te komen als hij blauw begon te zien!
    Gelukkig bleek dat na een week het ruisje een stuk minder was... maar ik zou het toch niet vertrouwen als jouw ka er zo laconiek over doet hoor... blauw zien en hartruis is geen goede combinatie!

16. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    He cowgirl
    Bedoel je nu mijn verhaal of dat van fairytale? (ik denk de laatste toch?)

17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.996
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    @martha, ja ik bedoel fairytale! :)

18. Fairytale

Hey allemaal

cb is gister geweest, en zij vond dat hij er goed uit zag.
    Als hij vaker blauw word, moet ik weer de kinderarts bellen, want het kan inderdaad met zijn hartje te maken hebben.

hij heeft er verder ook gewone rooie wangen bij.
    Hij is ook gelukkig goed beweeglijk..Heb het ook nog niet weer gezien. Hopelijk blijft dat zo!

En dit gaat niet over het ruisje, maar ze zei dat hij goed liep met zn ontwikkeling.(2 mnd te vroeg geboren) als hij nu 2 en halve maand zou zijn dan liep hij voor.. ben trots op mijn mannetje!:d

19. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ons dochtertje had t vanaf de geboorte al. Er is meerdere keren naar haar hartje geluisterd maar die klonk gewoon goed. Wel zeiden ze tegen mij dat wanneer de lippen en de tong blauw zouden worden ik aan de bel moest trekken.

Deel Deze Pagina