Ik heb er lang geleden al eens een topic over geopend, maar wie weet wie er nu leuke ideeën heeft. Ik maak ieder jaar een digitaal fotoboek (het eerste jaar zijn het er bij de oudste 2 geworden). De laatste anderhalf jaar gebruik ik ook veel photoshop. Maar ik begin een beetje 'op' te raken qua ideeën. Wat is nou leuk om in een fotoboek te doen? Natuurlijk komen de 'standaard' dingen als groeigegevens, gebitje en dan allerlei foto's er in, maar verder...? Wie heeft er voorbeeldjes van wat zij in een fotoboek doet en/of hoe zij pagina's opmaakt?
Oei da's een lastige ben zelf ook opzoek naar tips..Kan je dus niet echt helpen. Lees dus lekker mee.
Ik heb bij mijn oudste zoontje elk jaar aan het eind van het boek leuke gebeurtenissen en uitspraken van hem neergezet. Die hou ik bij op een apart blad of agenda met de maand erbij. Zo is het later heel leuk om terug te lezen hoe hij bepaalde dingen zei. En ook de tekst van een liedje waar wij dat jaar veel op hebben gedanst of wat echt "ons" liedje was. Zo heb ik het liedje van de 3 J's Wiegelied erin gezet, omdat dat echt ons liedje is, als het nu nog op de radio komt, moet het nog hard!
ik heb de 'gewone' fotos af laten drukken en in zelfgemaakte albums geplakt vakanties doe ik in digitale boeken...daar zet ik stukjes geschiedenis en wetenswaardigheden van het land/omgeving in voor in het boek plak in een envelop met een cd erin waar alle foto's/filmpjes van dat jaar op staan ...aangezien ik niet alle foto's inplak en ik fotografeer in series van 3 of meer fotos...1 enkele foto vind ik moeilijk te combineren