Leuke fotoboek ideeën?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door NiekeKris, 26 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Ik heb er lang geleden al eens een topic over geopend, maar wie weet wie er nu leuke ideeën heeft. :)

Ik maak ieder jaar een digitaal fotoboek (het eerste jaar zijn het er bij de oudste 2 geworden). De laatste anderhalf jaar gebruik ik ook veel photoshop. Maar ik begin een beetje 'op' te raken qua ideeën. Wat is nou leuk om in een fotoboek te doen?

Natuurlijk komen de 'standaard' dingen als groeigegevens, gebitje en dan allerlei foto's er in, maar verder...? Wie heeft er voorbeeldjes van wat zij in een fotoboek doet en/of hoe zij pagina's opmaakt?

2. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Oei da's een lastige ben zelf ook opzoek naar tips..Kan je dus niet echt helpen.

Lees dus lekker mee.

3. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Ookik lees even mee. Heb wel horoscoop erbij gedaan.

4. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Wat ik nu heb gedaan is een collage via www. easycollage.nl kei gaaf!

5. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Ik heb bij mijn oudste zoontje elk jaar aan het eind van het boek leuke gebeurtenissen en uitspraken van hem neergezet. Die hou ik bij op een apart blad of agenda met de maand erbij. Zo is het later heel leuk om terug te lezen hoe hij bepaalde dingen zei.

En ook de tekst van een liedje waar wij dat jaar veel op hebben gedanst of wat echt "ons" liedje was. Zo heb ik het liedje van de 3 J's Wiegelied erin gezet, omdat dat echt ons liedje is, als het nu nog op de radio komt, moet het nog hard!

6. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    ik heb de 'gewone' fotos af laten drukken en in zelfgemaakte albums geplakt
    vakanties doe ik in digitale boeken...daar zet ik stukjes geschiedenis en wetenswaardigheden van het land/omgeving in

voor in het boek plak in een envelop met een cd erin waar alle foto's/filmpjes van dat jaar op staan ...aangezien ik niet alle foto's inplak
    en ik fotografeer in series van 3 of meer fotos...1 enkele foto vind ik moeilijk te combineren

Deel Deze Pagina