Wanneer een dekbed gaan gebruiken!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sukke, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Onze zoon is nu 22 mnd oud en ik heb nog steeds dekentjes in zijn bed. 1 daar van begint nu aan de kleine kant te raken. De andere kan op zich nog wel maar voor m'n gevoel worden ze ook wat te koud. Nu wordt er in principe geadviseerd om pas vanaf 2 jr een dekbed te gebruiken!

Ik vroeg me dus af vanaf wanneer jullie hier mee zijn begonnen?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Vanaf het moment dat ze naar haar peuterbed ging. En in het geval van de oudste vanaf hetmoment dat ze naar haar 1 persoonsbed ging.
    De jongste ligt nu een maand in haar peuterbedje, ging gelijk goed zonder slaapzak. De oudste is met 2 jaar overgegaan en heeft eerst nog 2 maanden lekker vertrouwd in haar slaapzakje gelegen. Die sliep altijd nog zonder dekens ofzo dus moest echt wennen om ergens onder te blijven liggen.

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze dreumes ligt sinds half juli dit jaar (met 20 maanden) in een peuterbedje inclusief dekbedje.

Overigens controleren we pas sinds vorige week of ze wel echt onder de dekens ligt als wij naar bed gaan.
    Dit hadden we eerder moeten doen ;)

Zo vinden we haar namelijk:

Bekijk bijlage 281012

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Uhm, dus bij jullie geen dekbed in het ledikant? Ik wil hem eigenlijk nog wel web tijdje in het ledikant houden namelijk. Wanneer dw baby ong een maand of 3 is over gaan op wen groter bed. Baby zak waarschijnlijk ook de eerste 6 mnd in een wieg liggen dus we hebben het ledikant nog niet nodig.

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Wij hadden het ledikant juist nodig ivm de jongste die uit de wieg was gegroeid :D

Maar anders had ze blijven slapen in haar ledikant met slaapzak... En dekentjes. Denk ik.

6. Tennes

Tennes Niet meer actief

De jongste slaapt nog in zijn ledikant en onder een dekbed. Hij is hier begin september mee begonnen. Toen was hij 23 maanden. Dit ging gelijk erg goed. Hij heeft het nu ook weer lekker warm in bed.

7. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    De baby komt pas in februari dus we hebben nog even de tijd wat dat betreft.

8. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Hier ligt sinds een maandje ofzo een dekbed in het ledikant van de oudste van 22 maanden. Met dezelfde overtrek als op de foto hierboven trouwens ;) (En ook bij ons ligt het er meer voor de sier want onze zoon wenst niet ingestopt te worden maar scharrelt z'n hele bed door en valt dan uiteindelijk ondersteboven met z'n kont in de lucht in slaap.)

9. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hebben jullie dan een gewone of een 4 seizoens dekbed?

10. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ons meiske ligt nu vanaf 2 maanden ongeveer onder een dekbedje in haar ledikantje. de helft heb ik tussen de lattenbodem gestopt want anders is hij veel te lang.

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon slaapt sinds een weekje onder een peuterdekbedje in zijn ledikant. Ik doe hem wel nog een dunne slaapzak aan want hier ook een draaikont.... Ik leg hem als ik naar bed ga en als onze dochter een nachtfles heeft gehad 9 van de 10x weer even terug eronder.

Geen idee wat voor soort het is,het is het dekbedje van mn vriend en zn broer waar zij vroeger nog onder geslapen hebben. Mn schoonmoeder had dat nog bewaard. Ga eerst kijken hoe het gaat en koop dan een nieuwe. X

12. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Mijn ouders hebben er hier ook nog 1 liggen idd. Misschien dat ik die ook eerst even leen. Al vind ik het aan de ene kant ook wel zonde om nu een ledikant dekbed te kopen, dan 1 voor een peuterbed en dan weer voor een groot bed!

Misschien dus ook maar gewoon meteen in een groot bed ipv tussendoor nog een peuterbed...

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier vanaf het peuterbed. Nu wilde ze meestal nog in het ledikantje slapen maar die hebben we vorige week weggehaald. Nu begint ze ook weer door te slapen. In het ledikantje kreeg ze het ook koud.
    Ik heb een peuterdekbed via de wehkamp, niet duur maar wel lekker warm.

14. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Als mijn zoon goed kan slapen in dit bedje zonder zijkant (die zit er nu nog in) gaat hij meteen in een groot bed. Dan koop ik geen peuterbedje meer. We gaan binnekort proberen hoe het gaat in zijn ledikant zonder zijkant erin! Hij past nog prima in zijn ledikant en ik heb in zijn nieuwe kamer ruimte genoeg voor een groot bed. Dus als ik een peuterdekbedje koop gebruik ik dat nog wel langer. Ga denk ik zaterdag een dekbedje halen want schoonouders komen zondag terug van vakantie en hij slaapt daar 1x in de week dus heeft zij toch dr eigen dekbedje weer nodig.

xx

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier slaapt ze sinds 2 weken met een dekbedje in dr ledikantje. Heerlijk! Ze vind het zelf ook fijn en ik had gewoon maar een heel dun dekentje en vond dit niks...

Mijn zusje sliep vanaf dr geboorte al onder een dekbedje (21 jaar terug)

16. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Mijn vriend en zijn broer hebben ook vanaf hun geboorte onder een dekbed gelegen. Vriend is nu 31....

Deel Deze Pagina