Blauw tijdens huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RianneD, 10 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Ties 'blijft' heel vaak in het huilen hangen zeg maar, dus tijdens het huilen dat hij een tijdje geen adem haalt, alleen een soort hikt. Als ik dan in zijn gezicht blaas neemt hij weer een hap lucht en gaat weer verder. Alleen nu deed hij dit gister wel heel erg lang, zo lang dat hij helemaal blauw werd! Ik schrok me rot, was echt een eng gezicht! Blazen in zijn gezicht hielp pas na 5 keer, maar wat een eng gezicht hey. Is hier wat aan te doen? Vind het dood eng, stel dat hij het doet als ik lig te slapen!

2. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Zelf zou ik overleggen met de huisarts. Dit lijkt me idd erg eng om te zien en de gedachte dat hij het 's nachts kan doen.......

wup

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm toen anne heel veel huilde... vroeg het cb ook of dat soms gebeurde

dus kennelijk is het niet helemaal abnormaal

denk alleen voor je gemoedsrust... je beter toch even iemand kan vragen die er echt verstand van heeft :)
    telefonisch spreekuur bij een huisarts klinkt ideaal voor zulke dingen :)

4. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Fabian loopt ook wel eens blauw paars aan. Hij is dan zo hysterisch aan het huilen. Idd een heel eng gezicht. Ik kan je verder niet helpen ik weet niet wat ik er aan moet doen.

5. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.210
    0
    0
  6. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    "Dat zijn volgens mij 'Breath holding spells'.

-> http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=32940"

Denk het ook ja als ik zo de omschrijving lees. Mijn broertje had dit vroeger ook vertelde mijn moeder. Die huilde dan zo hard dat ie compleet van zijn stokje ging. Nou daar heeft ie niets aan overgehouden hoor, is een gezonde beer van een vent met 2 kindjes. Als je je zorgen maakt even laten checken bij de HA.

7. Dit heeft jaydienne ook heel lang gehad,alleen was er niks aan te doen. Ze zou er van zelf overheen groeien werd mij verteld. Wel heeft de huisarts div. testen enz. gedaan om zeker van te zijn dat dit zomaar iets is wat ze zelf doet.

Nu doet ze dit niet meer,gelukkig. Kon ook moeilijk slapen omdat ik niet wist of ze dit ook in haar slaap zou doen.

8. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    het schijnt inderdaad vrij normaal te zijn en ook niet erg volgens mij (wat ik gehoord heb hoor) als ze van hun stokkie gaan, ze komen vanzelf weer bij. maar ben blij dat ik het nog nooit heb hoeven meemaken,. eng hoor

9. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik deed dit vroeger ook....Tot ik bewusteloos neer viel! :confused: Niks aan over gehouden hoor...
    Maar geen idee wat je er aan kan doen.

10. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Volgens de huisarts zijn het inderdaad zgn. breath holding spells, en er is idd niks aan te doen, helaas. Als hij het weer doet en ik vertrouw het toch niet, moet ik wel bellen, maar denk dat hij dat meer zegt voor mijn eigen gemoedsrust. Als ik het niet vertrouw zegt hij, nee natuurlijk vertrouw ik het niet, wie wil zijn kindje nou zo zien! Maar goed, het heeft een naam en is niks abnormaal vreemds gelukkig maar toch, griezelig en eng. Gelukkig gaat hij (nog) niet zo ver dat hij idd van zijn stokkie gaat, denk dat ik dan ga flippen van angst. Nou ja, we wachten het maar af.....

Deel Deze Pagina