Onze verbouwing is eindelijk afgerond. Er zit keralit op onze uitbouw. Vorige week zag man dat het op 1 plek wat bol stond. Hij heeft de aannemer laten kijken en de hele wand moet opnieuw gedaan worden. Mogelijk zelfs kozijnen eruit etc. Prima, wordt snel opgelost. Toen hij weg ging zei hij nog ‘jullie ontvangen een nieuw factuurtje’. Wij keken elkaar aan. Een nieuw factuurtje? Het keralit zit er nog geen 2 maanden op. Hij heeft het er te strak ingezet. Dat lijkt mij zijn fout en mag hij dan ook oplossen. Een factuurtje vinden wij dan ook niet aan de orde. Of zien wij dit verkeerd?
Ik zou even een mailtje sturen dat je blij bent dat hij even tijd heeft kunnen maken om naar dit mankement te kijken en dat het gelukkig blijkt te gaan dat het keralit er te strak op zit en dan je het fijn vindt dat hij het gaat herstellen. Hiermee geef je aan dat je binnen bepaalde datum een probleem hebt en dat hij het opgaat lossen. Dan sta je sterker. Dan zou ik wachten tot hij geweest is en gewoon nog niet betalen, eerst herstellen en dan praten over deze nieuwe factuur, die overigens natuurlijk niet betaald gaat worden want dit is gewoon garantie.
Nee bij herstelwerkzaamheden hoort geen nieuwe factuur. Dat zou mooi zijn. Dan kunnen ze steeds dingen verkeerd afleveren en geld blijven vragen. Maakte hij geen grapje met zijn "factuurtje" ?
Nee tuurlijk hoor je geen nieuwe factuur te krijgen als het er niet goed ingezet is. Maar heb je niet gelijk aan hem gevraagd wat hij bedoeld?
Nee hoor, dat is echt verkeerd geplaatst. Ook hier keralit boven een raam en nog steeds naar volle tevredenheid. Het heeft ruimte nodig om te kunnen werken.