Vraagje aan degene die net voor een 1e,2e,3e enz kindje gaan!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lemi, 28 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hey hey!

Wij hebben besloten dat we wel zien hoe het loopt wbt een brusje. We gaan dus niet bewust veel klussen rondom de eisprong (of ik dat ook lang volhou om t zo te doen is een tweede;)).
    Nou ben ik eigenlijk heel benieuwd hoe anderen dat doen die net beginnen aan een kindje! Laten jullie het ook op zn beloop of gaan jullie er echt voor zoals velen zeggen? En dan meteen met ovutesten en veel klussen rondom de eisprong of anders? Ben benieuwd!!

Liefs:D

2. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hoi!
    Ik zal maar gelijk even reageren.
    Wij gaan deze maand voor de 1e... Maar ik vind het zelf heel spannend. Wil het erg graag, maar het zou niet heel goed uitkomen als ik deze maand ook daadwerkelijk zwanger zou worden. (praktisch gezien, omdat ik pas in juni klaar ben met afstuderen)
    Daarom gaan wij niet bewust klussen rond de eisprong. Wel temp ik, maar dat meer omdat ik inzicht wil hebben in mijn cyclus en de lengte ervan.
    Weet ook niet hoe ik dan reageer als ik weet dat ik een eisprong heb. Ik denk dat ik (mezelf kennende) deze toch wel een beetje ga vermijden. Raar eigenlijk, terwijl ik het heel graag wil!

3. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Hi lottie,

Wij hebben afgelopen zomer besloten dat we voor een kindje zouden gaan. Helemaal niet mee bezig en ja hoor: 1e ronde raak!
    Helaas heb ik bij 9wk een miskraam gekregen. Nu gaan we weer verder, maar ik merk dat ik er nu veel meer bezig ben. Zoiets kun je denk ik niet rationeel besluiten (er wel of niet te veel mee bezig zijn). Dat gebeurt gewoon. Wij zijn nog niet aan de ovutesten o.i.d, maar ik ben me wel bewust van mijn vruchtbare dagen. Maar ja, heel veel meer doen dan gewoon regelmatig klussen kun je eigenlijk niet ;)
    Succes, hoop dat het snel raak is!

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Norah
    Ik snap je gevoel wel, het is natuurlijk ook heel dubbel! Dat had ik de afgelopen 3 maanden ook. Eigenlijk wilde ik wel, maar toch zorgde ik dat we rond mn ei niet gingen klussen of het veilig deden;). Bij ons was de situatie toen ook niet zo dat het echt handig was namelijk. Hopelijk ben je snel, na deze maand dan:p, zwanger.

Lex
    Ik merk zelf ook al dat ik er eigenlijk al te veel mee bezig ben haha. Maar wij hebben normaal de laatste tijd (veel stress gehad) ook niet veel seks en denk dus dat het behoorlijk opvalt als ik ineens meer wil:p. En dat wil ik niet op die manier! Dus denk dat wij het van 1x seks voor de eisprong moeten hebben steeds;)

Bedankt voor jullie reacties

5. Buddha30

Buddha30 Actief lid

14 okt 2010
    170
    0
    0
    leerkracht
    Almere
    Hoi,

wij gaan ook voor ons 1e kindje.
    Ik ben jaren aan de pil geweest dus ik weet niet eens hoe mijn cyclus eruit ziet...Eerste ronde dus eerst maar even afwachten.
    Nu is de 2e ronde bijna voorbij maar we hebben toch rondom de vruchtbare dagen 'extra' geklust.
    You never know ;) Als je eenmaal besloten hebt dat je voor een kindje gaat, kan je wel moeilijk de knop uitzetten vind ik: je bent er, of je dat nu wilt of niet, best wel vaak mee bezig.

Al proberen mijn vriend en ik de seks gewoon te hebben omdat we het fijn vinden intiem met elkaar te zijn, toch blijft er in je achterhoofd de gedachte: is dit een vruchtbare dag of niet?
    Verder heb ik wel echt een houding van: we zien wel.

liefs

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.747
    1.073
    113
    Wij zijn nu ook gestopt voor ons 1e kindje,ben er stiekem wel meer mee bezig als dat ik dacht. Nu ben ik nog aan het ontpillen wat het allemaal nog onduidelijker maakt. Geen idee bijv. wanneer ik vruchtbaar ben dus klussen deze week gewoon op goed geluk en als we daar zin in hebben. Nog geen ovu testen etc. dat wil ik eigenlijk pas na een paar maanden gaan doen zo nodig. Wil niet dat we een productie bedrijf worden,vind het leuker als het echt uit "liefde" gemaakt wordt. Maar wie weet als het ons te lang duurt dat we dan met iets meer info bewust gaan klussen hoor.
    Snap ook best dat er veel meiden gebruik van maken,t is toch wel handig om te weten op een gegeven moment..

7. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hoi

wij zijn voor ons 2e wondertje bezig
    maar moet zeggen wij zijn nu niet echt zo mee bezig
    manlief hellemaal niet (ik moet hem vragen om te gaan klussen )
    dus daar ben ik mee uitgescheden want het moet wel leuk blijven
    dusja wij zien het wel wanneer het raak is
    wij zijn nu al 6 maanden bezig

met ons 1e dochtertje waren wij ook 7 maanden bezig
    en moet zeggen toen kluste we netjes om de dag soms wel eens elke dag
    en had Manlief ook zelf ook er zin in
    ik heb veel meer zin om te vrijen sinds ik gestopt bent met de pil
    ook toen ik stopte voor ons 1e kindje
    ook tijdens mijn zwangerschap 9 maanden lang wou ik het liefst elke dag wel vrijen (werd er zelf gek van hwaaaa)
    en toen na mijn bevalling met de pil weer gegaan en toen wou ik niet meer vrijen
    ken je na gaan wat je hormonen doen he
    dus ja we zien het wel

liefs Citta

8. Mimi29

Mimi29 Lid

26 okt 2010
    43
    0
    0
    Amsterdam
    Dag Lottie,

Wij gaan ook voor de eerste! We vinden het superspannend, maar we laten het qua klussen gewoon op zijn beloop. Wanneer we zin hebben doen we het. Ik let niet op mijn eisprong, ben na 15 jaar gestopt met de pil dus weet ook niet precies wanneer die is. Het lijkt nu regelmatig te zijn (met cycli van 31-31).
    Hoewel we het op zijn beloop willen laten ben ik er toch wel mee bezig, maar dat lijkt me logisch. Nu dus 3e ronde.

Succes!

9. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    98Bij de eerste en tweede heb ik wel ovulatie testen gebruikt en hadden we dus ook gericht sex op de 'goede' dagen (ik vind dat 'klussen' zo'n rare term! Het wordt hier altijd gebruikt, maar wat is er mis met sex?!) Nu bij de derde hebben we dat niet gedaan, zo van 'we zien wel', maar het was toch weer in 1x raak!

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Wij hadden ook afgesproken het op z'n beloop te laten, maar rond de eisprong had ik wel altijd 'ineens' een stuk meer zin :p Scheelt dat mijn man niet zo moeilijk warm te krijgen was, dus volgens mij kwam het er wel op neer dat we rond die dagen altijd wel geklust hadden (hij wist niet wanneer mijn dagen waren, dat scheelt ;)).

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!

Luun
    Het is ook een rare term, ben het maar gaan zeggen omdat iedereen het doet haha. Ben er ondertussen al aan gewend:p
    Hadden jullie vaak seks dat het in 1x raak was of viel dat nog wel mee;)?

Eletjjo
    Dat is handig haha. Tja, dat is hier dus een nadeel. Als ik opeens dan om de dag seks wil dan gaat het denk ik wel opvallen:p

12. Aecatz

Aecatz Actief lid

2 apr 2009
    276
    1
    0
    Ben net zwanger van de tweede en wij zouden er niet voor gaan maar meer op z'n beloop laten. Dus gestopt met de pil, ovulatie is kennelijk in de vakantie geweest.... en ja hoor ik werd niet meer ongesteld... dus zwanger. Vind het nu overdreven van mezelf dat ik bij de eerste aan de ov testen ging, terwijl ik in de derde maand zwanger werd.

Deel Deze Pagina