3D echo bij 18 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Snoopy1979, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi,

    Ik zit een beetje met een dillema, ik zou graag nog een echo willen hebben volgende week, ben dan 18 weken. Het lijkt me erg leuk de kleine weer te zien en dan misschien in 3D, ze passen dan nog helemaal in beeld en dan kun je je kindje goed zien, lijkt me. En ik ben vrij onzeker, zou graag weer bevestiging willen hebben dat alles nog goed is.

    Maar het kost wel weer 85 euro en over 4 weken (als ik bijna 22 weken ben) hebben we ook de 20-weken echo. We willen ook nog een 3D echo laten maken met ongeveer 29 weken (niet later ivm een voorliggende placenta).

    Mijn verstand zegt, geen echo meer doen tot de 20 weken echo en vertrouwen op je lichaam, maar mijn gevoel zegt dat ik zo graag die kleine nog even wil zien!

    Het is een luxe 'probleem', ik weet het, maar ik ben erg benieuwd wat jullie zouden doen. En misschien heeft iemand van jullie ervaring met een 3D echo bij ongeveer 18 weken?

    Liefs,
    Snoopy
     
  2. Niet meer actief

    Wij gaan zaterdag voor de 3d echo en ik ben dan iets meer als 15 weken.
    Wij hebben met 10 weken een echo gehad, en kunnen niet wachten tot de 20 weken echo! Daarom doen we er nu al 1. En het voordeel is idd dat je kindje nu nog helemaal in beeld past.
    Wij hebben wel een goedkoper echo bureau. We betalen voor het totale pakket 60 euro. Dus 45 min kijken en 45 min dvd plus foto's in 2d en 3d.
    Ik zou zeggen doen!
    De 20weken echo krijg je toch vergoed haha
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij welk echobureau ga je dan? Wij wonen in Roosendaal, misschien is het voor ons nog te doen.
    Wij zijn de vorige keer bij babylook geweest, ik ken die vrouwen (moeder en dochter) al van de echo's in het ziekenhuis (medische molen), wel heel bijzonder. Wij krijgen ook 3 of 4 foto's en nemen het zelf op met onze videocamera.

    Door jouw enthousiasme vind ik het nog moeilijker zeg... ik vind het eigenlijk ook weer zo overdreven, weer een echo, ik heb er al 4 gehad in 5 weken, dus tja... maar ja dat gevoel...

    Voordat ik het vergeet te zeggen, veel plezier zaterdag!

    Liefs,
    Snoopy
     
  4. Niet meer actief

    Nou wij gaan in Domburg haha daar in de buurt kom ik vandaan en we hebben dan vakantie dus zijn we daar een paar dagen, vandaar!
    www.pretechozeeland.nl

    Hm je zegt dat je er al 4 heb gehad in 5 weken, wij dus nog maar 1 dat is ook een reden waarom we het doen. Ik vind dat als je het geld kan missen, waarom niet?
    Is 1 van jullie binnenkort misschien jarig? Kan je het daar op steken haha
    Succes in ieder geval met je beslissing!

    Zaterdag staan er weer wat foto's in mn album :D
     
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja, ik ben dan ook wel heel erg verwend met al die echo's. Maar ben zwanger door de medische molen, dus het was wel goed om mijn onzekerheid gedeeltelijk weg te nemen. Had met de gynaecoloog afgesproken dat als ik zwanger was, ik met 7 weken zou langskomen. Toen dus een echo, maar bleek een paar dagen korter zwanger te zijn. Toen 10 dagen later nog een termijnecho gehad. 2,5 week later wilde de verloskundige nog een termijnecho maken. En met 12,5 week hebben we een pretecho laten maken, omdat we toen voorbij de magische 12 weken grens waren en het mensen wilden vertellen. Maar het is nu dus voor mijn gevoel al heel lang dat we een echo hebben gehad... ;) En zo'n 3D echo lijkt me gewoon erg mooi, vooral nu ook eigenlijk. Ik ben ook wel een beetje 'bang' dat het met 29 weken niet goed meer lukt.

    Tja, Domburg is wel een beetje ver weg voor ons. Wel leuk voor een dagje uit, maar er moet ook nog veel in huis gebeuren, en dat gaat toch even voor. Die in Roosendaal is 5 minuten met de auto.

    Wordt vervolgd dus... nog meer mensen met ervaringen? Ben wel heel benieuwd naar je foto's van zaterdag!

    Liefs,
    Snoopy
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn moeder is over anderhalve week trouwens jarig, is dat ook een goed excuus? :D ;)
     
  7. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    tuurlijk,maar dan zou ik haar wel meenemen.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat is op zich wel een leuk idee... maar ik heb nu ook weer niet zo'n band met mijn moeder (stiefmoeder) eigenlijk om dat te doen. Had meer het idee om komende week een echo te doen en de dvd en wat foto's cadeau te doen.
    Ze is wel trouwens heel lief hoor en is ook erg blij met de zwangerschap en leeft erg mee, maar het echte moeder-dochter gevoel is er gewoon niet. We botsen vaak ook eerder dan dat we iets aan elkaar hebben...

    Liefs,
    Snoopy
     
  9. inge75

    inge75 Actief lid

    12 jun 2006
    331
    0
    0
    Gelderland
    wij hebben 2x een pretecho laten maken. 1e keer bij 16.6 weken en de 2e keer bij 26.6 weken. en daar tussen in hebben we de 20 weken echo gehad. wij hebben de echo's laten maken bij koekeloere, en gelijk voor het voordeelpakket gekozen.
    Bij de eerste keer hebben we ook gelijk het geslacht gezien.

    Groetjes Inge
     
  10. jody

    jody Bekend lid

    13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Hoi Snoopy,

    Waarom niet een 2d tussendoor? Waarom per se een 3d? Ik hoorde dat de 3d echo's pas mooier zijn als het kindje al wat ouder is. En bij een 2d zie je toch ook de kleine bewegen, en het is niet zo duur.....

    Kun je bij babylook zelf ook filmen dan? En is het dan minder duur of zo?
    Wij laten over 5 wkn de pretecho bij babylook maken.(Bij 26 weken werd aangeraden) Ben eigenlijk wel benieuwd. ;) Net de 20 wkn echo gehad en gelukkig was alles goed.
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi,

    Jody, 3d lijkt me nu ook erg leuk, omdat het kindje er nu nog helemaal op past. Je kan alles ook beter zien, lijkt me erg leuk, vooral omdat we van onze kleine met 12,5 week eigenlijk geen benen hebben gezien, lag telkens in de foetushouding, met af en toe een schopje, misschien kan je met 3d dan meer zien. Maar ik zal babylook er ook even naar vragen. De prijs maakt me niet zoveel uit.

    Wij hebben met onze videocamera de echo gefilmd, mocht gewoon, had ik van tevoren gevraagd. De 2d is 50 euro, 3d 85 euro.

    Veel plezier in ieder geval over 5 weken!
    Trouwens, jij bent toch met clomid zwanger geworden? Liep jij ook in het Franciscus? Ik zat in ieder geval bij dr. Pal, echt een man met gouden handen (zie onderschrift...). En welke verloskundige zit je, zo te zien aan de echo in Roosendaal toch? Ik zit bij Heidi, vind haar heel aardig, maar nog wel wat onwennig, heb haar 2x zo'n 5 minuten gesproken.

    Liefs,
    Snoopy
     
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hallo,

    Ik heb gisteravond een afspraak gemaakt voor maandagavond 20:30u... kon het toch niet laten. Ik had mijn vriend eerst gevraagd wat hij ervan vond en hij zei, ik weet dat je het graag wil en als je het eenmaal in je hoofd, krijg jij of ik het er toch niet meer uit... en dat is inderdaad waar. Volgens mij vindt hij het ook eigenlijk wel heel erg leuk om de kleine weer te zien, hoe groter mijn buik wordt, hoe werkelijker het voor hem wordt. En met zo'n echo is het natuurlijk helemaal 'echt'.

    Ik kom morgenavond kiiken voor de foto's hoor, mss79! Heel veel plezier!

    groetjes,
    Snoopy
     
  13. Niet meer actief

    Hoi hoi

    We zijn geweest en super om bijna een uur naar je kindje te kijken! 2d is ook helemaal geweldig heb 16 2d plaatjes gehad en 3 3d plaatjes. Helaas lag het kindje iedere keer met het gezichtje de verkeerde kant op en mn placenta lag ook erg nadelig dus hebben we het gezichtje niet goed kunnen zien. Maar toch is alles super! We gaan zo de dvd weer kijken en ook hebben we nog een hele serie foto's op cd gekregen, en ik zal er alvast een paar in mn album zetten.
    Kindje was trouwens veel aan het drinken lief joh!

    Jij ook veel plezier maandag!
     
  14. Niet meer actief

    ow en we hebben toch voor een ander pakket gekozen en nu mogen we 22 sept weer terug komen voor precies het zelfde en dan hoeven we niks te betalen want we hebben nu 84euro betaald
     
  15. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja, het is ook helemaal geweldig om je kindje weer te zien! Er is inderdaad best kans dat je kindje niet goed ligt, als dat bij ons ook zo is, wordt het alleen 2d. We zullen wel zien, heb er erg veel zin in, maar vind het ook wel weer een beetje spannend!

    Ben benieuwd naar je foto's! Vooral die van 3D natuurlijk. Ik heb op internet al wel wat gekeken en het ziet er allemaal inderdaad wel wat skeletterig uit nog, maar dat maakt me helemaal niet uit. We zijn nog niet eens op de helft, dat babyvet komt nog. Ik had het er ook met mijn vriend over, of hij het misschien niet vervelend vond om de kleine dan zo skelleterig te zien, maar hij heeft ook zoiets van, ik weet dat het er straks heel anders uitziet.

    Liefs,
    Snoopy
     
  16. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat een mooie foto's zeg! Ik vind ze best duidelijk hoor, vooral die laatste, dat je echt die ribbetjes ziet en je kindje ziet liggen. Veel mensen vinden het volgens mij maar eng om zo te zien, ik vind het juist helemaal prachtig! Ik ben nu ook wel heel benieuwd naar onze echo, ik ben bijna 3 weken verder, zal wel ietsjes anders eruit zien dan, maar ik denk dat het nog wel aardig in beeld past ook. Ik ben echt heel erg benieuwd! Met zulke foto's die jij hebt, zou ik heel blij zijn! Ik zal ze er maandag of dinsdag wel opzetten, ik laat het hier dan wel even weten.

    Liefs,
    Snoopy
     
  17. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Ik ben benieuwd meid, want zit er aan te denken ook rond die tijd zo'n echo te laten doen...
     
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Even snel hoor. 3d echo is niet gelukt, kindje lag met zo'n hoofje en handjes tegen de placenta aan en wilde echt niet draaien (kleine eigenwijs). Ik zal vanavond waarschijnlijk wel wat foto's plaatsen, maar dan 2d. En ik ga proberen van het 3d gedeelte een foto van het filmpje af te halen, maar het enige wat je dan ziet is een heel klein stukje hoofd en een stukje arm, heel erg onduidelijk.

    De echo was verder wel helemaal geweldig! Alles gaat helemaal goed met het kindje, voor zover ze het kunnen zien dan. Hartje goed, hersens goed, bovenlip gesloten en de rest wat ze kon zien ook goed.

    groetjes,
    Snoopy
     
  19. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Jammer meid dat de kleine nu al lekker eigenwijs was... ;) maar fijn om te horen dat alles voor zover ze konden zien in orde is... Ik kijk uit naar de foto's :D
     
  20. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi,

    Ik heb de foto's op onze site gezet, www.babyhermens.beebiesite.nl
    Ik heb zondag trouwens nog veel meer foto's toegevoegd, van ons en van familie enzo.

    Ik ga nu maar lekker slapen... ;) Ik heb vanavond ook lekker roti op, maar dat is nogal gekruid en ik was even vergeten dat mijn maag daar niet zo goed tegen kan :(

    groetjes,
    Snoopy
     

Deel Deze Pagina