please help me!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door puzzcat24, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik heb de ziekte van crohn en last van fistels (abcessen die gangen maken naar de oppervlakte,en die gangen heten fistels) en de medicatie die ze me willen geven is:puri Nethol (das chemo!) nu het prob:Ik probeer al bijna een jaar om zwanger te worden (inclu 9 maand wachten tot de prikpil is uitgewerkt) en heb het de dokter verteldvan onze kinderwens....Hij zei het is NIET schadelijk voor een kindje en het kan heust wel!De dag dat ik het wil innemen lees ik op de bijsluiter:
    Op grond van de werking kan dit medicijn schadelijkheid zijn tijdens de zwangerschap.
    Dit medicijn niet gebruiken tijdens de zwangerschap (tenzij de arts anders voorschrijft).
    Tot 3 maanden na het gebruik van dit medicijn door man of vrouw zwangerschap voorkomen .
    Dus tja jullie voelen de bui al hangen:IK FLIP!Ik bel alle gyn's en vk's die ik maar kan bellen,die zeggen dus waar is die vent mee bezig!Plus "als" ik bv die troep wil gebruiken,duurt het minstens tot de ongi dat ik kan beginnen met anti consteptie.
    Sinds een week heb ik krampen van een "soort" ongi in mijn onderbuik,dus een week VOOR mijn ongi zelf :confused: Zal ik zwanger zijn dan?Dan ben ik echt heel blij dat ik die troep niet ingenomen heb.....Wat zeggen jullie?Heeft die dokter gelijk?of sta ik in mijn recht!(oh ja ik heb zo nu en dan last van die fistels,en ja moet dan onder het mes,wat ook met plaatselijke verdoving kan)

2. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ja erg lastige situatie. Voor je ziekte kan je medicijn nodig zijn. Kun je niet bellen met een infolijn speciaal voor mensen met de ziekte van Crohn? Er zijn vast wel meer meiden die zwanger zijn geworden met deze ziekte.
    Anders moet je even bij zwanger worden een oproepje plaatsen.
    En heb je je arts alweer ernaar gevraagd?
    Anders een second opinion vragen bij een andere arts of ander ziekenhuis.

groetjes

p.s. wat is dat in godsnaam onder je berichtje? Zijn dat de namen van je poezen ofzo? Heb er zelf twee ;)

3. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ja dat zijn mijn katten:maar heb er nog 1tje bij gekregen snoopy dus moet het worden:poepoe,poedie,spookie en snoopy ff veranderen...maar ben nog niet bij een andere arts geweest wacht eerst dinsdag af want moet dan ongi "niet" ongi worden hihi Oh ja moet ook nog 31 mei een colonscopie krijgen waarbij ze met een camera gaan kijken "of" er nog ontstekingen zitten...Als ik dinsdag weet of ik zwanger ben,dan kan je er vergif op innemen dat die man een erge dag meegaat maken! ;)

Deel Deze Pagina