Whaaaaa Kuitkramp en hoe!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ninetje, Mar 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,868
    0
    0
    Jees zeg, hebben jullie dat nou ook zo heftig?

Ik lag 3 nachten gelee in bed en toen schoot er een mega kramp in mijn kuit/onderbeen en tot op de dag van vandaag heb ik daar nog een nasleep van.

Ik kan als ik gezeten of gelegen heb amper lopen zon zeer doet het!

Heb net maar even de vk gebeld omdat ik kuitkramp wijt aan ijzergebrek, binnenkort prikken ze geloof standaard op ijzer maar voor nu raadde ze me aan floradix te gaan halen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Haal ik dat gewoon bij de etos? En wat kost het ongeveer?

De ellende is dat ik dus amper kan lopen en de Etos is zeker wel 20 minuten lopen hier vandaan...

Morgen maar ff met manlief naar de etos tuffen dan!

2. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Als etos te ver lopen is kan je ook bij de supermarkt roosvicee Ferro halen dat schijnt ook megagoed te werken.
    Toch heb ik ook erg veel kuitkrampen gehad aan het einde van mijn vorige zwangerschap en had altijd een ijzergehalte van een vent dus het hoeft er niet aan te liggen. Men zegt ook dat het helpt om een glas melk te drinken voor het slapen gaan, bij mij mocht dat ook niet baten..
    Ik hoop dat bij jou een van de dingen wel helpt want brrr kijk daar deze zwangerschap nu al tegenop ;)

3. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Balen Ninetje! Er staat me iets bij dat het helpt als je met je benen omhoog slaapt, maar dat kan net zo goed voor een ander kwaaltje geweest zijn!
    En niet teveel op hakken lopen of je benen over elkaar doen als je zit. Maar de grootste druk komt ws van je buik en daar kan je even niks aan doen...

Succes iig!

O ja, heb geen ervaring met dat Etos middel

4. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Heb er ook last van...gelukkig niet vaak maar als het gebeurd heb ik er meteen een paar dagen goed last van! Vervelend he :(

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Mijn mensendieck therapeut had een tip. ze zegt ga vlak voordat je je bed instapt even je kuitspieren rekken.
    gewoon met een been naar achteren en hak op de grond, en even vast houden. daarna andere been.

ze dachten bij mij ook ijzergebrek, maar dt was perfect. Melk drink ik heel erg veel.

dus mijn VK zegt ook het hoort er een beetje bij. alleen heb ik het denk ik niet zo extreem als jij

succes ermee ;)

6. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,868
    0
    0
    Thnx weer voor de snelle reacties.

Ik ga alle tips natuurlijk uitproberen en dan idd maar even de ijzer test afwachten.

Wel ga ik gewoon dat spul maar halen onder het mom *baat het niet schaadt het niet*

Merci!

7. Dora

Dora Bekend lid

Apr 25, 2006
    762
    0
    0
    Ik heb er ook last van s'nachts en het doet zoooo zeer!

de VK zegt dat het komt door de verminderde doorbloeding van de benen snáchts in de zwangerschap en dat het er idd een beetje bij hoort!

succes allemaal!

8. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Had er ook ontzettend last van bij m'n dochter, dan werd ik 's nacht wakker van de kramp, kreeg gewoon tranen in mn ogen, en hubbie ook wakker!
    Heb toen ook met een kussentje onder mn kuit geslapen, maar hielp ook niet echt :(
    Had toen ook floradix, maar ik heb het bij een reform winkel gekocht, maar zou echt niet weten of het ook helpt tegen krampen in je kuit.

jessica

9. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Ja het hoort er beetje bij. Ik heb t ook een paar x gehad maar lang niet zo erg!

Warm aankleden en dikke sokken aan in bed schijnt ook te helpen!

(bij mij wel, maar houd het niet vol met kleren slapen als je gewend ben om naakt te slapen haha)

10. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Warm aankleden en dikke sokken aan in bed schijnt ook te helpen!

@nou chiesa, was zwanger in de zomer (bevallen in juli) dus warm aankleden en dikke sokken :( nou nee hahaha

jessica

11. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik lag gisteren even een tukje te doen op de bank en daar krijg ik ook ineens van die gigantische pijn in mijn kuit! Ik kon wel janken en het duurde ook heel lang voor het weg ging. Vandaag is het heel de dag nog gevoelig geweest, niet normaal.
    Maar als ik dit zo allemaal lees, komt het dus veel voor tijdens zwangerschap.
    Hopelijk helpt dat spul ertegen!
    Groetjes, Anakin.

12. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Jeetje wat balen Ninetje!

Maar zooo herkenbaar, ik had het vorige weekend heel erg! Mooi dat ik hier de tips ook even kan meelezen. Nu een week later is het weer weggetrokken.

Oja ik weet niet of het al geschreven was: maar niet meer op hakken lopen. Ik loop nu sinds een week alleen maar plat en misschien heeft het dus toch geholpen.

13. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Whaahaaaa nou daar moet je niet aan denken nee hihi!

14. Sijke

Sijke Bekend lid

bij mij is het geen kuitkramp maar kramp in mijn voet. Ik heb ontdekt dat het enige dat helpt is om er direcht op te gaan staan of het gewicht erop te plaatsen, gebeurd bij mij als ik op de bank of in bed lig en is niet te harden! Daarna stevig masseren helpt ook.
    Maar goed, weet niet of dat ook helpt bij kuitkramp.

15. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,868
    0
    0
    Een lekkere stevige massage is nooit weg!

Overigens gaat het vandaag al weer een heel stuk beter met de kuit, ik kon weer normaal lopen tot ik door toedoen van de hond keihard mijn teen stootte...aan hetzelfde been ook nog!

De teen voelt gekneust of gebroken...ik heb vaker een gebroken teen gehad en weet dat er niks aan te doen is...

Zucht! Ondanks dat ik niet met het *verkeerde been ui bed ben gestapt* is het toch een lastig been! ;)

16. Littleone

Littleone Actief lid

Mar 9, 2007
    112
    0
    0
    Kinderverzorgster
    België
    Jep, hier ook ontiegelijk veel last van kuitkrampen (tot in de voeten toe!). Bij mij masseert mijn ventje me iedere avond met Zwitsal olie :p en het helpt echt! \:D/

17. milou

milou Niet meer actief

ik heb sinds een week 22 veel last van krampen 's nachts. en dan met name de nachten dat ik overdag niet gesport heb. van m'n moeder heb ik steunkousen geleend, een week. en dat werkte direct. ik heb ze vervolgens via de huisarts gevraagd en gekregen. de dunne steunkousen helpen al!

18. patricia12

patricia12 Bekend lid

Sep 28, 2006
    604
    0
    0
    limburg
    ik heb het ook laatst gehad,toen ik een dutje had gedaan op de bank, toen kreeg ik me ook een kramp niet normaal, ik kon wel huilen van de pijn, van de pijn plaste ik me bijna onder, en inderdaad het gaat ook nog niet 1,2,3 weg.

19. Pam

Pam Actief lid

Aug 14, 2006
    275
    0
    0
    Ik heb het ook 1 keer gehad, pfffffffffffffff
    En mijn vriend wilde toen even behulpzaam zijn, die pakte mijn kuit en begon 'm te masseren masseren, auwwwwwwwwwww dat had hij dus beter niet kunnen doen!
    dan ga ik liever bevallen hahahahaha

Groetjes Pam

20. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Nog geen echte kramepn, maar wel continue spierpijn in kuiten. Opstaan bijna onmogelijk en pas als ik even bewogen heb, komt het wat los.

Gelukkig masseert manlief graag, maar lastig is het wel!

Share This Page