ik ben benieuwd tot welke leeftijd jullie je baby's op de ouderkamer laten slapen? Jiri is nu al 6 maanden geweest en hij slaapt nog steeds naast me. Zijn wiegje is te klein en nu heeft hij een groter bedje. Overdag slaapt hij op zijn eigen kamer en 's nachts is dit pas 2 keer voorgekomen. Vind het dan wel vreemd, als hij niet naast me ligt. Maar het zal er toch ooit van moeten komen. Weet alleen goed wanneer.
Wij hebben Tymen nadat hij uit het ziekenhuis thuis kwam twee weken bij ons op de kamer gehad. Ik sliep erg slecht, hoorde elk geluidje en mijn vriend moest toen weer aan het werk, dus die kon er 's nachts niet meer uit. Dus voor onze rust toen maar op eigen kamertje gelegd.
ook Damian heeft vanaf dat hij 2 weken was op zijn eigenkamer gelegen en dat doet hij nu nog.. Vindt dit ook beter voor later.. alleen toen hij vorig weekend ziek was heeft hij in onze kamer geslapen maar dat was maar voor 2 nachtjes.. ik merk dat hij beter slaapt alleen als bij ons want hij is snel wakker van geluiden..
Inge is met 4/5 maanden naar haar eigen kamertje gegaan. We hebben het eerst een nacht geprobeerd ne toen sliep ze zo goed dat we het nog een paar nachten hebben geprobeerd, ook la sliep ze toen weer hetzelfde als normaal we hebben haar toch maar elke keer naar haar eigen kamertje gebracht. Ook omdat het toch op een gegeven moment moest, want we hadden het wiegje geleend van iemand die nu bijna uitgerekend is van de 2e en dan kon het net zo goed nu. Maar ik vond het in het begin ook heel gek en ongezellig, kon niet even naast me kijken en naar haar staren. Maar we hadden de slaapkamer ineens wel weer voor onszelf, dat was dan wel weer lekker. Maar soms mis ik haar nog wel naast me hoor, het is ook wel erg gezellig om haar naast me te hebben. Voordeel is wel dat ik als ze nu `s nachts wakker wordt en even gaat liggen spelen de babyfoon zacht kan zetten dan kan ik verder slapen, als er wat is hoor ik het dan wel, maar dan wordt ik niet steeds wakker van haar gedraai en gebrabbel.
Ja dat heb ik ook. Wij zijn in maart een week met vakantie geweest en toen moest Tymen ook bij ons op de kamer. Nou, dat hebben we geweten! Wat vond hij het gezellig om 5 uur 's morgens... En 's avons moesten we op onze tenen de slaapkamer in, pfff! Was blij dat hij weer op zijn eigen kamertje kon!
Ik heb Mali ook nog naast mn bed..en ik vind het heeeerlijk..ik heb totaal geen last van dr en zij slaapt ook goed.. Overdag slaapt ze altijd alleen dus ze kan t wel.. En jaah ik weet dat het er van moet komen een x..maar mn man en ik vinden het toch nog even net te gezellig!Doen wanneer t goed voor jou en je kindje voelt!
Wessel slaapt ook nog steeds naast me en vind het ook heerlijk. Ik zei altijd als hij 6 maanden is gaat hij naar zijn eigen kamer maar ik wil dat nog niet en Johan ook niet dus hij blijft nog lekker naast me liggen Overdag slaapt hij wel in zijn eigen kamer.
Het wordt toch geadviseerd om je kind het eerste half jaar bij je op de kamer te laten slapen? Dat kom ik overal tegen.
In verband met wiegendood wordt dit geadviseerd. Ik zei ook altijd met 6 maanden gaat hij naar zijn eigen kamer en ook als het wiegje te klein wordt. Maar een nieuw bedje biedt uitkomst Vind het ook fijn dat hij naast me ligt.
Ja dat word geadviseerd!Vind ik zelf ook echt goed..Met alle respect voor moeders die dat anders doen maar ik persoonlijk kon het niet dat als mn kleine meisje net uit mn buik kwam gelijk alleen op een kamertje moest liggen..Ik vond dat erg onnatuurlijk en tegen mn gevoel in..In Afrika dragen de vrouwen hun kind altijd bij zich. Dat vind ik best goed..niet dat als mn kind 3 is dat het dan nog bij me op de kamer moet liggen maar als baby is er niets vertrouwder dan dat volgens mij!
ik las het net in jonge ouders toevallig, dat in sommige delen van afrika het als kindmishandeling word gezien de kinderen het eerste jaar niet bij de moeder in de kamer te laten slapen.. ook een beetje overdreven lijkt me! ikzelf heb totaal geen last van die kleine op me kamer, ze slaapt lekker door, en ik slaap lekkerder als ze bij mij op de kamer ligt. we hebben gezegd dat rond een jaar ze naar haar eigen kamertje verhuisd. kan later kan ook eerder zijn voor haar heb ik het idee dat het haar niet echt uitmaakt, maar vinden het zelf fijn om haar erbij te hebben
Wij hebben Wessel de eerste weken bij ons in bed laten slapen op zijn matras van zijn wagen want hij sliep echt niet in zijn wieg.(we hadden zijn matras helemaal boven in en hij had zijn eigen deken en wij gingen met onze hoofden bij zijn beentjes liggen) Hij wilde mij gewoon dichtbij hebben en kan me dat heel goed voorstellen hij heeft toch 9 maanden in mijn buik gezeten en dat opeens zo alleen slapen is zielig vind ik. Na een paar weken ging hij zijn wieg weer in en toen sliep hij wel maar op het begin wilde hij het echt niet hij sliep alleen goed als hij naast mij lag. @Eline ben het ook helemaal met jou eens ik kon het ook niet over mijn hart krijgen om hem alleen in zijn kamer te laten liggen.
noa heeft alleen de eerste week bij ons op de kamer gelegen. ik ben ervan overtuigt dat een kind problemen krijgt met slapen als je het zo lang bij je op de kamer houd.
Giovanna is ook gelijk naar haar eigen bedje gegaan. Net als Mandy1 ben ik er van overtuigd dat je der problemen mee krijgt vroeg of laat. Als Giovanna ziek is dan slaapt ze wel bij ons. Groetjes Channie
Aerin is nu bijna 5 maanden en slaapt nogsteeds bij ons. Mijn man wil hem graag op zijn eigen kamertje hebben maar ik wil dat nog helemaal niet. Ik wil hem graag dicht bij me houden.
Stijn heeft thuis 1 nacht bij ons op de kamer geslapen, ik werd echt helemaal gek van al die geluidjes... Ik heb wel een ks gehad en had mijn nachtrust heel hard nodig. Dat ging gewoon niet met hem op onze kamer.
ruben was 6 weken oud toen ie naar zijn eigen kamer ging. hij sliep toen al door tot 9 uur s'ochtends! s'nachts zat ie wel vaak te pruttelen als mijn vriend zijn wekker af ging (vaak al om 04.00). wij vonden het voor hem rustiger als hij op zijn eigen kamertje ligt. babyfoon staat wel altijd aan, ook al ligt ie tegenover onze kamer, hihi.
Sem heeft alleen de eerste week bij ons geslapen, en zodra de kraamverzorgster weg was, ging hij naar zijn eigen kamertje. We hebben ook geen ruimte daarvoor en ik slaap veel beter als hij op zijn eigen kamertje ligt.
Silvester heeft 7 weekjes bij ons op de kamer geslapen, daarna is hij naar zijn eigen kamertje verhuisd. Als hij niet lekker is of 's nachts weer vaker wakker wordt en niet te troosten is, slaapt hij wel weer tussen ons in (wij liggen dan ook met ons hoofd bij zijn beetjes zodat we de deken niet over hem heen kunnen trekken). Verder gewoon doen wat jij zelf wil. Ik vond het in het begin helemaal niets toen hij naar zijn eigen kamertje ging, daarom legde ik hem 's nachts ook nog wel eens bij ons in bed
Quinton heeft alleen in het ziekenhuis bij mij gelegen, in mijn armen, hij was erg huilerig en had geen rust in het lijfje, ik moest daar 4 dagen blijven ivm een KS... Thuis sliep hij in eigen bedje, maar veel moeite er mee, hij kon er niet goed slapen, dus hij heb wel veel in mijn armen op mijn borst gelegen, daar sliep hij wel, Wel iedere keer in zijn bedje geprobeerd, aangezien ik ook mijn rust nodig had. Op den duur ging het goed..