Wat op de boterham doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal1984, 22 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hey Meiden,

Ik ben rustig aan Kyano een boterham aan het geven, we zijn begonnen met alleen korstjes geven maar als je hem nu een stukje brood geeft vind hij dat ook heerlijk en de fles van 12 uur drinkt hij bijna niet meer leeg.. Ik vroeg me eigenlijk of er nog meer moeders waren die hun kleine al een boterham gaven en wat jullie dan precies op de boterham doen... Kyano is trouwens 7 maanden ( op een week na )

2. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik geef Fatih vanaf 6 maanden iedere dag een boterham met appelstroop van zonnatura. Kalfsleverworst heb ik ook wel eens gegeven maar dat vondt hij niet zo lekker! De eerste paar keer gaf ik hem melk na, nu krijgt hij slappe thee na de boterham.

3. chantal1984

@Cynthia85: Oke dan! Ga ik zo gelijk eens ff proberen :D

Drinkt die kleine van jou ook al uit zo'n tuitbeker? die kleine van mij is te lui om dat ding vast te pakken hihihihi, nou hij pakt hem wel en zet hem wel in zijn mondje mar hij snapt nog niet echt goed hoe het moet ...

4. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Nee die van mij snapt niet wat hij ermee moet, nou heb ik van avent tuitbeker gezien met een tuitje wat zacht is, ga ik dalijk maar eens kopen kijken of hij dat wel begrijpt! Mijn zoontje krijgt overigens alleen nog 's ochtends en 's avonds een fles melk.

5. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Fenneke krijgt ook al vanaf 6 maanden een boterham.
    Ik smeer: jam,stroop,leverkaas of smeerkaas.
    Ze vind alles even lekker!
    Ze krijgt een bekertje roosvicee erbij en als toetje kwark of yoghurt.

6. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    Bij Yoran smeerde ik ook altijd iets van smeerworst of appelstroop. Smeerkaas was ook errug in trek. Het ging mij er vooral om dat het beleg plakte, anders pulkte Yoran het hele bammetje uit elkaar.

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Daan die krijgt er vruchtenstroop op of leverpastij

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Vanwege KMA mag Iman niet zoveel.
    Ze krijgt er boter op zonder melk en de ene dag jam en de andere dag zonnestroop van zonnatura.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Appelstroop is heel goed, omdat het veel ijzer bevat. Je kunt ook wat fruithap op brood doen, of wat jam om jonge kaas.
    Liever geen smeerworst of leverworst. Het bevat lever, en lever is de verzamelplaats voor afvalstoffen. Als volwassene kun je al beter niet vaker dan eens per week iets met lever eten, dus voor die kleintjes is het al helemaal minder geslaagd. En er zit altijd varkensvlees door, waar ook niet iedereen even blij mee is.
    Smeerkaas moet je ook niet te vaak doen, omdat dat smeltzouten bevat, die zijn niet zo goed voor ukkies. Zachte kazen zoals monchou of philadelphia zijn prima.

10. chantal1984

Hey Meiden,

Bedankt voor de antwoorden, heb gisteren appelstroop geprobeerd en vanmiddag smeerkaas hij vond het beide lekker... heb hem als drinken wat diksap gegeven en dat vond hij geweldig hij heeft heerlijk zitten smikkelen... hij geeft niet aan dat hij ook nog een fles melk wilt dus ik zit nu nog maar op 3 flessen per dag.. :D

Meiden nogmaals bedankt!

11. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Hier krijgt Jayson sinds vorige week ook brood met daarop smeerkaas/kaas/leverpastei/appelstroop en zo. Daarna een fles van 150+5 scheppen.

12. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik gaf ook al met 7 maand brod ik deed en doe er vrijwel alles wat smeerbaar is op behalve pindakaas...
    smeerkaas pasta appelstroop verschillende soorten jam leverpastei en noem maar op het enige wat ze iet echt lekker vnd (hoe bestaat het want moeders lust er wel pap van) is pasta :confused:

13. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik heb voor valentijn bij de reformwinkel jam en stroop (zonder suiker) gekocht

14. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Inge krijgt nog alleen boter op haar brood. Met een jaar wil ik beginnen met appelstroop van de reformwinkel en jam zonder suiker en vegetarische smeerworst.

15. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    waarom vegetarisch en zonder suiker als ik vragen mag?

16. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    ja hoor dat mag je vragen ;)
    Vegetarische smeerworst is puur omdat daar geen lever in zit. Ik ben verder niet vegetarisch en voed haar ook niet zo op (al wil ze zelf geen vlees, vis of ei eten als ik het zo geef, alleen in een potje eet ze het). En Dirksmama heeft hierboven al wat geschreven over smeerworst en lever en dat is eigenlijk de reden daarachter.
    Geen suiker is omdat ik haar niet te veel suiker wil geven. Het is niet zo dat ze geen suiker krijgt. Ze krijgt ook diksap, als mijn man haar fruit geeft krijgt ze een potje en als hij haar avondeten geeft ook (dat laatste is 2 x in de week). Ze krijgt op het kdv een liga koekje en ik geef ontbijtkoek. Maar ik wil het wel beperken. Net als het zout. Ze krijgt wel af en toe een cracotte en daar zit ook zout in, maar toch probeer ik er wel op te letten. Ik ben van mening dat (te veel) suiker niet goed is voor een mens en al helemaal niet voor een kind.
    Helaas ben ik zelf haast verslaafd (nou ja bijna wel :oops: ) aan zoetigheid en ik haar dat niet wil meegeven en ze is gevoelig (gevoelig voor eczeem en verstopping door bepaald eten) en ik heb zelf ook bepaalde allergieen en daardoor ben ik wat voorzichtiger met eten.

Deel Deze Pagina