hallo dames, ik ben morgen 42 weken. gisteren ben ik bij de gyn in het ziekenhuis geweest en die heb mij toen een beetje kunnen strippen ondanks ik nog maar een vingertopje onsluiting had. en als de beeb vrijdag nog niet is word ik vrijdag ingeleid nu is mijn vk vandaag bij mij thuis geweest en die zei dat ze me goed kon strippen en dat heb ik ook wel geweten want het deed zo pijn. en ik zat net op de wc en toen veegde ik een dikke slijmprop weg!!! me buik ik na het strippen ook wel aan het rommelen merk ik. nu is mijn vraag.. of ik zou moeten melden aan de vk dat ik me slijmprop ben verloren? of gewoon afwachten tot ik weeen heb? en naar hoeveel uur krijg je eigenlijk weeen? of kan het alsnog op zich wachten?
Het kan best nog even duren voordat je weeën krijgt. Als je je slijmprop verliest, betekent het niet dat dan de bevalling ook meteen op gang komt. Het zou natuurlijk wel heel mooi zijn als dat wel zo is. Ik zou je VK bellen als je weeën regelmatig zijn, zoals is afgesproken. Waarschijnlijk is dat als je een uur lang om de 3-4 minuten weeën hebt, die een minuut aanhouden.
idd slijmprop verliezen betekent nog niet zoveel. mijne verloor ik een week voor mn bevalling. maar nadat ik gestript was heb ik nog 1 dag me ziek gevoeld en gerommel en toen de dag erna ineens vliezen gebroken en weeen.
Ik verloor op zaterdag mijn slijmprop en zaterdags begonnen de weeen spontaan en ben ik bevallen 3 dagen later dus.
bij mij gestript op vrijdag. had ongeveer 2cm ontsluiting toen. zeiden jij komt van het weekend spontaan binnen met weeen anders word je maandag ingeleid. vrijdag avond slijmprop verloren ging wel wat rommelen maar gebeurde verder niets. maandag ochtend naar het ziekenhuis voor inleiden, 3cm ontsluiting, vliezen gebroken en t kwam spontaan op gang. zou de vk niet bellen kan nog dagen duren voordat je bevalling begint. alleen als je regelmatig weeen krijgt zou ik bellen. veel succes!