Klopt hoor. Hoop ik alleen dat mijn ongi niet te lang meer duurt. Beetje zat van. Iedere keer denk ik weer dat ik alvast maandverband moet gebruiken, want dan voel ik "iets". Maar helaas.
ik kom net bij de dokter weg. Ik heb een 12daagse kuur duphaston 20mg gekregen. Ik was echt heel zenuwachtig vanmorgen. Niet normaal. Nu maar hopen dat ik na de kuur ongi wordt
ior wat is dat voor iets dsan ..noouit van gehoord alleen primoluut. hopen dat het in ieder geval werkt . Ik ga nu naar het ziekenhuis ..tot straks..hopelijk wat wijzer ...
dat is hetzelfde volgens mij. Het gaat in ieder geval om het middel dydrogesteron. Ik hoop dat het gaat werken. Ik moet, als ik nu ongi word na de kuur de dokter weer bellen, ik moet alles van hem bijhouden. Als ik niet ongi word, moet ik hem natuurlijk ook bellen. Succes straks grieby.
@ corina: tja, ik heb al twee weken lage rugpijn, dat was voorheen ook altijd mijn teken dat t kwam. Maar nu dus niet meer... Ik hoop voor jou wel! Ik denk ook steeds: oh, daar heb je het. Maar nee hoor, gewoon een witte klodder (hihi, sorry....) @ ior, ja, kan me voorstellen dat je de zenuwen had! Wat fijn dat je iig iets hebt gekregen! Betekent dat Dat voor nu een zwangerschap helemaal is uitgesloten? (jammer....... )En is dit dan een middel dat een eisprong opwekt? Ik hoop dat t goed werkt bij je! Misschien win je ons wedstrijdje er nog mee @ hier: dag 40 is het. Ik droomde vannacht dat ik bloed en heel veel vocht verloor, in die droom wist ik niet zo goed wat ik ervan moest denken. (sorry, kom ik weer met m'n droom aanzetten, maar ik heb ze zo levendig de afgelopen tijd, is bijwerking van medicijn). Verder nog geen ongi-tekenen behalve degenen die ik al had..... @ grieby: ik ben benieuwd.....
@saar. Nee hoor, mocht ik toch zwanger zijn, dan is dit niet ernstig voor het vruchtje. Dokter zei ook, omdat ik zo onregelmatig ben, weet je niet precies wanneer het eitje is/was. Dus vanmiddag haal ik ff testen op. Je weet maar nooit. Deze kuur zorgt voor aangroeiing van het baarmoederslijmvlies. Dus eigenlijk wat er ná het eitje gebeurt. Als je dan stopt met de kuur moet een ongi volgen. Hoop dat je het een beetje snapt. Ik kan niet voor je kopiëren en plakken van een andere site, want zit op zp via mijn telefoon
Klinkt goed, hopelijk werkt het en word je na de kuur ongi Ik twijfel. Wel of niet naar de HA, ben vandaag 2 weken overtijd. Maar ben bang dat ie gaat zeggen "wacht nog maar even af" of "je cyclus is nog aan het opstarten na je medicatie" en dat ik dan alsnog met lege handen sta.. En dat terwijl ik echt gek word van m'n zere borsten inmiddels. Manlief gaat vanmiddag sowieso naar de HA, die heeft nog steeds pijn daar beneden en hij vermoed zelf dat er ergens een scheurtje inzit. Voorlopig niet klussen voor ons dus.
hallo dames , hmm op zich niet heel veel wijzer ,alles zag er goed uit ..geen eitjes in aantocht of net gesprongen . wel dik baarmoederslijm vlies . Hij wist het niet precies , maar aangezien ik vrijdag wat bloedslijm had kon het ook allemaal op beginnende zwangerschap wijzen ..maar mijn baarmoeder ligt vrij ongunstig zei hij ,helemaal naar achter . Ook inwendig aan baarmoedermond gevoeld ..gaf me daarna een bloedprik form en moest hcg en progesteron (?) prikken. heel miss de hcg vanmiddag al bekend maar terugbel afspraak met de gyn op woensdag ,dan gaat hij verder aan de hand van bloeduitslagen. dus ja ..nu weeeeer afwachten . wat ik uit verhaal begreep is progesteron je eisprong ..maar er was nu niks van eitjes en alles te zien ..maar in bloed zou hij kunnen zien of het wel geweest was zeg maar ..duidelijk he ? haha
nog ff een vraag ..miss weet iemand het ? Vanaf wanner maak je hcg aan ? gelijk vanaf de innesteling ? want als zou het een beginnende zwangerschap zijn heb ik vrijdagavond die bloeding gehad ..dus zou het nog heeeeel pril zijn , dus vraag me af of wel te meten is qua hcg ? en weet iemand de waardes ?
oh balen zeg dat je nog niet wijzer bent geworden. Volgens mij maak je hcg aan vanaf innesteling. En bloedtest kan eerder dan urinetest. Maar dat is het dan ook wel, wat ik weet. Hihi within ik zou het gewoon proberen bij de ha. Nee heb je ... Wat balen zeg, dat jullie niet aan de klus kunnen. Hoop voor jullie dat het dan snel over is
De HCG waardes zijn heel snel toonbaar in de urine en vast ook wel in het bloed, lijkt mij? De HCG waarde word, na bevruchting/innesteling dagelijks verdubbeld. Dus al gauw toonbaar! @ Saar: Ook lage rugpijnen? Dat had ik ook altijd als voorteken voordat ik met de pil begon. Nu heb ik er al 2 dagen last van, dus hoop dat de ongi binnenkort gaat beginnen. We moeten toch nog maar afwachten... @ Ior: Hopelijk slaat de kuur goed aan! Wel fijn om het zo te "stimuleren". @ Within: Oei wat vervelend voor je vriend! Hopelijk komt jou ongi ook snel...
Je lichaam maakt HCG aan vanaf het moment van innesteling heb ik altijd geleerd. Ook wel interessant om te lezen; Humaan choriongonadotrofine - Wikipedia
hmm heb me ook ff ingelezen ..hcg vraag me af of het te meten is ..ik heb nl vrijdagavond minimaal beetje bloed verloren .dus zou echt net twee dagen na de inestelling moeten zitten dan nu . Progesteron ook net veel over gelezen ..maar daar kunnenn ze qua waardes ook best een hoop uit halen .. dus blijft afwachten tot woensdag . Ga vanmiddag natuurlijk ff bellen voor hcg ..maar dik baarmoederslijmvlies kan op twee dingen duiden las ik al ..dus daar heb ik weinig aan ...verder nog dames die een test weer hebben gedaan ?
oh, dat is snel, grieby, die hcg-uitslag! hopen natuurlijk dat ze heel veel van dat spul hebben aangetroffen . Zo niet, dan blijft het dus gissen... corina, ben benieuwd of jouw lage rugpijn wel wat betekent dit keer. within, oei klinkt pijnlijk voor je vriend! je kunt toch wel ff met je huisarts overleggen? misschien in ieder geval afspreken bij welke termijn je dan wel verder moet kijken? er komen mensen met gekkere dingen, hoor . had je trouwens een eisprong gemerkt / gemeten? Ior, ik snap het hoor . blijft dus beetje spannend, maar je weet in elk geval dat er wat gebeurt nu En ik? Gisteren had ik ineens een klodder slijm, zelfde als wat ik ruim drie weken geleden had, twee dagen voor posi ovu test. Vanochtend beetje gespeurd op Google en gezien dat na posi ovu test, een eisprong toch nog kan mislukken. Dus mijn nieuwe theorie was: ik heb mislukte eisprong gehad vorige ronde, en lichaam doet nu een nieuwe poging. En daarnet ovu test gedaan, en inderdaad: positief! Zou dit het zijn dan: vorige eitje is gewoon mislukt, daarom niet ongi, en nu nieuwe poging tot ovulatie. Wat denken jullie? Ik ga in ieder geval ml ff verleiden straks
oh saar dat zou wat zijn zeg. Dan heb je een ronde overgeslagen. Hihi. Ik hoop het voor je. Duimduimduim
Hi meiden! Ik wil me ook graag toevoegen op dit forum! Ik ben nu ruim een week overtijd, gestopt met de pil in april, maar geen ongi en zaterdag nog een nega test gehad. Zit nu op dag 37. Voorheen als ik stopte met de pil had ik altijd een cyclus van 28 dagen, dus ik vind het nu een beetje raar dat het al 37 dagen zijn. Wil het liefst wel zo snel mogelijk ongi worden. Dan ben ik tenminste van die onzekerheid af. Me vriend en ik hadden besloten om eerst te ontpillen, maar met rubbertje wilde niet werken dus toen werd het voor het zingen de kerk uit. Vervolgens dacht ik dat mijn ei al geweest was dus toen hebben we het helemaal onveilig gedaan. Het maakt ook eigenlijk niet uit of het nu al raak is of niet. Alleen dit is zenuwslopend Heb al een week last van een rommelende buik. Niet echt krampen maar ik voel wel iets trekken zeg maar. Een zeurend gevoel. Ook in mijn onderrug. Helemaal geen spatje bloed. Mijn tepels zijn wel heel erg gevoelig! Ik voelde me vorige week een beetje opgezwollen, maar dat is nu helemaal voorbij Suc6 allemaal! Wie o Wie zou het winnen!
@amandie welkom. Al die kwaaltjes die je opnoemt had ik ook, de eerste maand na stoppen. Ik denk dat je hevig aant ontpillen bent, oftewel, je lichaam is hard bezig om weer op te starten. Ik hoop voor je dat je snel ongi wordt en dat je dan verder kan. Succes
Hi Ior! Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat wij allemaal hier zekerheid krijgen! Ik denk inderdaad ook dat dat nu nog het geval is. We willen het voor het echie gaan proberen als ik weer een normalere cyclus heb. Het rommeld nu heel erg in mijn buik. Verschrikkelijk! Heel veel sterkte allemaal!
amandie allereerst welkom ! denk idd dat je toch aan het ontpillen bent of een late eisprong .hopen dat ej snel duidelijkheid hebt ..maar ja hebben we hier allemaal last van dames me hcg is 28 ..?? iemand ervaring mee ? op internet zie je wel wat ,maar als vrijdag echt de inestelingsbloeding was dan zou het echt nog min zijn dan zou het kloppen ...heb het twee maanden geleden ook is laten prikken dat ik een dikke week overtijd was .. en toen was het 2 ...ze ging even overleggen wat de gyn dacht in combi met wat hij geconstateerd had vanmorgen en belt zo terug ..ben niet ongeduldig haha maar is je hcg waarde in je bloed anders als in urine weet iemand dat ? want een test zou met 25 in urine pos aan moeten geven staat er