dames,misschien hebben jullie tips voor mij.. mijn hond is verschrikkelijk incontinent ( wij lopen nu bij een internist en uroloog voor haar,waarschijnlijk is de laatste optie een moeilijke operatie) alleen doordat zei zo veel urine verliest,ligt ze uiteraard vaak in der eigen plas te slapen, het is een dalmatier. ( dus wit en zwart) nu zijn haar kont en achterpoten enz altijd helemaal geel van de urine, hebben jullie misschien tips hoe we dit kunnen verwijderen ( of minder maken) natuurlijk hebben we hondenshampoo's enz al geprobeerd ook de internist had geen tip voor ons.. hebben jullie tips???
Misschien met zilvershampoo proberen? Daarna natuurlijk nogmaals met hondenshampoo, om de vacht weer van de juiste vetten te voorzien. (dacht trouwens ook nog aan anti-roos, want die shampoo is ook erg kleur-verbrekend). Maar, ik heb niet zo heel veel verstand meer van honden, dus misschien is mensen-shampoo wel uit den boze?
Idd zilvershampoo of vloeibare driehoek zeep, zit in een gele fles met groene bedrukking. Gebruiken wij altijd voor onze schimmels.
Houtskool! Gebruikte ik altijd voor de witte benen van m'n paard. Werkt perfect en tast de huid en vetlaag niet aan.. En anders in een paardensport winkel even vragen naar een poetsblokje (zwart poreus blokje ter grootte van een spons). Deze werken ook heel erg goed. Leuke bijkomstigheid, deze blokjes kun je ook heel goed gebruiken tijdens de rui van je hond..
Voor witte honden zijn diverse shampo's te koop. oa van Jean Peau, Petsilk. De eerste heeft volgens mij ook een spulletje dat de vacht wit maakt. Wij noemen het altijd voor de grap gympenwit Maar misschien dat je op via een hondenforum meer tips kunt krijgen. Of op een hondententoonstelling, binnenkort ( laatste weekend november) is in Amsterdam weer de WINNER, daar staan in ieder geval altijd veel standjes met hondenverzorgingsartikelen.
Maizena? Nu weet ik niet of het helpt bij urine vlekken, maar als onze hond zijn baard er wat ranzig uitziet, zet ik m altijd even in de maizena. Uitkammen en dan is het weer klaar.
Ik heb hondenshampoo voor witte honden. (Zelfde ras )Daar krijg ik alles wel mee uit. En heb ooit een keer met dubro afwasmiddel roetplekken van zijn kop eruit gekregen
ohhhhhhhhhh wat een lekkere dalmaten avatar. Ik ben helemaal gek van dalmaten heb er alleen zelf geen tijd voor