Onze zoon heeft vanaf het begin al vaak paarse handen en vingers. Ook blauwe voeten, maar minder. Bij het CB zeiden ze dat dat normaal was voor zo'n kleintje omdat de bloedsomloop nog niet perfect werkt. Nu is het echter zo dat met 7 maanden zijn handen nog steeds blauw zijn. Met helemaal paars/blauwe donkere nageltjes. Dat duurt dan een half uur tot een uur, daarna trekt het weg. Zijn handjes voelen dan ook koud aan. Overigens is hij dan helemaal niet koud voor de rest....Maar het is wel meerdere keren per dag.... Vaak worden ze daarna trouwens vuurrood Herkent iemand dit bij zijn oudere baby??? Ik vind het toch wel eng als zijn handen helemaal blauw zijn. Thnx!
Ik zal proberen een goede foto te maken van zijn handen binnenkort, ik had een foto geupload, maar daar zie je het toch niet goed op...met flits gemaakt...
Ik vind dat niet normaal en zou zeker dit bij je HA aankaarten....het kan op allerlei dingen wijzen maar is zeker iets waar je wel naar moet laten kijken.
Vlak na de geboorte is dat normaal, maar na 7 maanden moet dat zeker niet meer zijn... tenzij hij eerst een half uur met zijn blote handjes in de sneeuw heeft gezeten, maar dat lijkt me ook niet ! Het houdt inderdaad in dat de circulatie niet optimaal is.... Zou er ook even mee naar de HA gaan en evt verwijzing naar KA vragen. Slechte circulatie bij kindjes kan meerdere (ernstige) oorzaken hebben... Naast die blauwe handjes en voetjes, merk je verder nog iets aan hem? Snel buiten adem bij bv het drinken/ spelen? Het kan ook niks zijn, maar zou liever het zekere voor het onzekere nemen..
Dank je dames...dan weet ik nu dat naar de huisarts gaat geen overbodig iets is...Voor mijn gevoel ga ik nu al te vaak naar de huisarts... Ik heb trouwens nog een foto gevonden waar je het wel wat op ziet. Vandaag waren ze trouwens blauwer dan hier op de foto...
Als je je zorgen maakt dan moet je altijd naar de HA gaan of in ieder geval even bellen. Soms maak je je als moeder 'te' veel zorgen, maar je instinct is goud waard! naar blijven luisteren dus.
Inderdaad even naar de HA. Hooeft niets ernstigs te zijn hoor, onze dochter heeft het ook overigens, die schommelt als ze niet lekker is, heel erg in temperatuur. Die kan van 38.9 naar 35.6 gaan (en andersom) in een uur tijd. Heeft ze blauwe handjes en lipjes dan weet ik dat ik haar een extra vest aan moet trekken of dat ze heel erg hoge temperatuur heeft (aankomende koortsstuip). Helaas is er niets aan te doen en moet ze er overheen groeien..
Vindt het overigens op de foto nog wel meevallen... Zoals je het beschreef had ik het erger gedacht (of is het op de foto niet zo erg?).
Nee, die foto is van een paar weken terug, toen vond ik ook al dat ze wat blauwig waren. Gisteren schrok ik omdat ze echt heel erg paars waren. Overigens zijn mijn ouders vandaag bij huisarts geweest met m, omdat zij ook vonden dat ze wel erg blauw/paars waren overdag, uiteraard was het bij de huisarts net weer bijgekleurd.... Zijn hartje klonk goed zei de huisarts dus volgens hem hoeven we ons geen zorgen te maken....Zolang hij maar geen blauwe lippen heeft kunnen volgens hem blauwe handen geen kwaad...wel gerustgesteld nu.