Sinds de voeding van 11uur vandaag is het mis. Hiervan liet de kleine 70cc staan, daarna sliep hij even, was nog even tevreden wakker maar naar zijn fruit hapje om 12.30 ging het mis. Hij bleef mopperen/huilen en wilde ook niet slapen. Toen wilde ik een fles geven, dacht misschien heeft hij toch nog honger, die wilde hij niet. En meteen erna gaf hij echt flink over! Daarna wilde hij nog niet drinken en heeft hij nog wel even geslapen. Om half 4 heeft hij ongeveer 90cc gedronken van zijn fles (normaal gaan ze altijd leeg 200cc). En toen leek hij om kwart over 6 weer honger te hebben, weer een flesje en na wat drinken (70cc) gaf hij weer flink over.... Daarna wilde hij weer niet slapen, dus heb ik hem wat water gegeven, toen dat goed ging een flesje met 150cc en 1 schepje voeding. Hij heeft vandaag wel voldoende vocht binnen gekregen denk ik, maar wat moet ik doen??? Kan ik hem wel gewoon een flesje geven? Of kan ik het beter bij water met eventueel maar 1 schepje houden??? Aangezien de melk natuurlijk vet is, en zelf houd ik dat ook niet binnen als ik misselijk ben... Dringend advies gevraagd!
Het klinkt als buikgriep, dat heerstvook enorm op het moment. Wat naar zeg ik zou hem water geven nu (niet te koud). Waarschijnlijk voelt hij zich morgen wat beter en dan kun je weer melk proberen te geven. Succes, hoop dat hij snel weer beter is!
Mijn dochtertje heeft er nu ook last van, dokter zei dat ik elke keer flessen van 75cc aan moest bieden en dat om de 2 uur tot het over is.
En moet ik hem ook om de paar uur wakker maken voor wat te drinken? En/of bijvoorbeeld voor de voeding van 11 uur vanavond, of kan ik hem beter gewoon laten slapen? Ik denk wel dat hij genoeg vocht heeft gehad vandaag, maar zeker weten doe ik het niet, want ik weet niet wat hij eruit heeft gegooid. Hij heeft op vannochtend na vandaag nog geen plasluiers, maar ja, dat lijkt me normaal.
@Mamaenmini, ook 's-nachts om de 2 uur? En wat als hij daarna dan overgeeft, want ik denk dat de melk te vet is.
Hier ook, 2 dagen heeft ze bijna alles eruit gegooid, zowel boven als onder (ook nog eens tandjes...). Ik heb veel water aangeboden, ORS wilde ze niet, thee ook niet ( drinkt ze normaal ook niet) en vaak een fles aangeboden met een schep minder. Verder veel kroelen, slapen, jengelen en mama de wasmachine laten draaien. Het heerst zei de HA en zolang ze helder is en geen uitdrogingsverschijnselen heeft is het gewoon uitzitten. Gister heeft ze alle kleine voedingen weer binnengehouden en savonds weer wat fruit. Na weer 3 flinke waterig poepbroeken vannacht wel een vrolijk meisje vanochtend.
Bij mijn kleine man (8,5 mnd) was het eergisteren ook raak. Ik heb hem toen regelmatig een paar slokjes thee gegeven (dit drinkt hij regelmatig, zou water doen als je het niet eerder gaf). Zeg maar om de 10 minuten een paar slokjes, meer hield hij echt niet binnen. Heeft de hele dag bij mij op schoot gelegen. Gisteren zijn we begonnen met kleine beetjes melk, toen het 's avonds alweer wat beter ging, en de ergste koorts voorbij, hebben we geprobeerd een droge boterham te geven. Toen dit goed ging, iets meer melk in de fles voor het slapen. Vandaag weer "gewoon" schema opgepakt, wel wat voorzichtig, en een nr. 1 speen op de fles ipv nr. 3. Tot nu toe gaat het goed, alleen nog verhoging en wel nog wat moe (ligt nu bij papa op schoot te slapen, terwijl hij z'n ochtenddutje eigenlijk al gedaan had, haha!). Sterkte ermee, niet leuk om je kleintje zo te zien worstelen!!!!
Hoe is het nu? Hier vorige week buikgriep gehad wij moesten meteen met ORS beginnen zakjes die de balans herstellen. Dat was belangrijker dan melk. Succes!
ORS wilde er hier echt niet in, alleen met een spuitje onder dwang, en aangezien ze wel water dronk vond ik niet dat het doel het middel heiligde. De HA zei ook dat ze het vaak niet willen drinken, en als ze het wel drinken dat ze dan wrs aan het uitdrogen zijn.
Gelukkig voelt de kleine zich vandaag al een stuk beter. Gister heb ik hem wat vaker water aangeboden, toen hij dat binnen hield water met 1 schepje voeding. Het was een zware nacht, maar hij heeft ook veel geslapen ondanks zijn ziek zijn en het weinig eten. Vandaag drinkt hij zijn flessen niet leeg, maar hij houd ze tot nu toe wel binnen gelukkig! Nog wel twee flink stinkende poepbroeken gehad en hij is nog een beetje jengelig, maar ik denk dus aan de beterende hand!
Die van mij dronk het wel ja achter elkaar... En het kwam er net zo hard weer uit. Ook met lepeltjes lukte het niet om het binnen te houden. Een dag later opgenomen en inderdaad: hard op weg echt uitgedroogd te raken..