Heftige uitslag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door poppedopje, 15 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Dames, hebben jullie een idee wat dit kan zijn?!

Mijn dochter, 16 mnd heeft heftige rode uitslag rond haar neus, mond en bij haar schaamlippen/billen. Het zijn knalrode bultjes, ze gaan ook een beetje open. Ze heeft geen koorts, wel hele dunne poepluiers, en voor zover ik zie krijgt ze geen nieuwe tanden of kiezen.

Verder wil ze amper wat eten, een paar happen gaan wel maar dat is het dan ook. Drinken doet ze redelijk... Ze is wat hangerig, maar ook weer niet heel erg.

Wat kan dit zijn? Allergie? Een kinderziekte? Toch tanden?
    En moet ik de HAP bellen? Dank voor het meedenken!

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #2 merah, 15 apr 2012
    Laatst bewerkt: 15 apr 2012
    Candida? Oftewel: schimmelinfectie?
    Creme-pje halen bij kruitvat, dan is het zo over.

Het is een gokje hoor, vind haar al wel wat oud voor 'zomaar' Candida, maar het kan wel.
    Heeft ze ook witte plekjes IN haar mond?

3. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Volgens mij geen witte vlekjes in haar mond. Maar wel ook uitslag op haar handjes en wat bultjes op haar buik.

Dit zijn toch geen waterpokken? Het zijn echt bultjes, in groepjes bij elkaar, vuurrood....

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Waterpokken zitten toch niet alleen rond het mondje en op de billen?? (heb hier nog geen ervaring mee...)
    Alles bij elkaar lijkt het m.i. toch wel veel op tanden/ kiezen...
    Hier namelijk ook altijd hetzelfde als er tanden of kiezen doorkomen (meestal). Heeft ze al kiezen?
    Hier trof ik namelijk afgelopen week onverwacht al een van de achterste kiezen aan, die al grotendeels door was zonder dat wij het wisten...
    Als je twijfelt over de uitslag kun je morgen even langs de huisarts voor een creme tegen schimmelinfectie of zo!

5. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ze heeft al kiezen en die zijn allemaal redelijk onopgemerkt doorgekomen, geen heftige uitslag of koorts. Ik heb ook geen ervaring met waterpokken maar volgens mij verschijnen de bultjes dan overal op het lichaam...

6. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Misschien iets gegeten waar ze raar op reageert?

7. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Zou het een reactie op fruit kunnen zijn? Ik denk aan druiven of kiwi, weet niet of je daar allergisch voor kunt zijn?

8. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    mijn nichtje heeft ook candida infectie gekregen ..
    Schijnbaar van alle poepluiers enzo..
    Zag eruit zoals je beschrijft

9. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Maar ik vind het zo raar dat ze ook amper wil eten en drinken, en de hele dag door van die vieze smurrie poepluiers heeft. Er is duidelijk ook iets met haar maag/buik...

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Candida zit in de darmen. Dit is bij iedereen zo, maar soms wordt het ineens te veel van het goede. Dan kunnen ze idd ook diarree krijgen. Candida uit zich echter meestal niet in bultjes, maar meer als grotere plekken op de huid (google maar eens. Alleen zijn de plaatjes die je dan ziet wel vaak de meest extreme gevallen...).
    Als het in de mond zit, dan doet dit zeer. Kinderen eten/drinken dan slechter. Vaak is dit te zien door witte plekken/witte waas in de mond, maar soms zie je ook niets.
    Dit laatste was ook bij onze dochter zo, waardoor het een tijdje heeft geduurd voor de diagnose kwam.
    Heb je anders een fotootje of zo? Maakt het misschien iets makkelijker

11. Sanne1985

Nou, mijn dochter heeft het soms ineens ook. Allemaal rode bultjes, volgens de HA zijn het ontstoken haarzakjes, maar ik heb soms ook het idee dat het meer iets met fruit te maken kan hebben.. Ik heb druiven nu een paar dagen niet gegeven, en het is bijna helemaal weg nu. Ook aardbeien geef ik even niet meer..

12. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Dank jullie wel voor het meedenken dames!! ik ben vanochtend bij de huisarts geweest en ze heeft én een schimmelinfectie (Candida) én krentenbaard.....

Arm kind!

Bij haar liezen en schaamlippen is het dus de schimmel. Waarschijnlijk door een buikgriepje (weinig eten, drinken en diarree) dat die schimmelinfectie is ontstaan. De dokter heeft een zalfje ervoor gegeven, hopelijk is het snel over.

In haar gezicht is het wel krentenbaard, een ontsteking van de huid. Dit schijnt te heersen op de creche (hoorde ik vanochtend pas ;)), maar daar hebben we dus ook een zalf tegen gekregen.

Gelukkig weten we wat het is! En kunnen we er wat aan doen. Hopelijk wordt ze snel weer mijn mooie meisje ;)

@Sanne; ik ben zelf ook allergisch voor bijv. aardbeien, daar krijg ik rode vlekken van. Dus het zou best kunnen zijn hoor dat jouw kindje een allergie heeft voor bepaalde soorten fruit!

13. Sanne1985

Och, arm meisje inderdaad! Hoop dat het allemaal snel weer beter is!! :)

Deel Deze Pagina