blauwe handjes voetjes en lippen???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frummeltje22, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo Meiden,

Ik heb al sinds de geboorte van onze zoon het idee dat zijn handjes en voetjes niet goed doorbloed zijn. Regelmatig werden zijn handjes en voetjes 'wit' alsof het bloed uit zijn vingers trok... ik dacht steeds dat dit iets te maken had met zijn hartafwijking maar hij is al geopereerd en heeft regelmatig controles en de cardioloog heeft me verzekerd dat dit onmogelijk door zijn hartje kan komen. Hij heeft er geen andere verklaring voor... nu sinds een paar weken is het wit wegtrekken eigenlijk alleen nog bij zijn voetjes. De tenen zijn dan wit en de rest van zijn voet is wit met paars blauwe vlekken... zijn handen verkleuren regelmatig blauw en zijn lippen idem. Zijn handen voelen koud aan als hij dit heeft. Wat denken jullie? Is dit gewoon een reactie op kou? (Al zou ik dat wel raar vinden als het gewoon 21 graden is thuis)
    Herkent iemand mijn verhaal?

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    herken het niet, maar lijkt me wel eng zeg.

Heeft hij niet gewoon een iets slechtere doorbloeding van zijn handen en voeten? Mogelijk omdat hij ook hartproblemen had?

Zou er toch eens echt op staan dat daar naar gekeken word....mijn dochter en zoon hebben nooit blauwe laat staan witte handen (voelen wel eens koud aan) maar blauwe lippen lijkt me helemaal niet goed......

Handen en voeten heeft mijn broer ook (vroeger ook al) en die heeft slechte doorbloeding in zijn bloedvaten....als het koud is vernauwen zijn vaten en dan komt er niet genoeg in zijn uiteinden....gaat bij hem net iets sneller als een andere persoon. (hij zou geen goede zijn voor een skivakantie, veel sneller koud)

sterkte ermee!

3. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    blauwe handen en voeten kan door een verminderde doorbloeding aldaar, zoals met koude. Koude lippen daarentegen wijzen op een lagere zuurstofverzadiging van het bloed en dat zou ik echt even aan een arts laten zien.

4. Volgens de cardioloog zou alleen een blauwe tong wijzen op zuurstoftekort... ook zegt hij dat niet de lippen maar het gebied rond de mond dan blauw wordt. Het ziet er behoorlijk eng uit als die kleine vent zijn boterhammetje zit te eten met blauwe lippen... en ik schrik elke keer als ik zijn sokjes uitdoe en zijn voetjes er zo gek uitzien. .ik heb even het consultatiebureau gebeld en ik wordt vanmiddag teruggebeld, wellicht dat zij dit kunnen plaatsen. Bedankt voor jullie reacties!

5. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Ik wel dat bij baby's de doorbloeding is de ledematen erg slecht is, weet alleen niet wanneer dit weer goed is. Mijn meisje heeft ook altijd koude handen met vlekken er op.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook een hummeltje met een hartafwijking. Zij krijgt beta-blokkers, die die bloeddruk laag houden, (waarmee de hartslag onder controle wordt gehouden), maar daardoor dus ook koude en regelmatig witte/blauwe handjes en voetjes.
    Dus misschien een lage bloeddruk, waardoor dus minder goede doorbloeding?

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als de cardioloog er van alles over gezegd heeft, zou ik beslist niet gaan luisteren naar wat het CB er -waarschijnlijk allerlei onzinnigs- over te zeggen heeft. CB is totaal niet thuis op medisch gebied, en bij dit soort specifieke dingen zou ik het laten bij wat de cardioloog heeft gezegd. Dat weet een CB-arts echt niet beter... ;)

8. Ik twijfel ook niet aan de deskundigheid van de cardioloog, ik vraag me alleen af waarom hij geen verklaring kan geven en mij niet serieus neemt wat betreft de verkleuringen. Ik ben wel enigzins gerustgesteld dat het niet van zijn hartje komt, maar om het er dan maar bij te laten zitten vind ik ook zoiets... als ik weet waar her van komt kan ik het naast me neer leggen en hoef ik er niet zo bij stil te staan.
    Rozemarijke, wat heeft jou kindje voor hartafwijking? Heel veel sterkte in ieder geval, t is niet niks he.

Deel Deze Pagina