hi dames, mijn zoontje is eennvrij groot kereltje maar hij heeft wel kortere beentjes en zit nu in maat 86 van de broeken, sommige zijn nog ietsjes te ruim en t shirts van c&a heeft hij maat 92mdie vallen wat kleiner, en h&m maat 86 zijn sommge nog wat te groot, welke maat zal ik t shirts kopen voor de zomer? EN WELK MAAT KORTE BROEKJES?
ik zou voor maat 92 gaan en misschien c&a 98. Ik zou ook even naar zijn lengte kijken, de mijne is nu zo`n 85 cm en ik ga ook voor maat 92 en 86/92 (h&M en hema) voor de zomer. Hij heeft wel een vest van de c&a in maat 98 want de 92 was nu al precies pas.
Ik kijk meestal in de groei curve van het cb. Die lijn kan je doortrekken en dan weet je ongeveer hoe lang hij zal zijn tegen die tijd. En broekspijpjes kan je altijd omslaan.
Ik doe hetzelfde als bonnie. Gewoon kijken op welke lengte hij tegen die tijd volgens zijn groeicurve zal zitten.
Je zoontje lijkt de mijne wel! Twee weken terug op CB geweest, 87 cm. Shirts maat 86 beginnen te kort te worden, dus die ga ik in 92 kopen, broeken 86 past hij nog want hij heeft kortere beentje. Probleem is, hij is smal, dus zal 92 nog beetje te slobberig zitten ben ik bang. Ik probeer nog zoveel mogelijk 86 aan te trekken (qua weer kan hij nog wel winterkleertjes aan) Ik koop echte zomerbroekjes maat 86 want die vallen toch als korte broek, want ik moet ook de maat 86 in zijn taille helemaal aantrekken op zijn strakst.
Onze dochters zijn nooit snel gegaan met een maat groter. Julia is nu 19 maand en zit nog in maat 80. Koop voor de zomer maat 86. Voor jongens aan broeken lastiger maar rokjes en jurkjes gaan sowieso lang mee. Dus mocht ze opeens hard gaan dan kunnen die lang mee. Maar als hij tot nu toe snel is gegaan zou ik zeker voor 92 gaan. En de maten die kleiner vallen nog een maat groter evt.
Ik koop voor mijn meisje maat 98 en 98/104. Ze is 15 mnd en 90 cm en zit in maat 92/98 al vanaf 13 mnd. Nu groeit ze wel de keet uit. Ze zeggen dat kindjes na hun 1ste verjaardag niet hard meer gaan maar dat gaat hier niet op. Met 11 mnd was ze nog 82,5 cm. In 4 mnd tijd dus 7,5 cm gegroeit. Ik denk dat je het beste 92/98 kan nemen. En krijgt hij een groeispurt kan je altijd maat groter nemen.