Onze dochter rolt een maand of twee de hele kamer door. Tijgeren heeft ze geprobeerd maar opgegeven, met rollen komt ze ten slotte ook waar ze wil zijn.. Zijn er meer kindjes die rollen ipv tijgeren of kruipen?
heel veel kindjes doen dat! ik werk in de opvang en zie heel vaak kinderen die met rollen vooruit komen. mijn zoontje heeft ook heel lang gerold, soms ging het ook super snel! daarna is hij toch een beetje gaan tijgeren, en nu kruipt hij echt. het maakt allemaal niks uit!
Ja, hier ook. Ze kwam al rollende overal waar ze wilde. Met 9 maanden ging ze over op tijgeren en met 10 maanden kruipen.
Zoonlief heeft eventjes gerold om ergens te komen, zo tussen 6 en 7 mnd (daarvoor alleen heen, en weer, en na 6 mnd doorrollen). Net voor hij 7 mnd was kreeg hij het tijgeren door en dat was een grote opluchting voor hem, zo kon hij veel sneller komen waar hij wezen wilde. Kruipen was nog een maandje later.
Mijn dochter heeft ook een rolperiode gehad. Ze rolde werkelijk het héle huis door. Toen is ze gaan tijgeren, dat deed ze best lang. Kruipen duurde maar even, toen is ze gaan staan en lopen en al snel daarna liep ze los.
Hier heeft ze dat ook gedaan maar niet zo heel lang, ik denk een maand ofzo. Met 4 maanden kon ze van buik-rug en andersom en met 6 maanden tijgeren en 8 maanden kruipen. Ik vond het altijd erg grappig, ze ging hier ook echt snel!
hier was dat ook! en achteruit. pas sinds een week of 2 tijgert ie ineens vooruit, met 1 arm en 1 been. kruipen doet ie (nog?) niet. hiervoor was het alle kanten op draaien en rollen
Ja hoor, hier nog 1, met als enige verschil met de andere reacties dat ze nooit is gaan kruipen. Ze maakt er ook geen aanstalte toe. Als ik haar nu met haar 14 maanden op de grond leg gaat ze nog steeds rollen, maar tijgeren of kruipen ho maar .
Ik vind het ook wel grappig en het gaat razend snel.. Maar ik moet van de fysio (zijn nog steeds onder behandeling ivm voorkeurshouding/scheef hoofdje) tijgeren/kruipen stimuleren.. Een speeltje voor haar leggen als ze op de buik ligt en dan steeds verder leggen.. Ja duh ik heb zo'n slimmerik, die draait eerst dwars en rolt dan om naar het speeltje toe.. Wordt een beetje moedeloos van die fysio, heb echt het idee als ik daar vandaan kom, dat ik een "raar" kind heb wat achterloopt in de ontwikkeling.. Terwijl ik eigenlijk ook wel weet dat dat reuze mee valt..
Hahaha, ja dat doet mijn dochter ook. Echt niet dat ze dus gaat proberen er op een andere manier bij te komen.
Zoonlief deed dat ook een hele tijd! Daarna kon hij alleen achteruit tijgeren en dan rolde hij om bij het speeltje te kunnen. Toen ineens de vooruit gevonden, ging vooruit kruipen, toen staan en nu loopt hij aan alles wat te schuiven of te rollen valt.
Hier heeft ze ook heel lang eerst overal naartoe gerold. Ook zoals jullie het beschrijven als je iets voor haar neer legde er eerst omheen rollen om er zo toch bij te komen. En dat ging soms heel snel. Uiteindelijk is ze toch maar gaan tijgeren en pas veel later gaan kruipen..