Schoentjes na 3weken te klein?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Manuk, 27 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Onze dochter loopt nu bijna een maandje helemaal los, en stapt parmantig het hele huis en de tuin door.
    Toen ze een weekje goed los kon lopen en echt de kamer door ging zijn we met mijn schoonmoeder en uiteraard dochter naar de schoenenzaak gegaan.
    Oma wou de eerste loopschoentjes kopen, ze wist dat wij echt een degelijk schoentje wouden die goed aangemeten zou worden.

Haar voetjes werden opgemeten en ze had maatje 19 qua voetje en moest daarom maatje 20 van schoentje hebben.
    Haar mooie shoesme heeft ze vol trots nu 3weken gedragen. Ik wou graag nog een wat hoger modelletje erbij. Aangekomen bij een andere schoenenzaak zag ik hele mooi brakkies, super leuk. Om zeker te zijn qua maat even de voetjes opnieuw opgemeten. Dit heeft ze vergeleken met de schoen en ze zat net op de rand van 20 of 21..
    Heb gevraagd of ze haar 'oude' schoen ook even wou na meten, daar bleek ze dus al tegen de rand mee aan te zitten. De brakkies kunnen wel in maat 20 want die vallen groter waardoor ze nog wel genoeg ruimte heeft en bij 21 was t nog teveel.

We zijn daarna doorgereden naar mijn schoonouders voor een bakje koffie en vertelden t zo, en Julia liet haar nieuwe schoenen even aan oma zien.
    Volgens mijn schoonmoeder moeten we nu terug naar de winkel waar we haar eerste schoentjes gekocht hebben..

Mijn inziens, tja, haar voetjes zijn nu eenmaal zo snel gegroeid, daar kunnen ze in de winkel ook weinig mee.

Is het normaal cq kan het dat haar voetjes zo snel zijn gegroeid of zou t de eerste keer niet goed gemeten zijn?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    moeilijk in te schatten, ze kan net een groeispurt hebben gehad.

Heb het zelf ook al een keer gehad, na drie weken schoenen te klein. Ik teken altijd haar voetje even na op papier, als ik schoentjes koop. Na drie weken voelde ik aan de schoenen dat ze te klein waren, voetje weer nagetekend, scheelde het 2 mm ofzo toen ben ik wel teruggeweest en heb ik korting gekregen op een nieuw paar. Hun fout maar ook mijn eigen fout, ik had zelf ook niet goed gekeken.

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Volgens mij ben je te vroeg haar "eerste" schoenen gaan kopen.

Mij is verteld dat kinderen ruim 6 weken moeten lopen voordat schoenen worden gekocht. Dit omdat er dan pas continu druk op de voet komt en deze dus "uitrekt" tot de ware maat van de voet.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook pas na 6 weken schoentjes gekocht en ze heeft er hier 4 maanden mee kunnen doen.

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Idd, door het lopen krijgt het voetje een andere vorm; hij wordt zeg maar wat platter en langer. Daardoor kan een schoentje snel te klein zijn.

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Tja, of het was gewoon een slechte verkoopster.. Voor dochter 12 weken terug zo'n beetje naar de ziengs geweest, voetjes gemeten, maat 23 (had zelf ook al gemeten en volgens tabellen online moest ze maat 24). Maar ze hadden sowieso geen schoentjes die dochter zouden passen, want ze hadden van alle modelletjes alleen maar de smalle, en dochter had te brede voetjes.
    Direct naar een andere winkel geweest, zou ze maat 24 moeten hebben.Vreemd toch?

Week of 3-4 naar andere winkel gegaan, voetjes meten, minimaal 24. Vrouw haalde binnenzooltje van een maat 24 schoentje op, was al net zo groot als haar voet zo'n beetje. Dus moest ze maat 25! Terwijl een paar weken eerder maat 23 aangesmeerd zou worden.

En nee, haar voetjes hebben geen groeispurt gehad, waren nog even groot als daarvoor.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Idd, lees je zelf ook goed in in hoe ze moeten meten, zodat je ook zelf mee kan kijken met de meting en weet of ze het correct doen!

8. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik had bij t CB nagevraagd en daar zeiden ze dat als ze zelfstandig door de woonkamer kon lopen we haar schoenen konden kopen.
    In de winkel ook nagevraagd en die zei dat als ze naar de andere kant van de winkel kon lopen dat t kon. Daarop vertrouwende,want er waren 2 die t zeiden dachten dus dat t kon.

Betreft inlezen, ja achteraf gezien een beetje dom wellicht maar ik vertrouw erop dat ze in die winkel weten hoe het moet. Het is een dure schoenenzaak die hpog aangeschreven staat in de buurt.
    Valt me dus toch wel tegen dat nu ik ga inlezen hoe je goed de voetjes opmeet, ik zie dat t erg belangrijk is dat ze staat. Ze zat destijds bij mij op schoot met meten! Gisteravond bij de andere schoenenzaak moest ze dus wel staan..

Ik ga dus even overleggen met mijn man wat we doen. Enigsinds dus onze eigen fout, ik heb me verder niet ingelezen in hoe en wat nadat ik t bij het CB heb nagevraagd wanneer t kan. Aan de andere kant, als bij een opticien een bril wordt aangemeten ga ik me ook niet helemaal inlezen hoe t moet. Ik ging er van uit dat omdat deze schoenenzaak hoog staat aangeschreven ze wel weten hoe ze en kindervoetje opmeten.

Ik kom er nog op terug;) Bedankt tot zover

9. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

hier 2 weken met maat 22 gedaan,ze wilde niet meer lopen op der schoentjes en steeds brullen ik dacht huh?! Ben opnieuw naar die schoenenzaak gegaan en opnieuw haar voeten op laten meten,heeft ze gewoon al maat 23!! Ik schrok me rot,ze loopt nu 1,5 maand los(vanaf 8,5 maand oud) en had niet verwacht dat haar voeten zo hard zouden groeien. Ze leeft op grote voet en vraag me af tot welke maat schoenen met zachte flexzool gaan.

10. Biancamv2

oja met 8 mnd oud had ze nog maat 21 en nu met 10 mnd oud maat 23. Dus 2 maten in 2 mnd. Hopelijk stopt het nu even.

11. Bika

Bika Niet meer actief

Hier gaat hij zowat elke maand wel een schoenmaat omhoog, schiet echt niet op met schoenen kopen :( maar is niet anders.

Wel zuur als je dan leest dat andere kinderen 4 maand met hun schoenen doen. Zitten nu met 14 maand in maat 23, mag hopen dat hij daar nu eens een keer tenminste 2 maand mee gaan doen, nog even en hij heeft maat 47 als hij 10 is als hij zo doorgaat :p

12. Biancamv2

ja hier ook elke maand 1 maat groter,kan je nagaan hoe groot haar voeten met 14 maanden zouden zijn,met haar 10 mnd oud zijn haar voeten kano's,ze dachten bij de schoenenzaak dat ze 8 mnd ouder was omdat maat 23 meestal voor kindjes van 1,5 jaar oud is. Hou me hart vast,want ik heb zelf 43/44.

13. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb zelf 41 en mijn man 43
    Maar aan mijn kant van de familie hebben ze allemaal grote voeten, dus wie weet..

14. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Er staat ons dus wat te wachten, ik met mijn 41 en ml met zijn 48. Net als mijn vader en opa.

Tja, in een groeispurt kunnen voetjes hard groeien. Maar ik vind die meet fout ook wel echt slecht. Vooral het niet laten staan. Ik zou dus toch wel even terug gaan inderdaad naar die winkel.

15. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    schoentjes maar op marktplaats of hier, kun je nog wel iets leuks voor krijgen, wel erg jammer!
    Hier het geluk dat we steeds een half jaar met een maat doen, nou ja zelfs een jaar met 23 gedaan, in zomer schoenen en winterschoenen, en nu winterschoenen van vorig jaar maat 25, zomer ook 25 gehad, en nu heeft ze 26 maar de 25 past ook nog omdat ze groter vallen...echt een geluk hier hoor!

16. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik leg altijd een rietje langs de voeten van de kinderen en knip dit af. Als ik dan schoenen ga kopen leg ik dit zelf ook even in de schoen en kijk ik of er nog genoeg groeiruimte in de schoen zit.

17. Bika

Bika Niet meer actief

Oh dat is slim!

18. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dat is een goede tip!!

Natuurlijk had je je in kunnen lezen voordat je schoentjes ging kopen (neem aan de extreme flex), maar je mag er ook vanuit gaan dat ze in zo'n schoenenzaak wel weten hoe je moet meten en je goed advies hierin kan geven... heel slecht dat het ze het zittend hebben gemeten, dit zou ik al reden vinden om even terug te gaan (al is het om dit even te melden en dat jullie nu al zo snel met te kleine schoentjes zitten!)
    Zelf heb ik ook veel langer gewacht met de eerste schoentjes, dit ook ivm het vormen van de voet en omdat het beter is de eerste weken/maanden op blote voeten of slofjes oid te lopen.
    Maar heb toen eerst in 3 verschillende schoenenzaken laten meten voordat ik wat kocht. Er kwam toen ook best veel verschil uit (19-20-21).

Inmiddels is het hier al even geleden dat ik haar voetjes heb laten meten en ze draagt nu schoenen in maat 24-25. Ik voel regelmatig even bij de tenen als ze ze aan heeft en staat hoeveel ruimte er nog zit...

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft nu 2 paar schoenen zelfde maat 1 van vans en 1 van nike , de nike's passen prima maar de vans zijn te klein , ik denk dat zoontje te brede voeten heeft en elk merk heeft ander pasvorm ofzo nu heb ik gewoon goedkopere schoenen gekocht in maat 24 voor als de nikes ook te krap zijn hij heeft nou maat 22 en een half

20. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    ze zeggen dat ze 3 maanden met de 1ste schoentjes moeten doen. dus denk dat ze niet goed opgemeten zijn
    na 3 maanden krijgen ze geen flexzool meer maar een wat hardere zool

Deel Deze Pagina