Ze blijkt een keelontsteking te hebben. De arts dacht eerst aan een infectie inde luchtwegen of longen en ik zelf ook omdat ik dat vroeger zelf ook vaak had maar die waren gelukkig mooi schoon. Maar na 1 tel een blik geworpen te hebben in haar keeltje zag ze het al, flink gezwollen keelamandelen. Hebben een kuurtje mee gekregen maar mochten eerst morgen nog afwachten omdat ze ondanks de koorts toch redelijk helder en alert was. Heeft ze morgen nog koorts dan kunnen we direct starten met de kuur. En paracetamol sowieso.
Keelontsteking en blauwe lippen? Zou ik eerder aan de longen denken. Maar goed, AB is mee, sterkte voor de kleine!!
Hmm de koorts is nu echt weg, maar het lijkt wel alsof ze juist nu pas last van haar keeltje krijgt... Vandaag kreeg ze rode pukkeltje/bultjes/vlekjes, eerst op haar hoofd, later ook op haar borst en rug. Dus maar weer gebeld. Zo goed de zesde ziekte kunnen zijn, maar kan ook roodvonk zijn. Als ze weer koorts krijgt moeten we weer terugkomen en anders kan het niet zoveel kwaad. Zijn dus niet begonnen met de ab omdat ze geen koorts meer heeft. Ze krijgt wel paracetamol. Maar zielig hoor, net helemaal schor gehuild, ze wilde zo graag drinken maar het deed haar ook zeer... Nu lekker slapen, hopelijk is dit gauw over!
Roodvonk is goed zichtbaar aan de tong. Die is dan rood en hobbelig gezwollen (vooral achterin). Onze dochter heeft dit ook gehad. Beterschap.
Zou zeker even bellen hier betekende het namelijk niet genoeg zuurstof die door het lichaam vervoerd werd. Uiteindelijk was het een virus.
Ah dat had mijn zoontje ook paar weken terug... heel erge keelpijn en we werden maar weg gestuurd en wilde niet in zijn keeltje kijken omdat ze er dan toch niets aan zouden doen.. arm kind... hij dronk op een gegeven moment niet eens meer en uiteindelijk heb ik er opgestaan dat ze zouden kijken en inderdaad.. ze schokken er zelf wel een beetje van.....moest ook worden opgenomen pfff, hij had inderdaad ook uitslag. Krijgt ze ook soort van bultjes op haar handje? Net blaasjes? Hier zeiden ze dat het een virus was en dat daarom ab niet zou werken, en wij hebben dit dan ook niet gekregen. De keelpijn leek na een weekje weer minder, want toen ging hij steeds weer meer drinken en eten! Beterschap!
Als de koorts stijgt kunnen lippen blauw worden. Dit is omdat al het bloed naar de belangrijke organen gaat. Dit geldt ook voor blauwe handjes en voetjes op dat moment. Let op of het niet blauw is aan de binnenkant van de mond. Dat is wat de arts bij de HAP mij vertelde.
Wat stom dat ze niet even wilden kijken! Bij mijn dochtertje had de arts het echt in 1 tel gezien dus wat een moeite zou je zeggen.. Ze heeft geen. Ultjes op haar handjes. Op haar hoofd, bij haar slapen en rond haar oor begon het, toen ook op haar voorhoofd en later borst, rug en buik. Maar het is niet heel heftig ofzo, maar in combi met haar andere verschijnselen toch wel reden om te bellen. Hopelijk trekt het gauw weg en lnapt ze snel op zodat we alsnog aan de ab moetenn beginnen, hoopmeigenlijk dat het niet meer nodig is.