Hoihoi, Dochterlief werd vanmorgen wakker en had overal kleine rode bultjee. Voornamelijk op buik, benen en voeten. Rug en armen heel weinig, gezicht niks. Ze is donderdag nacht wat gloeiend geweest, denk lichte verhoging, zetpil gegeven en was toen weer afgezakt. Ze heeft me die nacht wel 3 uur wakker gehouden, doet ze anders nooit. Ze is verder vrolijk en niet ziekig. Wat kan dit zijn? Moet ik hiermee naar de ha? Mag ze maandag naar t kdv? Vast bedankt!
Nee hele kleine puntjes, alsof ze met de punt van een stift gezet zijn. Vriend heeft wel n foto maar die is nu ff weg
Niet van de warmte? Mijn zoontje heeft t nu ook alleen dan meer in zijn nekje en achter zijn oren.. ik denk warmte uitslag...
Foto is van de telefoon, dus niet erg duidelijk, maar dit was halverwege de dag. Ze zijn inmiddels veel roder en lijkt of er veel meer bij zijn gekomen. Warmtebultjes ken ik niet? Ze was niet extreem warm of zweterig. Ligt met blote beentjes in een zomerslaapzak met het raam op een kier, al 2 weken zo ongeveer..
hmm ja maar ze heeft dus geen koorts gehad. weet niet of het dan nog 6e ziekte kan zijn? alleen donderdag avond had ze wat verhoging..
Dan is het de vijfde ziekte!! Ik ben ermee naar de huusarts geweest met mn zoontje omdat hij geen koorts had en ik dus ook dacht dat het dan de 6 e ziekte niets was.. maar wat dan wel.. Vijfde ziekte is hetzelfde .. dus bultjes enz maar geen koorts! Die is dus oort van bter fe doen voor die kleintjes dan de 6 e ziekte Je hoeft er niks aan toe dien.. ze trekken vanzelf weg... kan wel ff aanhouden hoor! Als hij last hedft van jeuk oid kan je mentholzalf ( weet nie of hij dat al mag qua leedtijd ) ofzo gebruiken.. verkoelende zalf iig...
Hier zelfde bultjes, mee naar huisarts geweest en is luchtwegvirus/rsvirus. Bultjes koorts verkouden hoesten (hier sinds zondag en duurt nog voort ;()
Mijn zoontje had paar weken geleden t zelfde (lijkt er in.elk geval op) en was inderdaad een.virus en hij had er ook keelontsteking bij.. en.geen.koorts, wel voor hij de plekjes kreeg. Hij.had een aantal vuurderigere bultjes, leken blaasjes , op zijn handjes. Ka zei dat zolang je t kon wegdrukken niet ernstig was.
Google maar eens op Gianotti crosti.Heeft de jongste hier ook.Eerst uitslag op het lichaam en dan in het gezicht.Moest er zelfs mee naar de SEH ivm puntbloedinkjes.Nu 1 week verder begint het langzaam bij te trekken. Beterschap!!
Hmm het kan dus alles zijn hihi Ze schijnt er geen last van te hebben, dus kijk het wel even aan. Anders evt. Maandag alsnog naar de HA. Iig bedankt voor jullie reacties!! En dat jullie uks die ook wat hebben gauw op knappen
Lijkt mij ook de 5e ziekte. Dan idd eerst wat verhoging/koorts en daarna bultjes/vlekjes. Heeft ze het ook achter haar oren?
Khmm ik had toevalling vandag ook crasg hier gesteld. Mujn dochter heeft het ook maar al weken. Het voelt ook ruw aan Volgens cb en ka is allergie: kleding wasmiddel of verorgingsprod. Ofwel we gebruiken weleda nu niks meer. Kleding wasmiddel kan niet bij ons want is neutral. Eerst ka dacht aan warmte uitslag ook maar het is dus al weken altijd.. Zit overaal ook wangetjes
Onze dochter heeft het ook. Ik dacht warmtebultjes, maar zo warm is het niet geweest en ze slaapt onder lakentje in dunne slaapzak........ Vorig jaar in de zomer had ze het ook heel vaak.