Dames, Ik wil jullie even mijn verhaal vertellen, en hoop op reactie's die mij en beetje gerust kunnen stellen. Vandaag ben ik met hevige buikpijn naar de verloskamers gegaan. Bij de echo werd een hematoom ontdekt. De grootte en plaats hiervan ben ik door mijn schrik helemaal vergeten te vragen. Ik ben 14 weken zwanger, en afgelopen dinsdag op controle is mij niets over dit hematoom verteld. Of het er toen al zat, is mij dus een raadsel. Ik ben naar huis gestuurd met het advies mijn rust te nemen, en er werd mij verteld dat ik van het ergste uit moet gaan Het kan namelijk fout aflopen. Nou, daar kan ik het dan meedoen....de schrik zit er goed in. Ik huil al de hele dag....Wat nu ? Wie heeft hier ervaring mee ? Ik verlies geen bloed ! Liefs, Ilona
Heb geen ervaring met een hematoom (voor zover ik weet) wel heb ik een heftige bloeding gehad met 12 weken. Ik was helemaal in paniek, maar gelukkig was alles goed met ons jochie. Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat alles goed blijft gaan!
Ik vind dat ze je wel met weinig info naar huis sturen. ik heb het gehad rond de 8 weken. Ook een hematoom vlak naast het vruchtje. Het klinkt eng maar in feite is het gewoon een bloedstolsel. Mij is toen verteld dat het op mijn termijn gevaarlijk kon zijn omdat het vruchtje mee naar buiten kon komen als ik het bloed zou verliezen. Met 14 weken lijkt me die kans al iets kleiner aangezien het dan echt wel goed vast zit.Je hoeft niet eens te gaan bloeden. Je lijf kan het stolsel ook gewoon zelf oplossen(zoals een blauwe plek zeg maar) Als ik jou was zou ik gewoon nog een keer bellen en om meer info vragen.Het kan best heel erg meevallen.
Fijn om te horen dat het dus ook goed kan gaan, ik bel maandag ook meteen naar de poli. De onzekerheid is extreem. Ik kom op de verloskamers met buikpijn, en had verwacht dat het mijn darmen waren. Toen de assistente een echo maakte zei ze helemaal niets, ja dat het er rustig uitzag. Ze wou dat de gyneacoloog ook even kwam kijken omdat ze niet precies wist waar de placenta lag. Ineens bleek ik een hematoom te hebben. We gaan voor je duimen, dit kan weleens verkeerd aflopen....en weg was de gynaecoloog. De baby was lekker aan het bewegen, en het hartje klopt stevig....en toch ga je nu iets in je achterhoofd houden waar je niet eens aan wil denken !
ik geloof dat hier een naamgenote van mij rondloopt op het forum die het ook heeft gehad, misschien kun je daar eens naar zoeken? bij haar is het goed afgelopen.
Ik heb ook een hematoom gehad. Ik had er wel bloedingen bij. Je hoeft niet meteen van het ergste uit te gaan maar je moet wel RUST nemen. Niet tillen, niet stofzuigen geen boodschappen doen. Echt je rust nemen. Bij mij is hij vanzelf weg gegaan.
Bedankt voor jullie reactie's dames. Fijn om te horen dat het ook goed kan gaan. Toen ik gisteren vroeg waardoor een hematoom ontstaat, vertelde ze mij wel dat er misschien een hoekje van de placenta los is gelaten en hier het bloed onder is gaan zitten. Als ik het dus goed begrijp moet het hematoom onder mijn placenta zitten. Ik ben voornamelijk doodsbenauwd omdat de zwangerschap van mijn dochter grof gezegt een drama was. Met het gevolg dat ze met 32 weken is geboren en echt een strijd heeft moeten leveren. Je gaat er vanuit dat het bij een 2e zwangerschap alleen maar beter kan gaan. Over een hematoom heb ik nooit nagedacht. Fijn dat ik hier informatie krijg, al had het ziekenhuis mij ook wel wat kunnen of mogen vertellen.
Heb ook een hematoom. Hij is ondekt toen ik 7w6d was. Enorme krampen en bloedingen. Dag ervoor goede echo gehad en die dag weer een echo: boodschap v/d gyn: miskraam ondanks goed hartje. 8w0d: bloeding is gestopt, krampen worden minder. Gyn: het is een hematoom -> miskraam. 8w3d: (andere gyn) voorzichtig positief zijn. 9w6d: beetje oud bloed verlies 12w2d: veeeeel oud bloed verlies Gevaar is dat je bloeding je BM gaat prikkelen en dat je krampen krijgt. Hoe verder je bent, hoe groter en sterker je kindje is en de kans dus steeds kleiner word dat je kindje uit de BM word gewerkt. Mijn hematoom was enorm!!! Maar kijk m'n banner!! Mocht je trouwens veel krampen weer krijgen: platliggen en alleen opstaan om naar de wc te gaan!! Mijn nl'se gyn zei dat ik niets tegen de miskraam kon doen. Kon gaan liggen, maar had geen nut. De miskraam zou onomkeerbaar bezig zijn. Zie ook topic bij (dreigende) miskraam. Geloof dat de titel is: krampen en bloedingen: miskraam of toch....? Of zo iets. Ik heb echter ook een Duitse gyn (ben zwanger dankzij IVF/ICSI in Dusseldorf). Hij zei toen ik hem 's avonds met 7w6d belde dat ik moest plat liggen!!! Door te bewegen liep ik extra kans op bm te irriteren en ALS het een hematoom zou zijn (was toen nog niet opgemerkt door de nl'se gyn) dan zou ik een kleine kans maken..... Heb uiteindelijk een twee weekjes absolute bedrust gehad (waarvan 4 dagen beneden slapen ivm niet traplopen) en daarna nog een paar weekjes heeeeeeel rustig aan gedaan. Als je trouwens googled: in BE adviseren ze ook platte bedrust maar in NL niet... Mocht je dus helder rood bloed gaan verliezen, dan weet je wat te doen!! Ook als de krampen sterker worden. Bij mij is dat platliggen de redding geweest. Nl'se gyns hebben mijn inziens te weinig actuele kennis van dit onderwerp. Mocht je nog vragen hebben....
Ik snap dat je enorm bang bent!! Ik heb ook een hematoom gehad, vele malen groter dan het vruchtje was en het zat boven de vruchtzak. Inderdaad het gevaar dat het gaat bloeden en dat het vruchtje dan mee naar buiten komt is groot en het enige wat je eraan kan doen is proberen zoveel mogelijk rust te houden. Mijn gynaecoloog adviseerde een week bedrust. Hij gaf aan dat in Amerika dat standaard geadviseerd wordt, maar omdat het niets garandeert en niet bewezen is dat het daadwerkelijk helpt er in Nederland ander beleid is. Hij zei ook dat ik mezelf dan ook nooit iets kwalijk kon nemen achteraf en dat ik er alles aan gedaan had. Na een week was het hematoom zichtbaar kleiner, en ongeveer na 4/5 weken was het op de echo bijna niet meer te zien. Succes!!!! Ik duim voor je!!
Heb ik ook gehad en het is bij mij helemaal goed gekomen, de verloskundige zei dat ik wat rustig aan moest doen. Ik heb me heel erg druk gemaakt wekenlang maar het is uiteindelijk wel goed gekomen. Ik heb een gezonde dochter gekregen. Sterkte want zoiets houd je heel erg bezig!