Hoi meiden, Ik moet even van me afschrijven,ik ben nu 35 weken zwanger en heb het zo gehad... Heb erge last van me rug en van me borst/ribben krijg het er gewoon benauwd van! Alsof er een olifant op je borst zit...is dit herkenbaar voor iemamd en wat kun je eraan doen? Dan heb ik ook nog erg last van me schaambeen af en toe denk ik ik breek nog een keer in 2e zo pijn dan ook hier iemand tips? Voel me soms net een oud vrouwtje...ben dan ook al wel bijna 20 kilo aangekomen!! Terwijl ik van mezelf voor me zwangerschap echt niet dik was! Ik hoop stiekem dat ze zichzelf eerder laat zien... Iemand met hetzelfde gevoel? Groetjes!
Heleeeemaaaaaal herkenbaar! Ik ben niet meer op de weegschaal gegaan sinds anderhlave week.. laatste keer dat ik keek was ik 18,5 kg aangekomen. Dat benauwde komt omdat je kind tegen je middenrif aan drukt, op linkerzij slapen met voedingskussen tussen mijn knieen werkt goed. Rugpijn en buikpijn zit ik gewoon uit met warme kruiken. Schaambeen heb ik ook ongelofelijke last van... sterker nog.. lig nu in bed met een kruik tussen mijn benen omdat ik echt t gevoel heb dat iemand me daar beurs getrapt heeft. Ik tel de dagen nu echt af want voel me zo machteloos! Heb ook veel harde buiken erbij. Succes en knuf van iemand die precies weet hoe je je voelt
Hier nog een !! Pff ben vandaag nog in het ziekenhuis geweest voor mijn ribben en buik , indd beurs en gekneusd van binnen ...heb ook bi en zit al 14 weken volledig thuis .... Ben het ook wel erg zat engen nog niet kunnen genieten van de zwangerschap!! Ik hefboom al weken harde buiken en van het weekend ook weeën gehad , mijn vk zei ook al dat mijn lichaam het zwanger zijn beu is .. Ik inmiddels ook Maarja nog 5 weken als het goed is dan word ik ingeleid omdat mijn lichaam het niet meer aan kan i de je bent een oud vrouwtje zo voel je je ook echt ... I know
Ik weet er alles van! Mijn rug begint nu echt pijn te doen en lopen is maar 5 min te doen, daarna schiet het in mn rug en ben ik buiten adem. Verder helaas een man die me thuis ook niet helpt want ik ben "vrij" en hij werkt. Mn botten doen soms echt pijn (bekken). Verder heb ik va week 18 enorm last van maagzuur wat slapen erg moeilijk maakt door mijn geirriteerde slokdarm die in de fik lijkt te staan. Ik vind de bewegingen van mijn kleine meid ook echt niet meer prettig of gezellig voelen.. Zo dat lucht op!
@ jamietje, ja wat je zegt heb ik precies zo...heb ook al geslapen met kussens en zo maar ook zo kan ik me draai s'nachts ook niet vinden en de harde buiken was ik zelfs even vergeten! Die zitten er af en toe ook zo erg bij dat ik het idee heb dat me buik uit elkaar knapt haha! Maar het is erg fijn om te lezen dat er mensen in hetzelfde schuitje zitten! @ wendy jeetje je zit ook al lang thuis zeg dat is ook niks! En bi al helemaal niet je voelt je zo onthand je kunt bijna niks meer....je weet iig wel dat je niet overtijd gaat dat is dan wel weer fijn...... Bedankt voor jullie reacties! Dikke knuf en succes nog even!!
Pfffff dat slapen is een drama! Ik ben zo moe maar slaap zoooo slecht, lig echt niet meer lekker, ook niet met kussens en ik draai behoorlijk veel en dat gaat zooooo traag en pijnlijk nu pfff bleghh. En sinds een paar dagen heb ik het gevoel alsof ik 3 dagen achter elkaar op een paard heb gezeten. hahaha lijkt wel of het helemaal beurs is daar beneden bovenbenen, lies en schaambeen enzo doen echt zeer! Net alsof je bent wezen paardrijden whaha. Errrrrg jammer.
Nog meer mensen wakker nu? Kleine meis heeft de hik en gaat nu dus op en neer in mn bekken niet zn lekker gevoel! Had de stiekeme hoop dat ik snel zou slapen want heb gezwommen vandaag. De kleine vind dat of heel leuk of heel vervelend want ze wordt erg druk als ik in water lig. Hebben jullie dat ook zo ervaren?
Ik ben vorig weekend een weekend weg geweest en daar gezwommen vond het heerlijk in het water even geen zwaarte voelen! Ik weet niet of de kleine het wel of niet leuk vond want ze is zowieso erg beweegelijk! Soms doet ze me echt pijn met haar geschop en gemier! Hier helpt s'nachts ook niet als ik kussen gebruik! Ik lig ook gewoon niet lekker meer! Wil ook zo graag weten hoe ze eruit gaat zien! En wil haar zo graag vasthoiden en knuffelen! Liefs
Met zwemmen is hij altijd rustig bij mij .. Maar zit er nu niet meer in ben vandaag weer over me lijntje gegaan .. Moest wat zeep hebben maak namelijk sinds ik thuis zit zeep kettingen taartjes , cupcakes en bon bons mijn zeep was bijna op en moest perse vandaag hebben normaal bestel ik via internet ... Slapen zit er al helemaal niet meer ik word ECHT gek , die zwangerschaps jeuk erbij uitslag , die verdomde bi en ga zo maar door .... Ben er echt klaar mee ...
Ik ben donderdag 35 weken... Moet heel eerlijk zijn dat ik ook allerlei kwaaltjes heb maar neem ze op zit moment voor lief! Heb met 33.4 wkn in het ziekenhuis gelegen aan de weeenremmers en heb eigenlijk nog steeds veel harde buiken! Zit er niet op te wachten dat ons kindje eerder komt... Uiteraard zal ik heeeeeeel blij zijn als ik de 37 wkn(36 vind ik ook al best) haal en ze mag komen want ook ik heb veel pijn aan mijn rug en ribben. Dus ook ik ben er erg klaar mee maar op dit moment ben ik met elke dag dat ze langer zit blij
Ode aan de vrouwen die er eerlijk voor uit komen dat ze het gehad hebben! ik zit sinds week 32 al thuis... opzich ging het toen nog wel.. ik sliep snachts minder en dat haalde ik overdag in, s'ochtends actief.. geen lange stukken meer kunnen lopen (al sinds week 16 niet meer) maar me aangepast.. en nu,.. nu is het net alsof ik constant de griep heb, alsof ik aangereden ben, alles doet me zeer. k ben super dol op mn meisje.. maar van mij mag ze wel komen.
Ik vind het shocking dat ik dit al heb met 25 weken en jullie pas over de 30. Ik ben nu al 20 kilo aangekomen. Ik heb ernstig bekkeninstabiliteit, ischias, extreem vocht vasthouden en heb gisteren spalken gekregen voor mijn armen vanwege zenuwbeknelling (carpaal tunnelsyndroom). Ik was met week 9 al zwaar. Ik ben er ook flink klaar mee, maar goed.. moet nog een hele tijd.. Als mensen me zien vragen ze of ik al onderhand moet bevallen. Als ik zeg begin november schrikken ze zich rot en vragen of ik een 3 ling heb.
Wat een vervelende kwalen komen hier voor bij zeg. Sterkte allemaal nog even en we hebben onze kinderen in de armen al lijkt het soms nog erg ver weg
Volhouden meiden!!!! Herken het volkomen en was zelf 24 kilo aangekomen (voor de zwangerschap gewoon normaal postuur en ook niet meer dan anders gegeten tijdens zwangerschap) en ook veel klachten gehad!!.. inmiddels is mijn meisje 8 weekjes oud en geloof me de kleine maakt alles goed!!
Het is zoooo fijn om te lezen dat meer meiden hetzelfde denken! Enne meissie1982 je mag best klagen want je hebt ook genoeg om te klagen! Poeh wat een pech zeg! Zo erg heb ik het dan weer niet heb vooral last van me rug me schaambeen en me ribben! En dikke voeten hebben jullie ook last van vocht vast houden? Van mij mag ze ook wel met 36 weken komen hoor! Hihi Liefs
Het zwanger zijn op zich ben ik nog niet zat, alleen alles erom heen. Wordt ik niet vrolijker van en begin nu echt te merken dat de buik me in de weg zit. De oudste is al weken elke nacht aan het spoken (gillen, gieren, krijsen enz, heel gezellig.) Word mijn stemming ook niet beter van en daar baal ik dan weer van. Naar beide kids toe, maar ook naar mijn man die er om het minste of geringste van langs krijgt. Toen ik net zwanger was kregen we te horen dat mijn moeder longkanker heeft. Zal nooit genezen maar is misschien wel onder controle te krijgen. Voorlopige uitslagen zijn goed, maar dat was ook al een domper op het blijde nieuws. Dus in het begin ook genoeg spanning gehad. En ik ben niet zo goed in het houden van rust waardoor mijn buik soms voelt alsof er een veel te hard opgepompte basketbal klem in zit. Het zal er allemaal wel bij horen. Ik mag van geluk spreken dat ik zelf alles nog kan (of denk te kunnen ) Geen last van BI, dit keer niet overdreven veel aangekomen, nog maar 12 kg. Ik wandel nog, ik fiets nog dus eigenlijk mag ik niet klagen, maar aan de andere kant, ik zou ook zo graag weer mijn lange stukken met de hond sjouwen, met de kids weer lekker zwemmen en stoeien en ja, ik ben ook gewoon wel vreselijk nieuwsgierig naar het kleintje in mijn buik. Het kamertje is bijna klaar (ik weet het, triest), maar ze kan er slapen. Dus kom maar op!
Vandaag naar de vk..als ze nog een keer zegt: ja t hoort erbij...dan ga ik heel zielig huilen hoor lig elke dag voortaan op bed..vandaag komt mijn dochter terug van haar vader,ik kan niet eens lekker actief met dr doen en de deur uit
Ook ik heb het gehad. Ik sta op het punt om te smeken om ingeleid te mogen worden volgende week! Ik slaap nauwelijks, mn ijzer is al maanden te laag waardoor ik me heel zwak voel (wat ik ook doe, het lukt niet om hem op te laten lopen), ik heb zware BI, spuug nogsteeds elke dag. Kortom ik kan niet meer!! En een simpel antwoord zoals Jamietje zegt; "Het hoort erbij" daar ga ik ook niet mee akkoord. Tuurlijk snap ik dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is. Maar ik heb echt het gevoel dat als ik nog langer wacht, en nog uitgeputter raak, dat ik dan helemaal geen bevalling aankan.....
Volgens mij heeft bijna elke hoog zwangere vrouw dit! Er helemaal klaar mee zijn! Moe pijn niet kunnen slapen! Maar na een oaar weken miste ik me dikke buik weer!
Ontzettend klote!! Nou na anderhalve week pijn hebben, is de baby half ingedaald (pfff groot hoofd? ) Heb wel ff duidelijk gemaakt dat ik echt niet ga "overdragen".