Mijn dochter is al geruime tijd zindelijk 's nachts. Alleen de laatste tijd komt ze steeds vaker bij ons omdat ze moet plassen. De afgelopen nachten wel 4 of 5 keer!! Eenmaal op de wc komen er dan maar een paar drupjes..... Ze maakt ons dus altijd wakker omdat ze graag strak ingestopt slaapt en wij moeten haar dus steeds opnieuw instoppen. Als ze een keertje moet plassen vind ik dat helemaal niet erg maar 4 of 5 keer per nacht?! Dat is me teveel, wij te weinig slaap en zij klaagt ook elke dag dat ze zo moe is..... Omdat ze het altijd eng vond in het donker hebben we zo'n nachtlampje op de overloop en die geeft een hoop licht. Hoe kunnen we haar nou het beste stimuleren om dit zelf te doen?
Potje op haar kamertje? Mijn oudste van bijna 6 is sinds een week zindelijk s nachts. Maar omdat ons toilet beneden is, mag hij voorlopig op z'n potje. In het begin is het nog blaas training, je zult zien dat het straks minder wordt. Wb het strak instoppen, geen ervaring mee. Mijn zoon gaat gewoon weer liggen, hoewel ik het wel moet doen als ie naar bed gaat.
Weet je zeker dat ze geen blaasontsteking heeft als ze zo vaak moet? Want eerst ging ze nooit zo vaak begrijp ik? Zou haar even laten testen daarop. Of is het zo dat als ze wakker wordt ze maar even naar de wc wilt omdat ze toch wakker is en het wel een gezellige onderneming vindt?
Wij zijn idd bang voor het laatste...... Maar zelf geeft ze dus de hele dag aan moe te zijn, tja logisch als je er 4 keer uit gaat 's nachts En idd voorheen ging ze nooit zo vaak, 1 keertje en heel soms 2 . Dat is dan nog wel te overzien voor mij, maar nu wordt het echt teveel. Tja blaasontsteking, ze geeft geen pijn aan oid. Eerlijk gezegd denk ik dan niet dat dat het is....
Als je vrij zeker bent dat t geen blaasontsteking is, zou ik een beloningssysteem proberen om dr weer gewoon door te laten slapen. Of jullie iig niet roepen na het plassen. Je kunt afspreken dat ze 1x mag roepen, als dat wel normaal is voor haar. Als dat lukt, mag ze de volgende dag een kruisje zetten/sticker plakken. 10 goede nachten = klein cadeautje. Bij mijn dochter heeft dat wel vaker gewerkt om weer uit de gewenning te komen.
Dan zou ik inderdaad een belongssysteem maken en invoeren kijken of ze dan weer lekker door slaapt. Want jullie worden er allemaal doodmoe van.
Nou, ik ben benieuwd vannacht. De hele middag en avond was ze ineens een grote meid die alles zelf kon, tot het zelf pannekoeken snijden aan toe. Dat wil ze anders ook nooit..... Dus we zijn blijven prijzen dat ze het zo goed zelf kan en al zo'n grote meid is. Vanavond met naar bed gaan zei ze zelf ook dat ze vannacht alles wel zelf kon doen. Ze lag nog geen 5 minuten in bed of ze ging al zelf naar de wc..... Natuurlijk wij weer prijzen, zelfs nog aangeboden om haar in te stoppen want ik was toch nog wakker, nee hoor hoefde niet Ik ben toch een grote meid?? zegt ze doodleuk Nu nog aan het zingen in bed, ik ben heel benieuwd hoe het gaat.........
Onze dochter is nog klein, maar wel al een half jaar zindelijk. 's nachts is ze er ook mee bezig, maar slaapt nog met luier. Ze roept ons, maar vindt het ook reuze gezellig. Wij gaan 2x mee, duidelijk uitgelegd (ze begrijpt heel veel voor haar leeftijd) dat we daarna niet meer gaan. Op de wc ook verteld: je moet nue en plasje doen, want papa en mama komen je niet meer halen. En dat werkt hier.. En anders is het pech en doet ze het in de luier. In jullie geval: ik zou 1x meegaan, duidelijk uitleggen (mits er natuurlijk medisch niets aan de hand is he), daarna mag ze vaker, maar moet ze zelf gaan. Als ze naar je toe komt, zou ik dat herhalen en verder in bed blijven liggen. Voor andere misschien een harde aanpak, maar hier helpt het duidelijk uitleggen en dan ook doen wat je zegt..
Vannacht was het weer zovaak. In het begin van de nacht ging ze zelf, en trots naar boven roepen dat ze het zelf gedaan had!? Begin van de ochtend kwam ze toch weer bij ons om te plassen...... Ik weet niet wat ik ermee aan moet hoor.....tips hier blijf ik proberen maar..........ach op haar 18e zal ze toch niet meer bij me komen???
dat deed onze oudste ook steeds... en dan ook soms meerdere keren in de nacht... dat instoppen steeds ben ik mee opgehouden... uitgelegd dat onze deken ook gewoon los erop ligt... sindsdien gaat ze plassen en zelf weer in bed... onze jongste deed dat altijd al zelf....
Plast ze overdag ook zo vaak? En hoeveel drinkt ze voor het slapengaan? Mijn dochters gaan s nachts nooit plassen. Ze drinken rond 19.30 en gaan rond 20 uur naar bed. Meestal vragen ze rond 21 uur om te plassen, en ik leg uit dat ze goed moeten plassen want daarna gaan we allemaal slapen. Maar ze plassen overdag ook niet erg vaak ( ong 3-4x)
Nee, overdag plast ze helemaal niet zo vaak, dat vind ik ergens juist zo vreemd. En na het eten drinkt ze bijna niks meer. Alleen een slokje water bij het tandenpoetsen.... Voordat ze zonder luier sliep 's nachts was ze 's morgens eigenlijk altijd helemaal droog. Vanavond gaf ze aan bang te zijn om te moeten plassen, dat ze dan in bed plast. Nu heeft mijn vriend met haar afgesproken dat we ze wakker maken als wij gaan slapen en hij gaat 's nachts ook meestal nog een keer plassen en dat hij dan ook even bij haar kijkt om te plassen. Volgens mij ook niet echt de oplossing, maar ja je moet toch wat. Maar weer kijken hoe het gaat vannacht....... to be continued.......
Kun je haar niet vertellen dat ze waarschijnlijk niet gaat plassen s nachts, en dat ze alleen moet opstaan als ze echt moet. En dat ze niet 'uit voorzorg' hoeft te plassen. En dat het niet erg is mocht ze toch een ongelukje krijgen..
Dat hebben we idd gedaan. Gisteravond gaf ze aan bang te zijn te moeten plassen en een nat bed te krijgen. Mijn vriend heeft met haar afgesproken dat als hij gaat slapen hij dan nog even langskomt om met haar te gaan plassen. Ze hoefde niet. En hij zou ook even bij haar kijken als hij moest plassen 's nachts ( dat heeft hij meestal wel een keertje). Vanmorgen ging de wekker en is ze helemaal niet wezen plassen, hij ook niet...... Complimenten alom natuurlijk!! Wie weet is dit de stok achter de deur voor haar. Ze.f zei ze alweer een luierbroekje aan te trekken, maar dat vind ik persoonlijk niet echt een goed idee......