Ik ben heel benieuwd vanaf wanneer jullie iets gaan doen met Sinterklaas. Ik heb een dochter die dan 6 maanden is en zou zo graag iets willen doen. Maar ze snapt er natuurlijk geen drol van. Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeën! Gr. Ice
wij hebben vorig jaar wel met de familie gegourmet omdat dat familietraditie is, en daarnaast een paar cadeautjes gegeven, maar echt besef hadden ze het toen nog niet Collin was ruim 10 maanden en neefje 8 maanden Dit jaar zal het wss hetzelfde worden. Hij zal het nog steeds niet echt snappen. ik zal rond de sinterklaastijd Collin wel wat meer naar sintprogramma's laten kijken. en mss ook naar de sintintocht in het dorp. ben benieuwd wat hij ervan vind.
Zijn jullie zelf gewend sinterklaas te vieren? Ik zou gewoon doen wat je zelf gewend bent en je dochter er bij houden. Die merkt aan de sfeer echt wel dat het gezellig is en dan heeft ze een leuke dag. Ik zou persoonlijk nog niet echt dingen gaan doen voor haar. Hier vieren we sint met mijn ouders, zus en broertje en schoonouders, schoonzus + vriend en zwager. Iedereen komt naar ons. Wij doen wel een paar kleine cadeautjes in de zak (en ik gok dat de oma's zich ook niet kunnen bedwingen ), maar ik gok dat het voor haar vooral leuk is dat al haar familie er is (ziet ze niet zo vaak wegens grote afstand) en dat ze cadeaupapiertjes van de grond kan pakken en scheuren. (Ze is nu 10 mnd.)
Ik zou je keuze om Sinterklaas te vieren niet laten afhangen van je baby van 6 maanden. Vind je het leuk: gewoon doen. Vind je het niet leuk, doe het niet
vorig jaar was E. Bijna 13 maanden dus al een heel stuk ouder.we hebben het gewoon gevierd met wat kado's voor haar. Ze Vond 't erg leuk! Oh Toen ze trouwens bijna 1 maand was hebben we 't klein gevierd, was meer voor de foto
Hier bij 3mnd toen wel 'gevierd', maar meer wat lekkere dingetjes voor onszelf voor die avond met wat kleinigheidjes. Hadden dus gewoon een heel leuk avondje, jaar erop pas meer gevierd.
Als jij dat toch leuk vind dan doe je dat toch gewoon? Maakt het jou nou uit wat wij daar van vinden.
Gewoon doen wat je zelf leuk vindt, een kind beseft dat toch niet tot een jaar of 2/3 en dan nog is het wat je er zelf van maakt. Onze dochter is rond die tijd ook een half jaar oud! Zal er dus niks van meekrijgen maar ik denk dat ik het zelf wel heel leuk vind om weer "echt" Sinterklaas te vieren
Je moet inderdaad doen wat jullie zelf leuk vinden. Je kleine zal er nog niet veel van meekrijgen, dus voor de kleine hoef je het niet te doen. Wij gaan het dit jaar ook nog niet vieren, wel naar de intocht maar Sinterklaasavond slaan we nog even een jaartje over.
Wij vieren het vooral voor onszelf dit jaar, dochter is tegen die tijd wel 10 maanden, dus ze zal er wel iets van meekrijgen, maar niet bijster veel Ik ga gewoon liedjes zingen, schoentje zetten (mandarijntje erin oid) en met pakjesavond krijgt ze een cadeau.
Wij hebben het ook gevierd tone onze dochter bijna een half jaar was. Gewoon een paar kleine cadeautjes, lekker gegeten met mn ouders, was gewoon gezellig. Ging meer om het idee.
mijn zoontje was de eerste sinterklaas ook 6 maanden, hij heeft er niks van mee gekregen, we vierden sinterklaas met meerdere mensen en ik had wel wat pakjes voor hem omdat ik dat zelf zo leuk vond
haha ja ik denk dat de zak en de papiertjes 100 malen interessanter zijn schoenzetten met een worteltje erin zal nog niet echt een succes worden in de zin van dat zoonlief zelf de wortel zal opeten en de schoen weer door de kamer gooit
Hier doen we 5dec gezellig een avondje thuis met de oma's en opa en ooms. En ja er zijn ook cadeautjes, hij snapt het nog niet maar ik vind het zelf zo leuk om de traditie vanaf jaar 1 te starten. De rest vd avond gaat gewoon om de gezelligheid, zoonlief gaat ook gewone tijd naar bed etc. Wel eet iedereen hier mee s'avonds en dat vind ons zoontje altijd wel leuk veel mensen aan tafel.. Schoen zetten oid doe ik nog niet, en ook de intocht ga ik nog niet live bekijken. Nu gewoon lekker op tv en Sint liedjes voor hem zingen!
Wij vieren sowieso Sinterklaas dus de kleintjes stromen hier gewoon in. Erg gezellig altijd. Wij hebben van de oudste ook een foto met Sinterklaas toen hij amper 2 maanden oud was. De Sint vond het in ieder geval wel erg leuk.
wij vieren het gewoon net als ieder jaar ookal is hij net een week of 10 als het sint is. we gaan ook lootjes trekken en ik gok dat iedereen er ook wat voor de kleine in stopt, dat hebben ze iig door laten schemeren. wij zijn van plan een babygym, mobile of loopauto erbij te doen, gewoon omdat we zoiets toch willen hebben.
Hier doen we sinds een paar jaar een kado spel bij mijn ouders. Dit zal nog zo blijven tot mijn zoontje sinterklaas gat begrijpen . Bij mijn schoonouders doen ze wel aan sinterklaas maar dat komt omdat mijn zwager een dochtertje heeft van 5 jaar . Zelf doen we ok pas iets als hij. Het echt snapt.
We vieren het hier sowieso elk jaar. Dus toen Emma 6 maand was ook. Kreeg ze ook een cadeautje. Vorig jaar was Julia 5 maand ook een cadeautje gehad. Gewoon doen wat jullie leuk lijkt.