Hoi! Heb hier nog geen onderwerp over gelezen maar ben heel benieuwd. Wij verwachten onze tweede dochter, en nou vraag ik me af hoe ze er uit zal zien! Zou ze nou een kopie zijn van mijn 1ste of misschien wel totaal anders? Mijn eerste had bijna geen haar en werd hardstikke blond! Nu steeds wat donkerder.. Zou het kunnen dat de tweede bijvoorbeel haar heeft of een andere kleur haar? of misschien wel andere kleur ogen? Zijn er mama's die dat hadden of iemand kennen? Ben echt zo benieuwd!! Voor mij maakt het niet uit hoe ze er uit zal zien als ze maar gezond is.. maar nieuwschierig ben ik wel heeeel erg! liefs natasja
Hier een kopietje van grote zus alleen prematuur dus een miniatuur versie zelfs haar gedrag vind ik heeeeeeeel herkenbaar......!
Hier lijken de eerste 2 als 2 druppels op mekaar en we weten dat de derde ook op hun zal lijken.doormiddel van echo's. Mijn oudste.werd. Rood geboren en is hoog blond geworden mijn jongste gitzwart maar ook hoog blond geworden
Dat kan heel goed, maar hoeft niet. Mijn dochter en zoon hadden na de geboorte exact hetzelfde gezicht, alleen mijn dochter had zwart haar en nu groen/bruine ogen, mijn zoon is hoogblond met knalblauwe kijkers.
Hier heel verschillend! Alledrie trouwens.. Duidelijk zusjes, maar heel anders. 1e: kaal bij geboorte, helder blauwe ogen > heel weinig wit/blond haar met nu lichtbruin/groenige ogen (lang blauw gebleven) 2e: best wat donkere haartjes bij geboorte, donkerblauwe ogen > kastanjebruin haar met donkerbruine ogen 3e: combi licht/donker haar bij geboorte en lichtblauwe ogen > nu lijkt het haar ook precies tussen de 1e en 2e in te gaan zitten en de ogen lijken grijs/blauw te worden.. Ligt er hier vooral aan hoe de kids kijken of ze op elkaar lijken wat betreft uitdrukking. Tweede en derde het meeste zou ik zeggen tot nu toe. De echofoto's leken trouwens wel super op elkaar (2 en 3 dus veel meer als 1 en 2, maar duidelijk familie ). Vind het heel grappig die wat looks betreft verschillende kids.. Was zelf vroeger echt heel blond met bruine ogen (nu bruin haar er bij ), man ook blond maar met blauwe ogen en we hebben deze combi's.. Mooi hoe genen dus voor totaal verschillende kinderen kunnen zorgen
Bedankt voor jullie reacties! Leuk om te lezen Ik denk dat het hier ook 2 druppels water gaan worden en ben ook zeer benieuwd qua gedrag inderdaad.. mijn eerste is namelijk echt een bijzonder zoetje!! Maar moet wel zeggen qua uiterlijk heeft ze gewoon echt niks van mij! op 1 moedervlekje na die we allebei op de zelfde plek hebben haha.. maar ze lijkt echt op mijn vriend! reacties van mensen ook op straat als ze haar zien haha Dus ik zou het wel leuk vinden als de tweede tenminste iets van mij zou hebben haha
Wauw abri indd!! wat een prachtig verschil ! De eerste is precies een beschrijving als mijn eerste .. ook heel lang blauwe ogen en nu groenig/bruin/blauw ... bijna geen haar en haar wat ze had was zo wit dat je t amper zag en nu is t donker blond en word t steeds donkerder.. ik zelf heb bruine ogen en bruin haar.. vroeger donkerblond als kindzijnde mijn vriend heeft donkerblond en helder blauwe ogen.. vroeger spierwit blond haar als kindzijnde .. dus bij ons zou t ook zomaar anders kunnen zijn denk ik? Vind het zo spannend.. een vriendin van mij beweerd dat als je veel last van maagzuur hebt tijdens de zwangerschap je kindje veel haar zal hebben.. bij de eerste had ik geen kwalen .. en nu dus wel en veel maagzuur en misselijk geweest.. maar ik zie dat als een fabeltje haha geloof daar niet zo in!
Leuk topic. Wij krijgen nu een zoon na onze dochter en ik verwacht een heel ander kindje. Mijn dochter is blond, heeft enorm dik haar en krullen (die hebben wij niet ). Op haar ogen met enorm lane wimpers na (van papa) is het een mini me. Nu verwacht ik een kopie van papa, die heel donkerbruin haar en blauwe ogen heeft. Maar nu besef ik me dat dat natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn .
Bij ons twee verschillende dochters. Ik moest er eerst aan wennen zelfs. De oudste is een kopie van mij met blond haar, blauwe ogen en ook mijn karakter. Ze heeft echt de genen van mijn familie. Tweede dochter is een kopietje van mijn man: donkere haren, bruine ogen en in karakter lijkt ze veel op hem. Dus jullie begrijpen hoe nieuwsgierig ik nu ben. Hoe gaat onze zoon eruit zien: blond of bruin, lichte of donkere huid. We hebben ook nog rood haar in de familie, dus dat is ook nog een optie. Heeeel nieuwsgierig
Wauw echt geweldig om te lezen wat een verschillen er toch kunnen zijn! Nu word ik nog nieuwschieriger hihi Ik heb zn gevoel dat dit ook 2 verschillen zullen worden omdat ik me bij deze zwangerschap echt totaal anders voel als bij de eerste ( dat zegt nog niks ) natuurlijk maarja wie weet! Qua gedrag in me buik is het al een groot verschil .. En wat ook nog meespeelt is dat dit 1 van het vanishing twin syndroom is dus officieel 1 van een tweeling.. maar de 2de vrucht had het niet gered in het begin dus daardoor misschien ook weer meer kans dat ze er anders uit ziet.. Nou ik laat me verassen bij de bevalling haha spannendddd
Ik ben ook zo benieuwd!! Ik denk dat ze erg op elkaar gaan lijken in ieder geval. Baby 2 heeft ook al weer haar, op de echo zag je het drijven in het vruchtwater net als bij mijn dochter en qua houdingen en groei zitten ze ook dicht bij elkaar. Maar het is toch altijd afwachten tot het moment daar is!
Ohh ik ben ook zo benieuwd.. Wij krijgen een dochter.. en hebben al een zoon.. Ik heb donker haar en bruine ogen.. mijn man blond haar en blauwe ogen.. Zoonlief is een kopie van mij.. donker haar en donkere ogen.. Ben zooo benieuwd of ons meisje op haar papa gaat lijken.. Er zijn al wat prachtige gedachtes door mn hoofd geschoten en kan eigenlijk niet wachten!
Bij de geboorte De bovenste is onze zoon de onderste onze dochter. Beiden kaal geboren en met donkere ogen
Hier lijken alle drie de kinderen op elkaar, zeker als baby, maar ik moet zeggen dat de 2 meiden echt enorm op elkaar lijken. Babyfoto's zijn bijna niet uit elkaar te houden, kopietjes! Inmiddels lijken ze ook qua groei op ongeveer dezelfde curve te zitten (rond gemiddelde). Allemaal geboren met veel/lang donkerbruin tot zwart haar, dat compleet uitvalt vanaf 8 weken, daarna komt witblond 'echt' haar voor in de plaats dat met het ouder worden steeds donkerder wordt. Allemaal zelfde kleur blauwe ogen (maar dat kon ook niet anders , wij hebben ook beide blauwe ogen).
En dit zijn ze nu Zoon heeft rossig dik haar (kleur van mama dikte van papa) en heeft donkerbruine ogen Dochter heeft dun blond haar (kleur van papa dikte van mama) en heeft licht bruine ogen met her en der een groene of grijze vlek (ik heb bruine ogen en papa grijs/blauw)
Mijn eerste is een jongen, de tweede een meid, maar op de 3D-echo zag ik al dat ze veel gelijkenissen vertoonden. Ik zou niet zeggen dat ze als twee druppels water waren, maar ik zag wel een héél bekend koppie toen mijn dochter net geboren was. Nog steeds is duidelijk te zien dat ze broer en zus zijn. zelfde neusje, zelfde mondje, zelfde oogjes, Alleen is het koppie van m'n dochter een stuk fijner dan dat van haar broer, die heeft echt wel een jongenshoofd
Zoon 1 is geboren met gitzwart haar en blauwe ogen. Nu donkerblond en mooie heldere blauwe kijkers. Toen ik wist dat we een tweede zoon zouden krijgen was ik hier ook zo nieuwsgierig na. Zoon twee had donkerbruin haar werd daarna rossig met krullen en toen spierwit. Ze hebben alleen dezelfde ogen. Ook qua lengte en gewicht lijken ze totaal niet op elkaar. De eerste is enorm lang en atletisch. De jongste is daarentegen klein en wat voller (ook stunteliger) Ook qua karakter geen gelijkenissen. Toen ik opnieuw in verwachting was en bleek dat we een dochter kregen waren we opnieuw heel erg nieuwsgierig. Ze is geboren met bruin haar (wel het minste haar van de drie) iets lichtere blauwe ogen. Inmiddels is ze donkerblond en lijkt ze erg op onze tweede zoon. Qua gedrag kan ik het nog niet zeggen. Wat wel grappig is dat de mensen mijn oudste zoon sprekend op mijn partner vinden lijken.. Zal het dan toch zo zijn dat waar je mee om gaat je besmet word? Want er zit geen DNA van hem in TS succes met afwachten.. Ik kreeg vaak te horen, als je het geslacht weet is de spanning er af. Nou ik vond de spanning tien keer zo groot toen ik het geslacht wel wist dan toen ik het niet wist. hihi
Hier 2 jongens. Ik ben blond met blauwe ogen en mijn man is donker met bruine ogen en een Indonesische achtergrond. Zoon D. had bij de geboorte een bos donkerbruin haar. Hij heeft er bruine ogen bij gekregen toen hij 6 weken was en word snel bruin. Bij de 20 wk echo van T. was het een kopie van de echo van D. Ik dacht dus als enige blanke in dit gezin te blijven.... T. werd geboren met weinig licht haar en heeft tot nu toe nog steeds blauwe ogen. Je ziet dit keer meer van mijn genen doorschemeren. Je ziet dat het broers zijn maar zo sprekend als de echo leek is het tot nu toe niet.
hier ook een kopietje van haar zus. Nu na 4 weken zeggen veel mensen dat onze jongste meer op mij lijkt maar ik vind ze nog steeds echt veel op elkaar lijken heb echt een deja vu gevoel haha.